S2-4

479 117 47
                                    

Pintu kereta itu ditutup rapat oleh Donghyun. Sitbelt dikerusinya dipakai.

"Maaf lambat, mesti kamu bosan kan sorang sorang?" Tanya Haerin, senyuman manis dihadiahkan kepada anaknya itu.

"Taklah, mana ada Hyun sorang sorang" jawab Donghyun.

"Aik? Bukan kqmu seorang sahaja ke tadi?" Berkerut dahi Haerin. Donghyun dia menggelengkan kepalanya.

"Erm tak apalah, kita balik dulu okey? Mesti anak mama sorang ni penat" ujar Haerin . Pipi tembam milik Donghyun langsung dicubit olehnya.

Kenderaan milik Haerin sudah bergerak pergi. Haechan dia masih berdiri ditempatnya tadi. Bibirnya menguntumkan sebuah senyuman.

"Mianhae Haerin-ah..saya hanya ada peluang untuk berjumpa dengan Donghyun sahaja" ujar Haechan dengan senyuman kecilnya.

Apabila sudah memastikan kelibat kenderaan Haerin sudah pergi terus dirinya juga Hilang.

"Weh kau nampak tak buaian tu tadi gerak sendiri?"














Hari sudah larut malam, Donghyun dia baharu sahaja selesai mandi dibiliknya. Haerin dia sedang menyediakan makanan didapur.

-Tok, Tok Tok-

Cermin bilik Donghyun diketuk, terus dirinya membuka langsir yang tertutup itu. Kelibat seorang lelaki yang sedang duduk sambil tersenyum kearah dirinya itu dilihat.

"Pakcik?"

"Annyeong hyun-ah" sapa Haechan dengan senyuman manis.

"Pakcik buat apa dekat sini?" Tanya Donghyun. Pelik apabila pakcik yang berada ditaman tadi sudah berada dibalkoni biliknya.

"Saja lawat kamu"

"Saya dah besarlah, tak perlukan lawatan dari orang" balas Donghyun kasar. Baru sahaja dirinya ingin menutup kembali langsir itu. Terus ditahan.

"Nama pakcik Sunflower"

"Ha? Sunflower?"

"Iya"

"Bukan ke sunflower itu bunga matahari?"

"Iya, nama pakcik sunflower sebab pakcik suka ceriakan orang sekeliling"

"Tapi sekarang pakcik buat saya kemurungan" balas Donghyun.

"Aigoo, janganlah macam tu hyun, susah tahu pakcik nak datang jumpa kamu" jawab Haechan. Ya tuhan sila sabarkan dirinya untuk hadap karenah anaknya itu.

"Saya tak suruh pun?"

Again. Mohon tuhan kuatkan kesabaran dirinya.

"Kamu nak tahu?'

"Taknak"

"Takpelah pakcik tetap nak bagitahu" jawab Haechan.

"Ha yelah, apa dia pakcik?"

"Pakcik ni Guardian kamu" ujar Haechan. Kening kirinya diangkat tanda bangga dengan tittlenya itu.

Donghyun, reaksinya masih sama. Kosong.

"Lepastu?"

"Lepastu nanti kamu dah tak keseorangan, pakcik akan teman kamu. Jaga kamu semualah untuk kamu" kata Haechan.

"Ha yelah pakcik hisap gam kut, tetiba je mengaku diritu guardian. Okey bye" balas Donghyun. Terus langsir biliknya itu ditarik.

Haechan dia masih tercenggang dengan jawapan anaknya itu.

"Ky-kyaa!! Betullah pakcik ni Guardian kamu! Yah lee donghyun! Pengaruh eomma kamu ke! " panggil Haechan diluar rumah itu sambil memandang kearah tingkap yang sudah tertutup dengan kain langsir.

"Aigoo dasar anak ikut mak, keras nak mampus" keluh Haechan. Terus rambutnya itu diserabaikan.



Next Chapter-

30views 20vote 15comments.



[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]Where stories live. Discover now