Mata dipejam. Malas mahu melayan kawasan sekeliling. Tido lebih baik. Tapi matanya terus membuka setelah mendengar orang mengetuk mejanya.
"Haerin" panggil seseorang. Haerin terus memandang kearah orang tersebut. Terus muncul wajah malas dan menyampahnya.
Jihyun.
Wanita itu yang memanggil Haerin. Entah mahu apa pun tidak tahu. Semaklah kau pompuan. Aku sule tau ah.
"Nak apa?" Soal Haerin malas. Dia baru sahaja mahu tidur tapi diganggu pula. Dengan musuhnya pula itu.
"Kenapa ponteng kelas? Tak malu ke? Awak tu perempuan" tanya Jihyun. Eii menyibuk sial pompuan ni, suka hati Haerin lah nak buat apa pun.
"Kenapa pun? Ada masalah?" Soal Haerin. Annoying pula dia dengan perangai acah Jihyun itu.
"Takdelah awak tu perempuan. Tak malu ke main ponteng je? Kesian parents awak bayar yuran sekolah mahal mahal, awak pula sesuka hati mahu ponteng" Ujar Jihyun dengan menyibuk. Semak sia pompuan ni.
Amende ah dia ni. Anjing..
"Tak suruh pun parents kau bayar" balas Haern secara kasar. Tetiba menyibuk sangat dengan life orang ni kenapa ek? Dia yang tak malu.
"Jihyun tegur pun kau nak marah, betullah apa dia cakap tu Haerin." Backup Haechan yang baru tiba entah dari mana. Haerin pula rasa macam nak flip meja sahaja.
Dah apahal Haechan menyibuk juga ni!! Eiii mamat ni kenapaaaa eh?
"Saya cuma tegur awak sebagai kawan je bukannya apa, maaflah kalau buat awak marah dan tak selesa. Tak apalah kalau awak marah saya " Ujar Jihyun. Suaranya dikendurkan. Wajah sedihnya sengaja dipasang.
Amende ✨babi✨
"Sokey Jihyun, awak dah buat tanggungjawab awak sebagai rakan kelas, bukan salah awak. Haerin dia memang macam ni. Lepasni tak payahlah tegur dia dah." Bahas Haechan.
Heol aku nak pancung je pale mamat ni. Kiwak betullah.
Haerin yang geram itu segera menggalas beg sekolahnya dan bla. Malas dia mahu menghadap mereka dua itu. Lagi lagi si Jihyun tu.
Pijak tau ah.
--------------
I don't knowww~ apa yang aku type ni huihui.
YOU ARE READING
[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]
FanfictionBermusuhan diantara mereka berdua merupakan hal biasa. Tetapi adakah perasaan cinta juga turut serta ?? Bunga matahari / Sunflower yang membawa maksud 'kebahagiaan'. Dirinya merasa bahagia apabila bersama yang tercinta. Season 1 & 2 : complete.