Majlis Hari guru dijalankan dengan baik. Haerin dan Haechan yang menjadi Emcee pada hari tersebut pun dijalan dengan baik.
Nasib mereka tidak bergaduh sewaktu menjadi emcee memasing menjadi profesional ha gitchew.
Haechan dia pula sejak kena makan penampar adudu Haerin terus diam. Tidak menegur langsung Haerin. Masih berasa takut gamaknya.
Sapa suruh kacau Haerin.
Tapi itulah Dia pula yang panas pungkoq setelah melihat Rakan rakannya itu sibuk menegur Haerin yang baru tiba didewan tersebut.
"Cantik bethol Haerin harini, ada pakwe tak?" Soal Jaemin. Senyuman manis dihadiahkan kepada Haerin.
Haerin pun tidak tahu mahu memberi reaksi apa. Hanya senyum sahaja. Ha sudah takde angin takde ribut pahal semua orang nak flirt dengan dia ni.
"Haerin jom tukar nombor telefon?" Ajak Jeno. Eyesmilenya ditayangkan.
Haechan dia hanya menghentakkan kepalanya didinding sahaja setelah melihat dan mendengar kata rakan rakannya itu.
Ada juga makan penyepak satgi.
"Eh korang ni takbaik tau kacau Haerin, kesian dia memalu" Tegur Renjun yang sudah perasan Haerin kelihatan agak tidak selesa.
"Eleh aku gurau jee acah baik lak kau" balas Jaemin. Muka menyampahnya ditayangkan kepada Renjun.
Munafik sungguh rakannya itu. Nak nampak baik dekat mata Haerin ah tu.
"Eh bashe, mak aku kata aku baik"
"Anak soleh lak tu"
"Tak cukup anak soleh, hensem"
"Alim dan bijaksana"
"Baik kau diam sebelum microfon ni aku sumbat dalam anak tekak kau" ujar Chenle dengan wajah jijiknya.
Geli apabila rakannya itu sibuk memuji diri sendiri. Orang takde cakap pape pun . Dia yang suka lebih.
"Aku nak ingatkan korang je hehehehe" balas Renjun dengan sengihan.
"Haerin kajja, kita dah kena naik atas" tegur Haechan. Mukanya tiada secalit senyuman pun. Triggered kut apabila miliknya itu dikacau.
Hek eleh dia ni. Haerin bukannya suka kau pun HAHAHAHAHAHAHA.
Jahat.
------------------
Bosan? Tau dah.
YOU ARE READING
[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]
FanfictionBermusuhan diantara mereka berdua merupakan hal biasa. Tetapi adakah perasaan cinta juga turut serta ?? Bunga matahari / Sunflower yang membawa maksud 'kebahagiaan'. Dirinya merasa bahagia apabila bersama yang tercinta. Season 1 & 2 : complete.