S2-1

598 112 54
                                    

"Donghyun-ah , papa bogoshipeo. Nanti kalau ada masa papa datang melawat Donghyun dengan Mama okey? But promise to me that you need too take care of yourself"

"Papa, kajima..."

"Annyeong aegi.."

"Papa, kajimaa"

"saranghae"

"PAPA!!"

Matanya terus membuka, nafasnya dihembuskan dengan laju, peluh yang mengalir didahinya itu dilap.

Sekali lagi, dia mimpi benda yang sama. Ayahnya datang melawat dirinya dialam mimpi.

Rindu yang tersemat didalam hati tidak dapat diusirkan. Walaupun dirinya tidak pernah berjumpa dengan 'sang ayah' di dunia.

"Donghyun-ah gwenchana?" Tegur Haerin yang baru tiba dibilik tidur Anaknya itu. Donghyun dia memandang kearah Ibunya.

Perlahan lahan air matanya itu keluar. Haerin yang faham dengan perasaan anaknya terus ditarik tubuh kecil itu kedalam dakapannya.

"Papa datang lagi?" Soal Haerin dengan suara yang lembut. Donghyun menganggukkan kepalanya.

"Papa rindu awaklah tu"

"Tapi kenapa papa tinggalkan Donghyun?"

Haerin dia mampu terdiam dan senyum sahaja apabila mendengar pertanyaan daripada anaknya itu.

"Papa tak tinggalkan kita sayang , papa cuma pergi berjumpa dengan pencipta dia sahaja"

"Tapi tetap tinggalkan kita "

Lagi sekali Haerin dia hanya mampu mendiamkan diri sahaja.

"Tidur ye? Esok kamu sekolah, nanti lambat bangun" pujuk Haerin sambil mengusap lembut rambut Anaknya itu.

"Donghyun taknak pergi sekolah" jawab Donghyun dengan suara dikendurkan. Pelukannya dieratkan.

"Mereka kacau kamu lagi?" Tanya Haerin. Macam dia tidak tahu rakan sekolah anaknya itu sering membuli anaknya.

"Hmm..tapi Uncle Lee selalu jaga Hyun" jawab Donghyun. Uncle Lee yang dimaksudkan olehnya ialah Lee Jeno. Rakan baik ayahnya dahulu.

"Gwenchana, nanti mereka dah tak kacau kamu lagi" jawab Haerin. Berkerut dahi kecil Donghyun.

"Betulni?"tanya Donghyun. Haerin dia menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.

"Iye sayang, tidur okey? Mama teman kamu dekat sini" Donghyun dia terus membaringkan semula tubuhnya diatas katil.

Sudah hampir 30minit, Donghyun dia sudah kembali tidur. Haerin pula dia hanya memandang kearah muka anaknya.

Tersenyum dia apabila melihat wajah anak lelakinya itu persis dengan wajah mendiang suaminya.









"Haechan-ah, bogoshipeo..awak taknak datang mimpi saya ke?" Bisik Hati Haerin. Terus dia bangun dan melangkah keluar daripada Bilik anaknya itu. Pintu perlahan lahan ditutup.









"Haerin-ah nado bogoshipeo."

---

Hai! Season 2-1already publish! Hope you guys having fun. I'm sorry if this chapter not very satisfied but i will try my best too comeback as an author >3.

Thankyou!

[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]Where stories live. Discover now