Pintu rumah dibuka, Donghyun yang sedang duduk diruang tamu sambil makan aiskrim yang dibeli tadi mengalihkan pandangannya kearah pintu.
Haerin baru pulang daripada Kerja.
"Hyun!! Mama dah balik " laung Haerin dipintu rumah. Barang dapur yang dibeli tadi diletakkan dibawah.
Pintu dikunci, kasut dibuka dan disimpan kedalam almari kasut.
"Hyun~ Mama dah balik ni" panggil Haerin.
"Tau"balas Donghyun yang duduk disofa itu. Haerin dia memandang kearah Donghyun.
"Eh ? Sejak bila kamu ada dekat situ" tanya Haerin. Terus dia melangkah kearah Donghyun.
"Siniii~ mama nak peluk bucuk mama, rinduu" ujar Haerin. Terus dia meluru kearah Donghyun.
Donghyun laju sahaja beralih tempat jauh daripada Haerin. Berkerut terus dahi Haerin.
"Wae?" Tanya Haerin.
"Mama busuk, tak mandi lagi. Baju pun tak tukar lagi, ada hati nak peluk orang" balas Donghyun.
Haerin dia mencebikkan bibirnya. Orang cuma rindu je, salah ke?
"Pergi mandilah ! Corona tantah melekat dekat baju mama. Kesian dekat hyun comel ni kena jangkitan nanti" kata Donghyun dengan penuh drama.
Haerin sudah membuat muka menyampah. Kuat drama betul anak dia sorang ni. Ikut perangai haechan lah tu.
"Arraseo, kamu tolong mama susun barang tau ?" Ujar Haerin. Donghyun menanggukkan kepalanya.
"Eh, aiskrim tu mana kamu dapat?" Sambung Haerin.
"Kedai ah takkan hospital pula " balas Donghyun. Haerin mencebikkan bibirnya.
Malas lah dia nak borak dengan anak dia ni. Suka sangat menjawab.
"Dahlah mama nak pergi mandi" jawab Haerin. Baru sahaja dia mahu naik ke atas, Donghyun memanggilnya semula.
"Maaa, sekejap" halang Donghyun.
"Kenapa? Tadi suruh orang mandi. Cakap busuk bagai" kata Haerin, suara sengaja dikendurkan.
"Takyah merajuk. Tak comel, " ujar Donghyun. Haerin hanya menanggkat sebelah keningnya.
"Ma, can i ask you something?" Tanya Donghyun. Haerin kerutkan dahinya, pahal tetiba speaking lak anak dia ni.
"Sure honey, what?" Jawab Haerin. Okey dah kalau anak dia speaking mesti benda serius.
"Did you know who sunflower?"
"Sunflower?"
"Yes"
"How did you know him?"
"Cause he is my guardian..he said to me that you know him"
"Your guardian?"
"Yes..he always with me when i need someone and always support me"
"Ohh..lagi dia ada cakap apa apa tak?"
"He said he miss you and he said sorry because he can't stand with you right now. And then , he will take care of us even he's far away" ujar Donghyun.
Betul apa yang dia cakap itu, selama mereka di tanah perkuburan lagi dia dengar apa yang Haechan cakap.
Cuma dia sengaja mendiamkan diri sahaja.Dia sendiri tahu bahawa Haechan itu cuma bayangan.
"...Haechan is that you?"
NEXT CHAPTER.
40VIEWS 30VOTES.
YOU ARE READING
[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]
Fiksi PenggemarBermusuhan diantara mereka berdua merupakan hal biasa. Tetapi adakah perasaan cinta juga turut serta ?? Bunga matahari / Sunflower yang membawa maksud 'kebahagiaan'. Dirinya merasa bahagia apabila bersama yang tercinta. Season 1 & 2 : complete.