Hoofdstuk 31

246 13 9
                                    

Hermelien
Langzaam opende ik mijn ogen. Mijn oogleden voelden zwaar aan, het was moeilijk om ze open te houden. Ik voelde me uitgeput. Langzaam liet ik mijn oogleden weer zaken. Het was vreemd dat mijn ogen openen gewoon zwaar was. Maar ik voelde mijn lichaam wel. Ik voelde mijn hoofd op het kussen en hoe mijn lichaam in de matras drukte. Het meest frustrerende was dat ik mijn benen voelde maar niet kon bewegen. Iemand hield mijn hand vast. Moeizaam opende ik mijn ogen weer. Ik zag even het vriendelijke en vertrouwde gezicht van Ron. Ik wilde glimlachen maar mijn kaak spieren leken wel verkrap te zijn. Mijn oogleden vielen weer naar beneden. Lien, Lien kun je me horen, Ron's stem klonk hoopvol. Ik wilde dolgraag antwoordde maar op de een of andere manier lukte me dat niet. Ik verzamelde al mijn kracht en gaf een kneepjes in zijn hand. Harry ze opende haar ogen haal vlug madam pleister. Zijn stem klonk veraf maar ik moest opstaan. Ik wilde recht zitten en weer controle krijgen over mijn eigen lichaam. Ik hoorde voetstappen en een gordijn dat openschoof. Weer opende ik mijn ogen en keek naar het gezicht van madam pleister. Ze glimlachte vriendelijk. Meisje ik ga even een eerste een versterken drankje halen zo dat je weer kunt bewegen, sluit je ogen nog maar even. Dankbaar sloot ik mijn openen wachtte geduldig tot madam pleister terug zou komen. Een paar seconden later voelde ik een beker aan mijn mond. De drank gleed warm door mijn keel. Ik voelde mijn hele lichaam tintelen, net alsof je voet of been sliep en er terug bloed begon door te stromen. Jongens kunnen jullie even achter het gordijn kunnen gaan staan ik moet vlug wat testjes doen. Ik wist dat de drank begon te werken want ik hoorde madam pleister duidelijk praten. Opnieuw opende ik mijn ogen, mijn blik was scherp en mijn brein begon te werken. Zo meid ik ga even een paar oefeningen doen om te kijken of je terug bent aangesterkt. Madam pleister glimlachte vriendelijk en kwam naar me toe, kan je even vijf keer elk been op heffen. Ik deed wat ze vroeg en het ging best gemakkelijk, wat is er gebeurd waarom ben ik hier. Je bent bewusteloos gevonden door professor Perkamentus meid, ik hoopte dat jij me meer kon vertellen. Ze bleef glimlachen terwijl ze de gewrichten van mijn knieën testte. Ik dacht diep na en pijnigde mijn hersens af. Sorry maar ik kan me echt niets herinneren. Dat is ook maar normaal meid je bent een week buiten westzijde geweest. Ik kon mijn oren niet geloven een week had ik gemist. Ik had een week school gemist hoe kon ik dat ooit nog inhalen. Ik zou zeker buizen dit haar. Ik zou er niet doorzijn voor mijn examens en moest dan vast en zeker mijn jaar opnieuw doen. Ik voelde mijn hard tekeer gaan. Zo meid ik laat de jongens terug binnen alles is oké met jouw, je zal wel nog een paarsachtig moeten blijven als je me nodig hebt roep maar. Ze schoof de gordijnen open en liet Harry en Ron binnen. Lien het spijt me voor alles wat ik je het afgelopen jaar heb aangedaan. Ik keek Ron niet-begrijpend aan. Waar voor bood hij zijn excuses nu weer aan, er was niets in mij dat boos op hem was of zo voor iets dat hij gedaan had. Ik heb ook mijn excuses aangeboden aan Malfi-Draco. Ron keek naar zijn schoenen en Harry knikte goedkeurend. Ron sins waneer noem jij Malfidus bij zijn voornaam, nog steeds keek ik hem wat vreemd aan. Nu was het zijn beurt om mij niet-begrijpend aan te staren, ik noem hem zo om dat hij jou gelukkig maakt Lien, jou geluk betekend alles voor mij.

