Deel 6

271 14 18
                                    

Een paar weken later

Vanuit Yori
Ik loop door het bos met Ilse, Mare en Jenae. Het is inmiddels begin April en we maken gezellig een wandeling in het lentezonnetje terwijl de mannen samen in de studio zitten om nog iets voor de nieuwe plaat van de Linnets af te maken. Ook is het de eerste keer dat ik weer enigszins zelfstandig op pad ben. De afgelopen maanden waren verschrikkelijk. De revalidatie duurde onwijs lang, ik kon weinig en ook mentaal ging ik er niet op vooruit. Gelukkig lijkt het nu langzaamaan beter te gaan en kan ik weer genieten van dagen zoals deze. Jenae heeft inmiddels haar eerste stapjes gezet en loopt nu hand in hand met Mare door het bos. Alleen maak ik mij wel zorgen om Ilse... Ik ga wat dichter naast haar lopen en sla mijn arm om haar heen. Ze kijkt me dankbaar aan. 'Ben je zenuwachtig voor morgen?' Vraag ik haar. Ilse knikt. 'Ja, heel erg eigenlijk.' Antwoordt ze. 'Het komt goed. Echt. Ik heb er vertrouwen in, en je doet het voor een goed doel Ils..' zeg ik lachend als ik naar onze twee meisjes wijs.

Vanuit Bart
Ilse wordt morgen geopereerd. Ik vind het stiekem best wel spannend maar wil dat haar natuurlijk niet laten merken. We hebben er goed overna gedacht en hebben zo'n sterke kinderwens dat deze operatie nodig is. Ik hoop ook ontzettend dat Ilse in de toekomst minder pijn gaat hebben, want soms kan ik het gewoon niet aanzien, zo zielig vind ik het. We brengen Mare vanavond naar oma Almelo zodat wij morgen in alle vroegte kunnen vertrekken naar het ziekenhuis. Ik pak de tassen in terwijl Ilse nog wat dingen voor haar werk regelt, zodat ze de aankomende dagen niet daar de studio hoeft en rustig aan kan doen.

Een dag later

Vanuit Ilse
Ik word rustig wakker en merk dat Bart naast me zit en mijn wang streelt. Ik ruik de geur van het ziekenhuis en vieze koffie. 'Hee schat. Hoe voel je je?' Vraagt Bart. Ik open langzaam mijn ogen en geef hem een kus. 'Wel goed eigenlijk. Beetje duf en misselijk van de narcose.' De arts komt binnen en stelt mij wat vragen. Hij kijkt ondertussen ook even naar de wond op mijn buik. 'Dat ziet er al goed uit mevrouw, we kijken het nog even aan. Als u zich goed voelt mag u vanavond al naar huis. Maar u moet wel echt uw rust nemen.' Zegt hij terwijl hij mij een glas water geeft. Ik slaak een zucht. Gelukkig.

Vanuit Bart
Die avond rijdt ik met Ilse naast me naar huis. De operatie is haar gelukkig meegevallen, maar het herstel kan wel twee weken duren. Als we aankomen bij ons huis open ik Ilse's portier en help haar de auto uit. 'Gaat het?' Vraag ik terwijl ik haar ondersteun naar de voordeur. Ze knikt. Binnen leg ik haar met een kleedje op de bank en zet een pot thee voor ons. Ik app ondertussen naar de familie dat alles goed is gegaan met Ilse. 'Kan ik iets voor je doen lieverd?' Vraag ik als ik naast haar op de bank ga zitten. 'Wil je wat paracetamol voor me halen en bij me komen zitten misschien?' Zegt ze lief. 'Natuurlijk.' Zeg ik terwijl ik naar de keuken loop. Ik ga naast haar op de bank liggen en ze kruipt in mijn armen. 'Dankjewel Bart.' Zegt ze dankbaar terwijl ik zachtjes over haar rug wrijf.

Vanuit Yori
Ik zit samen met Jake in de auto onderweg naar het Gooi. Ilse is een paar dagen geleden geopereerd en we gaan eventjes bij haar en Bart langs. Jake kijkt lief me aan en ik smelt weer vanbinnen. Ik aarzel even en vraag dan; 'Is it a good time to tell them all about our news?' Vraag ik onzeker. 'I think so. Ilse and Bart will know if we hide something for them.' Zegt Jake lachend. Ik knik. Hij heeft gelijk. Het is zo bizar hoe vooral Ilse echt alles doorheeft wat er door mij heengaat. In een relatief korte tijd zijn we zo close geworden en zulke goede vriendinnen geworden. Ik ben nogsteeds zo blij met een persoon als zij in mijn leven.

Als we aankomen bij Ilse en Bart haal ik Jenae uit haar autostoeltje. Ik pak de bos bloemen uit de achterbak en pak Jenae haar handje vast.

Vanuit Ilse
Ik lig op de bank en verveel me nu al kapot. Gelukkig is mijn moeder even op bezoek met Mare en kunnen we even bijkletsen. Zometeen komen Yori en Jake ook even op de koffie, wat ik super gezellig vind. Van Bart heb ik een nieuw joggingpak gekregen van Isabel Marant om de komende dagen in te chillen. Wat een lieverd is hij toch. Vannacht hebben we samen op de bank geslapen, zodat ik niet steeds de trap op hoef te lopen en daarna meteen uitgeput ben. Ik hoop wel dat ik mijn energie snel weer terug heb want ik word hier helemaal gek van. Maar ik voel me redelijk goed, dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Ik hoor de voordeur opengaan en Yori en Jake komen de kamer in gelopen met Jenae en een mega bos bloemen. 'Hee lieverd. Hoe gaat ie?' Vraagt Yori als ze naar me toe komt en me een knuffel geeft. 'Ja best goed eigenlijk!' Antwoord ik terwijl ik ook een knuffel krijg van Jake. Jenae komt naar me toe gekropen en ik geef haar een kusje op haar hoofdje. Terwijl Mare en Jenae samen spelen op het speelkleed kletsen wij gezellig bij met z'n allen. Yori vertelt over haar solo plannen voor komende zomer en Jake en ik hebben het even over de nieuwe plaat van The Linnets. 'I hope to be back in the studio next week.' Zeg ik enthousiast. Bart schudt zijn hoofd. 'Jij kan ook echt niet stilzitten he?' Zegt hij lachend. Jake lacht. 'Take your rest Ils, we'll be fine and fix the shit.' Ik glimlach naar hem en probeer van de bank af te komen om naar de keuken te lopen. 'Shall we eat together? Then we pick up some food.' Zeg ik. 'No, we're eating at home. I think that's better. And Jenae has to go to bed early.' Ik lach en zie Yori en Jake zachtjes iets overleggen. 'What's going on?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Eeh Ilse, we have something to tell y'all...' zegt Jake glimlachend. Ik kijk verbaasd op, loop naar de bank en neem plaats naast Bart. 'Oh?' Zeg ik lachend. Jake legt zijn arm op Yori's been en Yori neemt het woord. 'I am... eeeh.

We are...'

New Beginning Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu