Hermelien
Ik liep boos door de van op weg naar professor Anderling. Mijn knokkels deden best wel pijn. Voorzichtig vreef ik over de rode plekjes waar ook bloed aan ging maar het was niet mijn bloed. Naast me liep de nieuwe hooftmonietor van Griffoendor. Hij probeerde al een paar keer een gesprek aan te knopen maar ik weigerde om met hem te spreken of zelf maar een paar worden te wisselen. We liepen langs de ziekenzaal. Ik keek vlug naar binnen en zag wezel lijkbleek en onder het bloed op een van de beden zitten terwijl madam Pleister Balsemio zij en met haar toverstok zwaaide. De neus van wezel stond terug recht en stopte met bloeden. Kijk maar eens goed wat he hebt aangericht juffrouw griffel. Ik keek Gray kwaad aan als mijn ogen vuur konden spugen was hij levent verbrand geweest. Professor Anderling zou me hopelijk gelijk geven. Ik voelde een warme druppel bloed over mijn lip glijden. Boos en iets te krachtig veegde ik hem af met de rug van mijn rechter hand. Waarom heb je die arme jongen eigenlijk aan gevalen Hermelien? Ongelovig keek ik recht in zijn blauwe ogen. Wat ik hel heb aangedaan? Mijn stem klonk zacht en trillerig.WAT IK HEM HEB AANGEDAAN. JE ZOU BETER VRAGEN WAT DIE VERVLOEKTE WEZEL MIJ HEEFT AANGEDAAN. HIJ HEEFT ME VERNEDERD VOIR DE VOLLEDIGE TOVER WERELD. HIJ HEEFT VERDOMME IN EEN BOEKJE GEZET DAT IK EEN SLET EN HOER BEN. EN DAT MOET JE DAN NOG HEBBEN VAN ÉÉN VAN JE TWEE BESTE VRIENDEN.
Gray keek me ongelovig aan. Hoe bedoel je voor de volledige
Tover wereld. Tovenaars hebben geen internet of smart foons en zo dus hoe heeft hij dat gedaan. Ik was stil gaan staan en kruiste mijn armen over elkaar heen. Hij heeft één of ander tijdschrift ingelicht of zo ik weet niet wat er perfecties gebeurt is maar ik werd er in uitgescholden en zijn naam stond er onder. Hij knikte kort. Oké hij verdiende het we gaan niet naar Anderling. Mijn hard maakte een sprongetje. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat je zo iemand was die vreselijk veel om regels geeft en voor elk klein detail straf werk heeft. Hij barste in een schater lag uit. Nou zo ben ik helemaal niet vere van zelf. Hij hikte nog steeds van het lagen. Ik begon mee te lagen en veegde nog een paar druppels bloed van mijn neus af. Nou dan zullen we maar terug keren naar de leerlingen keren zeker. Timon klonk niet echt zelfverzekerd. Het keek wel alzof hij nog niet naar de leerlingen kamer wilde gaan. Zijn ogen schoten vlug door de gang en naar de trappen. Zoek je nog iets of zo anders breng ik je er wel heen. Timon's ogen bleven rusten op het eind van de gang. In de verte zag ik twee gedaantes lopen. Draco herkende ik meteen maar wie was het meisje waar hij mee rond liep s'avonds. Volgens mij was ze nieuws wand ik had nog nooit iemand gezien met groen blouw haar in Zweinstein. Dat is mijn tweelingzus we hadden hier eigenlijk afgesproken om elkaar nog even te zien ze zit bij zwadderig en. Hij zweeg toen ze dichter kwam en haar lang haar ook in zicht kwam.Nore (spreek je uit als noore ) ik weet dat he een Transformagiër bent maar is het nou echt nodig om zo rond te lopen. Mensen gaan raar kijken en zo. Ze draaide opvallend met haar zwaar opgemaakte ogen. Glimlachte keek ze mij aan. Eleonore Gray aangenaam. Ze stook haar hand naar me uit ik nam hem glimlachen aan. Hermelien griffel, ik had de woorden nog maar net uitgesproken en ze omhelsde me al. Het voelt alsof ik je al ken Hermelien Draco heeft me al veel over je verteld. Ik keek naar Draco die zijn schouders op haalde en een scheve glimlach tevoorschijn toverde.
Harry.