WAAROM ZOU MALFIDUS MIJ IN MERLIJNS BAART GELUKKIG MAAKEN.
Ik sloeg mijn hand voor mijn mond. Ik had nog nooit geschreeuw tegen mijn beste vrienden maar ze deden zo raar. Hij is je vriendje Lien, het was Harry die het woord nam, tuurlijk maakt hij je gelukkig je praat hele dagen over hem.

ZIJN JULLIE NU ALEBIJ GEK GEWERDEN. WAAROM ZOU IK IN VREDESNAAM MET DIE SUKKEL SALEN WILLEN ZIJN. HIJ PEST LE AL VANAF DE EERSTE DAG DAT IK EEN VOED INDEZE SCHOOL BINNEN
ZETTE.
Ik zat recht overeind in bed een keek de twee jongens boos en zwaar ademend aan. Harry kwam naast me op het bed zitten. Hermelien luister eens goed naar mij, jij en Draco Malfidus zijn al een stel sins de kerst vakantie je houwt van hem met geel je hard. Boos duwde ik Harry van het bed af.

IK WIL ER NIETS MEER OVER HOOREN, GA WEG ALEBIJ EN NEEM JULLUE DWAAZE IDEEËN LEKKER MEE. KOM MAAR TERUG ALS JULLIE TERUG BIJ ZINNEN ZIJN GEKOMEN.
Harry schuifelde achteruit en verdwaal achter het gordijn dat rond mijn bed stond. Lien, Ron keek me smekend aan en ik keek woedend terug. HEB JE ME NIET VERSTAAN ER UIT. Tranen van woede begonnen over mijn gezicht te rollen.

Draco
Het nieuws verspreidde zich als een koppelt vuurtje door de school. Hermelien Griffel was terug wakker geworden. Ik gaste me naar de ziekenzaal. Ik had vaak naast haar gezeten. Maar ik wilde haar mooie ogen zien en haar lieve glimlach. Ik gooide de deur van de ziekenzaal open en liep recht op de gesloten gordijnen af. Ik stopte abrupt toen ik Harry zag staan. HEB JE ME NIET VERSTAAN ER UIT. Ook Ron kwam nog al bleek van achter het gordijnen. Ik hoorde haar snikken. Ron liep rakelings langs me heen de ziekenzaal uit. Ik wende me tot Harry. Wat is er gebeurd. Hij leegde zijn hand op mijn schouders. Ik denk dat zij dat beter zelf verteld, met die woorden verliet hij ook de ziekenzaal. Ik schoof het gordijn opzij en zag haar zitten. Haar handen waren voor heer gezicht geslagen en haar schouders schokten lichtjes. Ik ging voorzichtig naast haar zitten en sloeg mijn arm rond haar schouders. Alles komt goed ik beloof het je. Ze haalde haar handen weg en keek me met roden ogen aan. Ik voelde haar verdriet inslaan als een bom. Ze was terug het lieve kwetsbare meisje waar ik verliefd op was ge worden. Ik boog me naar haar tie en kuste haat voorzichtig. Ik voelde dat haar schouwden nog steeds schokten en hie haar lip trilde. Mijn armen sloegen zich rond haar middel en met een soepele beweging trok ik haar op mijn schoot. Ze probeerde los te komen maar ik hield haar stevig in mijn armen. Ik wilde haar niet kwijt raakten. Plots voelde ik een scherpe pijn in mijn onderliep. Ik proefde bloed en een klap tegen mijn hoofd.

WAT IS JE PROBLEEM MALFIDUS BLIJF VAN ME AF.
ze duwde me ruw weg en sprong van het bed af. Er was iets niet oké met haar ik kon het zien in haar ogen. Ze keek me bang aan. Ik liep langzaam en sussend op haar af. Langzaam liep ze achteruit tot ze met haar rug tegen de meur stond. Ik legde mijn handen rond haar gezicht. Alles komt goed Hermelien ik ben bij je en houw nog steeds van je. Opnieuw gaf ze me een klets in het gezicht. Hermelien alsjeblieft wat is er in vredesnaam gebeurd met je, ik keek haar smeekent aan. Maar haar ogen stonden bang. Ze was bang voor mij dat was echt het laatste wat ik wilde. Ik wilde haar gerust stellen dus ging ik nog een stapje dichter.

BLIJF BIJ ME WEG MALFIDUS IK WEET NIET OF DIT EEN GRAP IS VAN HARRY EN RON OF ZO MAAR IK VIND HET NIET GRAPIG. VANAF NU LAAT JE ME GERUST VERSTAAN

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu