Hooftstuk 39

61 3 0
                                    

Hermelien
De laatste weken waar extreem snel voorbij gegaan. Ik opende mijn agenda en zag dat het volgende week al 1 mei was, nog 2 maant en het was zomer vakantie. Nog 1 maand en de examens zouden beginnen. Ik begon meteen al een klein beetje te panikeren en schreef vlug wat dingen op die ik deze avond nog moest doen.

-opstel schrijven voor toverdranken :hoofdstuk 20
-bezweringen herhalen
-oude runnen van buiten leren van 15 tot 30.

Tevreden ik ik naar de 4 nette lijntjes in mijn agenda. 4 dingen dat viel wel mee, ik zou vroeg kunnen gaan slapen. Ik was extreem druk bezig geweest met school en had niet echt gelet op alles wat er rond me gebeurde. Het enige dat ik buiten school werk had gedaan was Harry helpen met de laatste opdracht voor het tover school toernooi. We hadden samen vele uren door gebracht in verlaten lokalen om bezweringen te oefenen. Deze keer hadden we wel toestemming gevraagd aan professor Anderling zo dat Vilder ons niet kon lastig vallen. Ron zat er vaak bij en klaagde over de bergen huiswerk die we telkens kregen. Vaak gaf in mijn opstel zo dat hij het kon overschrijven. De laatste tijd deed hij mee met de bezweringen om zelf ook wat te kunnen oefenen.

Ik scheurde mezelf los van mij gedachten en richte mijn aandacht terug op het schoolbord. We hadden verweer tegen de zwarte kunsten en professor Dolleman haf nog naald een les over de verboden vloeken. Hij had het al het hele jaar duidelijk gemaakt hoe belangerijk hij ze vond. Het les uur ging snel voor bij maar dat gebeurde meestal als iets interssant was. De bel ging en iedereen begon opgewonden te praten en hun spullen op te ruimen. Vlug veegde ik mijn perkament en spullen in mijn tas. Het volgende vak dat we heffen was geschiedenis van de toverkunst. Het vak waar iedereen in slaap viel. Zelf ik vond het een extreem saai en slaapverwekkend. Dus meestal luisterde ik met 1 oor naar de geest die we hadden als professor en maakte ondertussen huiswerk. Een kleine techniekje die ik al 2 jaar gebruikte om niet achterop te geraken met huiswerk. Het enige interessante dat de professor ooit gezegd had was de weinige informatie over de geheime kamer. Het examen was meestal ook niet echt extreem moeilijk als je het boek een paar keer las. Dus dat deed ik meestal 3 keer per jaar. In het begin van het schooljaar en voor elk examen. Ik en Simon liepen samen naar het lokaal. We spraken niet echt vaak tegen elkaar maar kwamen wel overeen. Hij was de enige samen met Marcel die het vak niet had laten vallen. Simon vond het ook niet zo erg om wat over de geschiedenis leren. En Marcel bleef om dat zijn grootmoeder het belangerijk vond. Meestal liep ik samen met Marcel liepen meestal samen naar de les maar hij was gevallen en moest naar de ziekenzaal. Simon schraapte zijn keel en ik draaide mijn hooft en keek hem aan. "Wat is er met je look gebeurd die je in het begin van het schooljaar had?" Ik keek hem niet begrijpend aan, mijn look was toch helemaal niet echt verandert. "Je weet wel je extreem korte rokjes en je bloes die diep uitgesneden was." Ik voelde mijn ogen groot worden, wat bedoel je, vroeg ik hem. "Je zag er zo, hoe moet ik het zeggen sexy uit." Ik begon te lachen en voelde mijn wangen licht rood worden. Ik dacht aan mijn outfit die ik had gedragen in de paas vakantie. Die was ook sexy geweest en ik het wiekend kleedde ik me soms ook op. Nou Simon ik draag nog steeds die soort kleding in het wiekend denk ik. Hij schudde zijn hooft "neen ik bedoel wat je deed met je uniform. En je korte relatie met Carlo Kannenwasser." Dit moest toch echt wel een grap zijn. Ik begon luit te lachen en klapte bijna dubbel. Ik en Kannenwasser snikte ik van het lachen, hou zou ik nu ooit met iemand als hem samen kunnen zijn. Hij is veel te hoog gegrepen voor mij. Simon keek geïrriteerd en schudde zijn hooft "laat maar." We kwamen bij het lokaal aan en gingen naar binnen.

