Tirai yang tertutup itu diselak oleh Haerin. Bunga yang sudah layu ditukarkan kepada bunga baharu.
Blazer yang dipakai itu dicabut dan diletakkan diatas sofa. Kerusi yang tersedia itu diduduk olehnya.
Tangannya lembut memegang tapak tangan Haechan diatas Katil Hospital tersebut.
"Haechan-ah, awak masih taknak bangun lagi?" Tanya Haerin. Senyuman manis masih terpasang dibibirnya.
"Sudah 4tahun awak diam macam ni je. Masih tiada semangat untuk bangun ke?" Sambung Haerin.
"Donghyun...dia teringin nak tengok awak bangun. Awak tak kesiankan dekat anak kita ke?"
Perlahan lahan Haerin memeluk tubuh kaku Haechan diatas Katil Hospital tersebut.
"Bogoshipeo Haechannie" bisik Haerin. Matanya dipejamkan , lelah kerjanya tadi sudah hilang serta merta apabila dapat memeluk tubuh suaminya itu.
Sedang elok dia melayan perasaan, tiba tiba sahaja kepalanya terasa diusap. Kedua belah matanya dibuka.
Tangan Haechan yang mengusap kepalanya tadi dipegang, terus dia memandang kearah Haechan yang sedang tersenyum nipis kearahnya.
"Rehat okey? I know you're tired right now..nanti nanti boleh tanya" balas Haechan perlahan.
Haerin dia hanya diamkan diri. Masih terkejut dengan Haechan.
Betulke apa yang dia nampak sekarang? Haechan sudah sedsr daripada Koma?
"Be-betulke ni?" Tanya Haerin gagap.
"Dah, kan saya dah cakap. Nanti nanti tanya. Sekarang, close your eyes and sleep. I know you're tired right now, so just get some enough rest" balas Haechan.
Haerin dirinya masih teragak agak.
"Come here, i miss to hug you wife" ujar Haechan. Tempat kosong disebelahnya ditepuk perlahan.
Lambat lambat Haerin naik keatas katil tersebut.
- DUG!-
Tubuh Haerin didakap erat oleh Haechan.
"Goodnight, have a nice dream honey. You're already doing a great job, thankyou for being strong . I love you " bisik Haechan. Dagunya diletakkan diatas puncak kepala Haerin.
Haerin dirinya sudah terbuai dengan belaian Haechan. Dengkuran halus mula kedengaran.
"I'm sorry for let you through this alone" bisik Haechan. Dahi Haerin dicium perlahan.
YOU ARE READING
[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]
FanfictionBermusuhan diantara mereka berdua merupakan hal biasa. Tetapi adakah perasaan cinta juga turut serta ?? Bunga matahari / Sunflower yang membawa maksud 'kebahagiaan'. Dirinya merasa bahagia apabila bersama yang tercinta. Season 1 & 2 : complete.