Hoofdstuk 22

225 17 10
                                    


Oké ik had veel inspireer vandaag. In dit hoofdstuk komt er veel geschreeuw en geruzie. Veel lees plezier.

Draco.
Bang keek ik naar de grond. Hermelien zou het niet leuk vinden dag ik dit verteld had in bijzijn van wezel. Ze zouden zich afvragen hoe we elkaar plots zo goed hadden leren kennen. Een vlaag van paniek overspoelde me. Wad als ze er achter kwamen dat ze de dochter was van hij die niet genoemd mag worden. Ik voelde hoe de ogen van wezel in mijn zij prikten. Maar in durfde niet op te kijken. Hij liegt, de stem van wezel klonk stil en bijna onhoorbaar. Wat zij u meneer Wemel vroeg Perkamentus.

HIJ LIEGT. HERMELIEN ZOU NOOIT ZO DOM ZIJN OM MET IEMANG ZO ALS JOU TE GAAN.
Wilt u gewoon blijven zitten meneer Wemel. De stem van Perkamentus klonk niet meer zo rustig als eerst. Meneer Wemel waarom bent u er zo zeker van dat het onmogelijk is dat juffrouw Griffel en meneer Malfidus een relatie hebben. Wezel begon meteen terug met schreeuwen.

OMDAT DIE IDIOOT HAAR AL JAREN PEST. HIJ SCHELT HAAR UIT VOOR MODERBLOEDJE EN ANDER TUIG. 
Wezel ademde zwaar zijn gezicht was bijna roder dan zijn haar. Ik schuifelde zenuwachtig heen en weer op de fluwelen stoelen. Perkamentus wende zich tot mij. Zenuwachtig keek ik hem aan. Maar zijn ogen stonden niet boos zo als ik verwacht had. Nee ze keken me vriendelijk en twinkeling aan. Als jij en juffrouw Griffel een relatie hebben waarom weten haar beste vrienden dat dan niet. Hier wist ik meteen antwoord op te geven. Omdat we wisten dat ze zo zouden reageren. Dis spraken we stiekem af professor. Perkamentus glimlacht en wende zich weer tot Wezel. Zo meneer Wemel dit klinkt zo klaar als een klontje. Ron keek me nog steeds woedend aan maar was lijk bleek geworden. Hij probeerde stotterend tegen te spreken. Ma-maar he-het i-is on-onmo-onmogelijk. Dat vind ik niet meneer Wemel antwoordde Perkamentus vriendelijk. Ik vind het juist goed nieuws. Meschien kunnen Griffoendor en Zwadderich dan eindelijk na al die jaren normaal tegen elkaar doen. Hij stond op van zijn bureau en kwam naar ons toe. Als jullie elkaar nu een hand geven en zeggen dat het jullie spijt dan is alles opgelost. Ik had niets verkeert gedaan maar toch besloot ik om mijn hand naar hem uit te steken. Wezel kerk me nog steeds boos aan en weigerde op mij de hand te schudden. Perkamentus zuchtte luit. Ron geef hem een hand en zeg sorry voor zijn gebroken neus.

WAAROM MOET IN IN VREDESNAAM SORRY ZEGGEN. HIJ HEEFD HERMELIEN MIJN BESTD VRIENDIN AANGERAND. ZE HUILDE TOEN IK HEM BETRAPTE. HIJ HAD HAAR ZEKKER EN VAST VERKRACHT ALS IK ER NIET WAS GEWEEST. DAN WILDE IK U GEZICHT WEL EENS ZIEN. IK EIS DAG HIJ VAN SCHOOL GESTUURD WOTD.
Sorry professor ik heb het geprobeerd. Ik liet mijn hand zakken en keek naar de rood aangelopen wezel die woedend eb zwaar ademen naar me keek. Zijn knokkels waren wit geworden omdat zijn vuisten zo hard waren opgespannen. Dankjewel voor je moeite meneer Malfidus. Perkamentus keek me vriendelijk aan. Ik stel voor dat je even naar madam pleister gaat voor je neus en dan juffrouw Griffel gerusts gaat stelen. Ik knikte en liep naar de deur. Op de hoek bleef ik even staan.

RONALD WEMEL. DIT GEDRAG TOLEREER IK NIET IN DEZE SCHOOL. HOE DURF JE EEN MEDELEERLINGE TE BESCHULDIGEN VAN AANRANDING EN POGING TOT VERKRACHTING. EN DAN NOG EENS ZONDER REDEN VEGTEN TWEE MAAL IN EEN KORTE TIJD IK STUUR VANDAAG NOG EEN BRIEF NAAR JE OUDERS. EN JE MAG JE VERWACHT AAN EEN FLINKE STRAF. WAAR IK PROFESSOR ANDERLING EN PROFESSOR SNEEP OVER ZAL MEE LATEN BESLISSEN. EN IK VERZEKER JE DAT HET GEEN MILTE STRAF ZAL ZIJN. DIT HAD IK ECHT NIET VAN U VERWACHT MENEER WELEL.