Ik ging op mijn vaste plaats zitten en haalde mijn spullen uit. Mijn vingers gleden over het dikke boek met de leren kaft. Ik glimlachte en legde mijn hand er op. Ik nam het bijna overal mee naartoe en was een geweldig cadeau geweest. Draco was zo lief geweest en de spanning was intens. Ik dacht er aan hoe hij de Krul achter mijn oor had gestoken. En het verlangen dat in me had gebrand om hem te kussen. Ik wilde hem dicht bij me hebben hem kussen en zo veel meer. Mijn onderbuik begon terug te kriebelen. Vlug zette ik de gedachten uit mijn hooft. Ik duwde de gedachten al de laatste weken van me al. Het enige dat echt werkte was om me op school werk te storten. De les begon, ik nam het boek uit mijn tas en begon met lezen. Ik had het al volledig uitgelezen maar begon weer opnieuw. De laatste weken hadden we bijna geen lessen gehad met de Zwaderaars. En als we toch samen in een lokaal zaten was er gewoon veel gestaar en terug weg kijken. Af en toe een zwakke glimlachte als onze blikken elkaar kruisten. Één keer was ik Draco helemaal alleen tegen gekomen in de gangen van Zweinstein. Ik dacht terug aan die avond

Ik had mijn nieuwe boek tegen mijn borst gedrukt, het was een warme zaterdag avond en ik was op weg naar de keuken om een glas fris sap. Het was een week geleden dat Draco me het boek had gegeven. Ik nam het bijna overal mee naartoe. Ik had de hele middag buiten doorgebracht samen met mijn boek. Weg dromend over grijsblauw ogen en hartstochtelijke kussen. Ik drukte het boek nog dichter tegen me aan. Ik wist niet zeker of het enkel maar lust gevoelens waren. Er was zeker veel lust en vurige dromen, maar er was ook iets dag veel dieper ging. Ik keek op en zag Draco staan in het midden van de gang. Hij kwam glimlachend op me af lopen. Ik keek verlegen naar de grond en beet nerveus op mijn onderlip. Hij stopte ongeveer 15 cm voor mij. Hij stond zo dicht dat ik de elektriciteit tussen ons kon voelen. Ik keek op, recht in zijn prachtige ogen. Opnieuw begon mijn onderbuik te kriebelen. "Hey" zij Draco met een hese stem. Hey, antwoorden ik iets stiller dan gepland. Opnieuw keek ik naar mijn voeten. Hij zette een stap dichter bij en tilde mijn kin op. Ik wilde je nog eens bedanken voor het boek. Mijn stem klonk stil en ik moest even slikken. We stonden zo dicht bij elkaar. "Dat is heel graag gedaan" zij Draco terwijl hij  terug een Krul achter mijn oor stak. Mijn adem stokte in mijn keel. Ik wilde hem zo graal kussen. Ik maakte mijn lippen nat met mijn tong en keek naar zijn lippen. Draco leunde wat naar voor we waren nu zo dicht bij elkaar. Plots hoorde ik voetstappen achter me. "MENEER MALFIDUS" vlug zette Draco een grote stal van me weg. Ik draaide me om en zag professor Sneep naar ons toe lopen. Ik keek teleurgesteld naar mijn voeten.

Dit was de laatste keer dat ik hem echt gesproken had. Ik had me nog nooit zo erg geërgerd aan professor Sneep. Telkens als ik alleen door de gangen liep hoopte in hem tegen te komen. Ik schudde mijn hooft om los te komen van de gedachten en focuste me op de stem van de professor.

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu