S2-15

482 103 2
                                    

Sinaran matahari yang memancar diluar tingkap Bilik hospital itu menganggu Haerin yang sedang dibuai mimpi.

Perlahan lahan Haechan mengalihkan tubuhnya untuk lindung Wajah Haerin daripada terkena sinaran matahari tersebut.

"Yeppeo" ujar Haechan sambil mengusap wajah Haerin lembut.

"Eo?" Mata Haerin perlahan lahan membuka, pemandangan paginya yang paling dirindui oleh dirinya mula kembali.

"Morning sayang" ucap Haechan. Senyuman manis diberikan.

"Morning fullsun" jawab Haerin. Tubuh Haechan disebelahnya dipeluk erat. Rindu bukan kepalang.

"Sleep well?" Tanya Haechan. Rambut Haerin diselak lembut.

"Too much, cause you're here. With me" balas Haerin didalam pelukan Haechan tersebut.

"Hahahahaha, glad that you can sleep well when I'm not around you" balas Haechan.

"Bila awak bangun? Kenapa tak kasitau saya?" Tanya Haerin. Kepalanya mendonggak memandang kewajah Haechan.

"Aaaaa no need to know. Janji saya dah bangun" balas Haechan. Habis hidung Haerin dicuit olehnya.

"Aaaa waeeeee...saya nak tahu juga" rungut Haerin dengan tidak puas hati.

"Nantilah saya cerita"

"No, i need to hear it right now"

"Okey cerita dia macam ni"

"Hmm..apa dia?"

"Macam ni lah"

"Ye apa dia?"

"Lepas macam ni, dia macam tuu" gurau Haechan . Haerin sudah mendengus geram.

Orang serius dia main main.

"AAAAAA LEE HAECHANN!!"

- CHUP!-

Kucupan Ringkas diberi pada Bibir Haerin. Terdiam terus Haerin. Haechan hanya menguntum senyuman sahaja.

"Sayang, listen here. It's not important when and how i wake up from the coma. The most important is right now. I'm with you, I'm still by your side. That's the important ,okey?" Ujar Haechan.

[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]Where stories live. Discover now