Vanuit JB
Vandaag is de dag. De dag dat Bart Ilse ten huwelijk gaat vragen. Hij zat al een tijdje met het idee en heeft mij en Matthew gevraagd of we hem willen helpen met de voorbereidingen. Het is 11 uur 's ochtends als ik naar het hotel rijd waar Matthew verblijft. Daar drinken we samen even een kop koffie en rijden dan door naar het Gooi. Als we aankomen doet Bart meteen de voordeur open. 'Come in!' Zegt hij vrolijk en we lopen door naar de woonkamer. 'Nervous?' Vraagt Matthew. Bart knikt. 'I'm sure she will say 'yes'.' Zegt Matthew. 'Where's Ilse today?' Vraag ik. 'In Enschede with Karim and the Tuckerville team, to go through the last things before the festival.' Ik knik. 'Perfect timing.'Vanuit Bart
Die middag zijn we druk met de voorbereidingen. Ik heb een paar dagen geleden de ring al gekocht, hier in het dorp bij een mooie juwelier. Ook hebben we rozenblaadjes gehaald, kaarsjes, witte ballonnen, bloemen, taart, (alcoholvrije) champagne en een loper. Als het goed is komt Ilse rond 5 uur weer thuis en kan ik haar dan gaan verassen. Ik hang de ballonnen op in de tuin, Matthew rolt de loper uit en JB zet de waxinelichtjes neer van de voordeur naar de achtertuin. Matthew heeft zijn camera meegenomen om straks foto's te maken als het zo ver is. Hoe later het wordt hoe zenuwachtiger ik begin te worden. Ik kleed mezelf om in een mooi pak met wit overhemd en trek Mare een schattig wit jumpsuitje aan. 16:30 uur. Nog een half uurtje...Vanuit Ilse
Ik ben kapot van vandaag. Ik heb net nog even bij Karim thuis nagepraat en ben nu bijna thuis. Ik open onze poort en parkeer de auto naast een Volvo, waarschijnlijk die van JB. Als ik het tuinpad op loop zie ik de voordeur openstaan. Wat raar... Ik loop naar binnen en zie een pad vol met kaarsjes. Wat heeft Bart nou weer uitgespookt? Ik volg het pad wat leidt naar de achtertuin. Ik open de tuindeuren en sla mijn handen voor mijn mond. Daar, in de tuin, staat Bart. In pak en met Mare op zijn arm. De tuin is prachtig versierd en ik loop met mijn hakken, maar in mijn spijkerbroek, over de gouden loper richting Bart. Ik lach als ik JB en Matthew ook zie staan. Als ik tegenover Bart sta pakt hij mijn hand."Lieve, lieve Ils. 25 jaar geleden leerden we elkaar kennen door middel van de muziek. Het was liefde op het eerste gezicht en we gingen we een gezamenlijke carriére tegemoet. In de tussentijd is er veel gebeurd, maar mijn liefde voor jou is alleen maar sterker geworden. Twee jaar geleden werd onze liefde bekroond met Mare, ons prachtige lieve meisje. En ik kan niet wachten om volgend jaar ons tweede wondertje te ontmoeten. Je bent de liefste mama en liefste partner die ik me ooit had kunnen wensen."
Bart pakt mijn hand steviger vast en zakt op één knie, waar hij Mare op zet. Ik sla mijn hand voor mijn mond en begin te huilen. In mijn ooghoek zie ik dat de jongens ook een traantje wegpinken. Bart haalt een doosje uit zijn broekzak en kijkt mij aan...
"Lieve Ilse, wil je met me trouwen?"
Vanuit JB
'Ja, natuurlijk wil ik dat!' Zegt Ilse huilend en Bart schuift de ring om haar vinger. Ze kijken elkaar diep in elkaars ogen aan en zoenen. Met Mare tussen hun in die haar armpjes ook om Ilse heen heeft geslagen. En Bart, met zijn hand op Ilse's buik en de andere op haar heup. Het is te schattig. Ik pak een zakdoek uit mijn broekzak en geef Matthew er ook een. Hij glimlacht en legt het moment vast met zijn camera. 'Congrats beautiful couple.' Zegt Matthew even later als we naar ze toe lopen. Ik pak ondertussen de champagne en geef het aan Bart. Ook de taart wordt aangesneden en Ilse komt naar ons toe gelopen voor een knuffel. 'Thanks guys. This was so special. What a surprise.' Zegt ze lief. Ik veeg de mascaratranen van haar wang en geef haar een dikke knuffel. 'You're welcome Ils.' 'We did it with love.' Vervolgt Matthew.
JE LEEST
New Beginning
FanfictionNa een jaar solo gespeeld te hebben, pakt Ilse haar carrière met The Common Linnets weer op. Dat brengt nieuwe kansen maar ook veel onzekerheden. Als zangeres, singer-songwriter, partner van Bart, mama van Mare, zakenvrouw en Linnet heeft Ilse het z...