Vermoeit van de tweede opdracht liep ik naar de leerlingen kamer. Mijn ogen vielen bijna toe en ik verlangde naar mijn hemelbed. Ik stapte door het portret gat en keek de leerlingen kamer rond. Het was er duidelijk versierd voor een feestje. De tafeltjes stonden vol met lekkers. Maar de sfeer was iets minder. Iedereen was stil. Een grond deel van de leerlingen zaten rond Ron. Harry liep vlug naar het griepje en ging naast Ginny zitten. Tot zijn verbazing keek Ron woedend en stond zijn neus redelijk paars blauw. Zo te zien had iemand net zijn neus gebroken en weer recht gezet. Ik hoop echt dat die vuile slet haar verdiende loon krijgt. Ron keek woedend. De rest van de groep knikte aarzelen en keken elkaar bedachtzaam aan. Wat is er gebeurd. Ik was echt even in de war hoe kon het dat er altijd iets gebeurde aks ik er niet was. Her-me-lien zij Ron knarsetandend. Ik zuchtte luit en geïrriteerd. Ron kunnen jullie niet één keer normaal tegen elkaar doen. Ik bedoel, even wist ik niet meer wat ik moest zeggen. Maar net op dat moment kwam Kasper krauwel om me af. Haar Harry ik heb foto's van het gevecht. Fred probeerde de camera nog uit zijn hand te treken maar ik had hem eerst vast. Met dank aan de acio bezwering. Ik opende de camera en keek geschokt naar de beelden. Ze bewogen en he kon duidelijk zien hoe Hermelien Ron verschillende keren hard op zijn neus sloeg. Op de volgende foto bloede haar lip. En op de derde foto lag Ron in elkaar gedoken met opgetrokken benen op de grond. Er is er nog een. Rons stem klonk woedend en iets te dicht bij naar mijn gedacht. Ik keek naar zijn gezicht. Maar zijn ogen waren op het schermpje geplakt. Met een bang hartje keek inkaartbrenging de volgende foto. Hermelien stampte in op rond gezicht met haar schoenen. Ik gaf de camera terug aan Kasper. Gelukkig hebben we een keuze klassenoudste die haar meteen mee nam naar professor Anderling. Ik wist niet van wie de stem was maar het kon me op dit moment ook niet veel schelen. Ik kon niet geloven dat Hermelien zonder enige aanrijding Ron zo zou toetakelen. Is er iets gebeurt voor het gevecht. Ik keek Ron recht aan. Zijn oren en gezicht werden root.NEEN ER IS HELEMAAL NIET GEBEURT DIE BITCH BEGON GEWOON OP ME IN TE SLAAN ZONDER REDEN. Zwaar ademend en met gebalde vuisten stond hij voor me. En toch geloof ik niet dat Lien zo iets zou doen zinder aanleiding. Ik bleef hel rustig aan kijken maar wist niet voor hoe lang dat nog zou duren. Er is wel iets gebeurt Harry. Ginny gaf me een tijdschrift. Het was opengeslagen op een lang artikel met de foto van Hermelien er bij. Vlug begon ik het te lezen. Ron heb jij dit echt gedaan. Ik keek hem ongelovig aan terwijl ik het tijdschrift weer in de handen van Ginny drukte.
JA IK HEB HET GEDAAN. NOU EN. HET IS ENKEL EN ALEEN DE WAARHEID DIE IK ZN PATTY PARK HEBBEN DOORGEGEVEN. ZE WAREEN HEEL BLIJ MET HET ARTIKEL. EN OP DE KOP TOE HEBBEN WE ER OOK NOG EEBS GOED VOOR BETAALD GEREGEN. Ik kon mijn oren niet geloven. Iedereen staarde Ronald Wemel met fruiten ogen en openstaande mond aan. Niemand had ooit kunnen denken dat hij tot zo iets in staat was. Dat hij zijn beste vriendin zo zou beledigen voor de hele tover wereld voor wat extra geld.
JE BENT HEWOON JALOERS OP HAAR EN DRACO MALFIDUS. JE KAN ER NIET TEGEN DAT ZE GELUKKIG IS. Ik wad het beu en begon ook te schreeuwen. Ik kon niet meer tegen zijn jaloerse gedrang. Ik moest het al het gele school jaar slikte. Maar u begon het echt uit de hand te lopen. De meeste leerlingen keken ons aandachtig aan of waren in een kring komen staan. Ron kwam dringend op me af.
JALOERS, JALOERS OP MALFIDUS WAAROM ZOU IK JALOERS ZIJN OP DIE KWAL. WAAROM ZOU IK JALOERS MOETEN ZIJN. ZIJ IS DE GEBE DIE ZICH GEDRAAGT ALS EEN SLET NIET IK.
JE BEN JALOERS OP HEM WANT JIJ BEN VERLIEFT OP HERMELIEN. JIJ BENT AL JAAREN VERLIEFT OP HAAR. MAAR HE DURFDE HET NOIIT TE ZEGTEN. VI T HE HET DAB RAAR DAT ZE GAAT MET EEN JONGEN DIE HAAR WEL DURFT TE VRAGEN. Ik kookte van woede. Net opdat moment sloeg het portret dicht. Hermelien stond toe te kijken langs de zijkant. Haar neus bloede nog een beetje en haar lip was gescheurd. Maar haar ogen stonden op onweer. Ze had het volledige gesprek of beter gezegd geschreeuw noukeureg kunnen volgen. Ron keek haar aan en werd nog roder. Hij liep vliegens vlug naar de slaapzaal en liet zich de hele avond niet meer zien. Ook Hermelien was naar boven gelopen. Met opgegeven hooft liep ze de fluisterde menigte door tot aan de stenen wenteltrap. Waar ik haar voir het laatst die avond gezien had. Ginny plofte naast me neer. We praten nog een tijdje over Ron en Hermelien tot we bijden besloten om naar bed te gaan. Fred en Goeree waren boos en zaten te mokken bij het haart vuur. Ze hadden zo gezien gehoopt op een feestje dat tot een gat in de nacht zou deuren. Maar helaas had was de avond anders gelopen dan geplant.
JE LEEST
Mijn duistere geheim (dramione)
FanfictionHermelien Griffel bekend als het braafste meisje op Zweinstein. Maar wad als de rollen worden omgekeerd met Draco Malfidus. Als hij ingeblikt en lieve bezorgde jongen is. En Hermelien een groot duister geheim met zich mee draagt. Ze is de dochter va...