Vlug liep ik verder de wenteltrap af. De stem van professor Perkamentus volgde me nog een tijdje tot het beeld waar achter zijn kantoor verscholen zat terug op zijn plaats schoof. Ik had Perkamentus nog nooit echt nooit zo kwaad gezien. Met vlugge passen liep ik de gang uit. Op weg naar de ziekenzaal kwam ik Hermelien tegen. Ze keek woedend terwijl de opgedroogde tranen nog steeds aan haar gezicht gingen. Ze liep vlug op me af. Draco is alles oké met je. Ze geritste de bebloede zakdoek uit mijn hand en keek naar mijn neus. O als ik die fukking bloed verander tegen kom zal het zijn beste dag niet zijn. Ik grinnikte zachtjes. Wat is er zijn ze bezorgt. Het was gewoon grappig op Perkamentus tegen hem tekeer horen gaan. Ik heb ze afgeluisterd. Hij krijgt een ferme straf en vanavond sturen ze een brief naar zijn ouders. Wat heeft hij allemaal gezicht vroeg Lien me terwijl we samen naar de ziekenzaal liepen. Ze ondersteunde me lichtjes omdat ik plots zeer veel pijn kreeg in mijn rechter been. Mensen op de gang keken ons raag aan. Daan Tomas kwam op ons afgelopen. He Hermelien waarom ondersteun je in vredesnaam Draco Malfidus. Ik wachtte stilletjes af wat er zou gebeuren. Nou Ron heeft hem weer aangevallen zonde reden Daan. Daan keek ons nog steeds argwanend aan. En wat heb jij daar mee te maken Hermelien. Ze zuchtte en keek le even aan. Ik wist wat ze bedoelde. Dus kon ik maar 1 ding doen. Ze helpt me omdat ik haar vriend ben Tomas. Een paar mensen in de gang draaiden hun hoofden om. De Wezel tweeling en Wezel meisje hadden het ook gehoord en kwamen op ons afgelopen. Wezel meisje probeerde Hermelien bij me vandaan te trekken. Ginny laag me los hij kan niet staan zonden steun. Dat is dan zijn probleem opnieuw gaf ze een harde ruk aan lein's arm. Ik voelde hoe op mijn been ging staan. Een scherpe pijn schoot er door.

LAAT ME LOS GINNY HET IS NIET ZIJN SCHULT DAT RONALD ZIJN NEUS EN BEEN GEBROKEN HOOFD.
Het Wezel meisje dat Ginny hete keek Lien verschrikt aan. Hermelien liep op me af en trok me overijld door één arm over haar schouder te slaan. Als jullie ons nu door willen laten ik moet mijn vriendje naar madam pleister brengen. Ze legde de nadruk op mijn vriendje. De tweeling ging opzij en Hermelien probeerde me zo goed als mogelijk te ondersteun wat best moeilijk was want ze was zeker een kop kleiner dan mij. In de verte zag ik ook Harry afkomen. Hij had waarschijnlijk het geschreeuw gehoord. Harry kan je me helpen om Draco naar madam pleister te brengen. Haag stem klonk hoopvol ja tuurlijk. Ook Harry nam een arm en legde het om zijn schouders heen.

Harry.
Ik legde Draco's arm om mijn schouder en samen met Hermelien strompelden we door de gangen. Wat is er eigenlijk gebeurt Lien. Het was Ron zij ze met op elkaar geklemde tanden. Ik ga je iets vertrekken Harry maar je moet beloven dat je niet gieters gaat doen oké. Ik keek haar verwachtingsvol aan. Draco en ik hebben een relatie. Haar stem klonk trillerig terwijl ze het zij. Ik kan niet boos worden. Ik wist het wel dat jullie samen gingen komen. Gefeliciteerd Draco gefeliciteerd Hermelien. Ik kon aan haar gezicht zien dag dit niet echt de reactie was waarom ze zich had voorbereid.
Hoe-hoe kon. Ik wist het al sins het kerst bal tien ik jullie zag kussen. Draco en ik hebben elkaar al lang vergiffenis geheven een paar weken voor de vakantie of zo. Maar wat heefd Ron hier eigenlijk mee te maken. 

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu