26 Januari 2021.
Hujan turun menyembah bumi dengan lebat. Payung dipegang kuat oleh Haerin. Tangan kecil milik anak lelakinya juga dipegang. Senyuman manis ditayang kearah batu nisan dihadapannya.
LEE Donghyuck
6 June 1996 - 26 Januari 2018
Remembering.
" Hyun-ah, letak bunga tu untuk papa" arah Haerin. Donghyun dia meletakkan sejambak bunga matahari diatas makam milik ayahnya."Haechan-ah macam tak percaya , sudah masuk 4 tahun awak pergi. Rasa macam semalam awak baru melamar saya ajak kawin " ujar Haerin. Air mata yang ditahan itu mengalir keluar.
"Bogoshipeo" luah Haerin. Donghyun dia memandang kearah Haerin.
"Mama, uljima. Papa mesti sedih kalau nampak mama menangis" pujuk Donghyun.
Kini matanya memandang kearah Makam Haechan semula.
"Papa, nanti kita jumpa dekat syurga tau. Hyun teringin nak peluk papa. Terima kasih sebab sediakan keperluan hyun sebelum papa pergi. Hyun sayang papa" ujar Donghyun .
Haechan yang berada disebelah Haerin hanya memandang kearah Makamnya sendiri sambil dibasahi oleh Hujan.
"Haechan, kau gagal untuk bahagiakan orang yang tersayang. Kau dah janji untuk lindungi diri mereka tapi tengoklah, kau sendiri yang tewas dahulu" ujar Haechan pada dirinya sendiri.
"Haerin sayang, I'm sorry..I'm sorry for leaving you. I'm sorry for everything sayang. If i can turn back time, i wish that I'm with you and not going to anywhere. I'm sorry Haerin for being the worst husband ever" luah Haechan sambil memandang kearah Haerin.
Tangannya diangkat, ingin mengusap wajah isterinya. Baru sahaja dia mahu menyentuh pipi isterinya. Tangannya timbus (?) Dari wajah isterinya.
"Tuhan tolonglah bagi aku satu peluang menyentuh wajah dia. Aku rindukan dirinya " bisik Haechan. Kali kedua dia ingin menyentuh isterinya tapi masih gagal.
"Awak mesti keseorangan kan?" Tanya Haerin .
"Ye seorang tanpa awak disisi saya sayang" jawab Haechan.
"Hari dah nak malam, kami balik dahulu ye haechan" pinta Haerin.
"Anniyeo" halang Haechan.
"Jalga, hyun cakap selamat tinggal dekat papa, nanti kita datang lagi " suruh Haerin. Donghyun dia menundukkan separuh dirinya.
"Kajima haerin " pinta Haechan. Sudah jam 7 petang. Dirinya tidak dapat keluar daripada kawasan perkuburan lagi.
"Annyeong Haechan" kata Haerin.
"Kajimaa!!" Halang Haechan. Baru sahaja dirinya ingin mencapai pergelangan tangan Haerin tapi tidak dapat.
Dirinya lupa bahawa dia tidak dapat menyentuh isterinya itu. Dia hanya mampu melihat Haerin dan Donghyun melangkah pergi dari makamnya sahaja.
"Saranghae Haerin " bisik Haechan.
"Nuguya?" Tanya Haerin, terus dia berpaling kearah belakang. Tapi tiada siapa disana. Padahal dirinya terdengar orang menyebut namanya.
NEXT CHAPTER-
40VIEWS 25VOTES 15COMMENTS.
YOU ARE READING
[C] 𝑫𝒊𝒂𝒓𝒚 𝑺𝒖𝒏𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 | 해찬 [Haechan]
FanfictionBermusuhan diantara mereka berdua merupakan hal biasa. Tetapi adakah perasaan cinta juga turut serta ?? Bunga matahari / Sunflower yang membawa maksud 'kebahagiaan'. Dirinya merasa bahagia apabila bersama yang tercinta. Season 1 & 2 : complete.