14.

785 135 57
                                    

Haerin hanya duduk dikerusi berhadapan dengan pentas. Dari awal pagi dia hanya duduk disitu sahaja.

Gerai gerai yang dibuka langsung tidak dijenguk. Dia malas mahu mengambil tahu. Dia duduk dikerusi itu pun hanya mahu menunggu Jeno.

Langioun dia sebenarnya malas Mahu datang tapi disebabkan Jeno memaksa dirinya, jadi dia terpaksa. Tidak apalah, boleh lah dia berikan sokongan buat lelaki itu.

Entah mengapa hatinya bagai diusik jika dia bersama Jeno. Lelaki itu sahajalah yang selalu ada sewaktu dia bersedih ataupun keseorangan.

Tapi bila dipikirkan kembali, dia tidak mahu berharap yang Jeno akan berasa sepertinya juga. Entah mengapa dia sudah lali terhadap lelaki.

Baginya yang mahu stay, staylah jika mahu pergi, dipersilakan.

"Hai" tegur orang sebelah, terus Haerin memandang kearahnya. Matanya membulat. Heol....Betulke apa yang dia lihat ini?

Haechan menegurnya. Sudah berapa bulan tidak ditegur, tiba tiba sahaja.

"Kenapa tengok aku macam tu? Ada apa apa ke?" Soal Haechan, wajahnya disentuh manatau ada apa apa dekat muka dia. Haerin menggelengkan kepalanya.

"Sorang?" Tanya Haechan. Haerin hanya menganggukkan kepalanya. Entah tiba tiba sahaja mulutnya bagaikan digam.

"Persembahan Jeno lambat lagi. Apa kata kita pergi jalan jalan dulu nak?" Ajak Haechan. Tiada angin tiada ribut tiba tiba sahaja lelaki itu mengajak Haerin.

"Kajja" sambung Haechan. Tangan Haerin segera ditarik olehnya. Haerin pula terkejut melihat reaksi Haechan.

Matanya membulat, pipinya pula berasa panas. Shsksksks apahal seh mamat ni tiba tiba sahaja. Rembat tau ah.

-

Hampir sejam mereka berdua berjalan jalan dikawasan sekolah. Haechan selama sejam itulah dia tidak melepaskan pegangan Haerin.

Katanya takut Haerin hilang. Dhsksksk bodoh.

"Kau nak tu?" Tanya Haechan sambil menunjuk kearah gerai churros. Haerin pula menganggukkan kepalanya.

"Jom aku belanja" tangan Haerin terus ditarik dibawa ke gerai tersebut.

"Kasi saya dua churros..caramel satu chocolate satu" ujar Haechan beserta Senyuman manis. Haerin hanya melihat Wajah Haechan sahaja.

Tiba tiba dia berasa rindu. Rindu ingin melihat senyuman Haechan. Sudahlah berbulan bulan mereka tidak menegur. Apatah kagi senyum.

Baginya dia mahu sahaja menghentikkan masa sekarang. Dia suka melihat senyuman Haechan.

"Nah" hulur Haechan kepadanya. Haerin pun menyambut. " kenapa tenung muka aku macam tu? Aku hensem eh harini?" Tegur Haechan. Topi hitamnya dibetulkan.

Ye Haechan, awak hensem sangat shsksjs. Nuh jelah aque.

" e-eh mana ada, aku tak tenung kau pun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" e-eh mana ada, aku tak tenung kau pun...perasan gile " Balas Haerin gagap. Malu pula apabila Haechan tahu yang dia sibuk tenung Haechan.

Ayat berbelit-

"Jom duduk sana?" Ajak Haechan. Dia dan Haerin pun melangkah ke meja makan yang kosong itu.

Alalala cuwik. Geli. HAHAHAHAHAHA

aku jeles bodoe.

------------
Single, sebab tu karut memanjang.

[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]Where stories live. Discover now