4.

1K 150 45
                                    

Dewan sekolah yang kosong sebentar tadi sudah mula dipenuhi oleh murid murid sekolah tersebut.

Kem motivasi diri sudah pun bermula. Bermula dengan ceramah dan motivasi motivasi diri sehinggalah aktiviti berkumpulan.

"Awak kumpulan dengan budak yang dari tadi tengok je saya ni " arah Penceramah tersebut pada Haerin.

Haerin apa lagi terus memandang kearah budak yang disebut oleh Penceramah itu.

-,-

Haechan.

Tanpa membantah Haerin pun terus bergerak memasuki kumpulan tersebut. Haechan yang tadi duduk bertentangan dengan Haerin terus bergerak menuju kesebelah Haerin.

Haerin hanya memandang Haechan pelik.

"Dah pahal mamat ni semak duduk sebelah aku" bisik hati Haerin. Akibat malas mahu melayan Haechan dia pun hanya membuat bodo.

"Oit, taknak borak dengan aku ke?" Tegur Haechan disebelah Haerin. Lengan Haerin dicucuk cucuk perlahan. Tanda mengajak Haerin berbual dengan dirinya.

" apa kau? Sebok je duduk sini" Jawab Haerin. Wajah Haechan dijeling. Jeling malas. Ha sebab dia malas nak layan Haechan ni. Sekali layan, ha mampus terencat terus budak tu.

"Layan ah aku, kau je aku kenal..yang lain aku tak kenal" Kata Haechan. Haerin hanya mendiamkan diri. Wajahnya langsung tidak dipaling kearah Haechan.

Haechan hanya mencebikkan bibir apabila melihat Haerin tidak memberikan reaksi. Dia pun hanya duduk diam. Dah tak ada kawan, jadi diam sahajalah.

Sudah 1Jam berlalu, kini aktiviti terakhir pula yang akan dilakukan oleh mereka. Haechan yang dari tadi Senyap membuatkan Haerin menegurnya.

"Jangan senyap, tolong aku presentation kejap lagi dekat depan" Tegur Haerin. Wajah Haechan dicuri curi tengok.

Haechan apa lagi tersenyum apabila ada orang menegur dirinya. Ahli kumpulan yang lain langsung tak boleh dipakai.

Tau buat hal sendiri sahaja.

"Hey Haerin, can you move your ass? I nak lalu" tegur salah seorang ahli kumpulan mereka.

Haerin yang sedang menulis tadi terus mengangkat wajahnya. Habis merah padam.

Dasar loji itu orang, sudahlah dia seorang sahaja perempuan. Shsksksks

"Hey, watch your mouth she's girl, don't say like that to her" tegur Haechan. Wajah Marahnya dipasangkan.

Haerin pula tidak tahu nak cakap apa. Dia hanya diam.

--------------
Atototo cair tak dengan Haechan?
Tibe, enjoy ❤️

[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]Where stories live. Discover now