Bel van Detta

387 24 4
                                    

Hermelien
Vanavond was het kerst bal. De meeste meisjes liepen zenuwachtig door het kasteel. Ze maakten zich druk over hoe ze hun haar en make-up zouden doen. Maar ik was zenuwachtig voor morgen. Iedereen mocht naar huis om dat de ketst vakantie dan begon. Ik was moe en mijn hoofd deed pijn. Elke nacht las ik onder mijn lakens zwarte magie. De vreselijkste spreuken leerde ik uit mijn hoofd. Elke keer als ik naar de bieb ging zat Viktor er ook. In de gangen lachte hij naar me of gaf me een knipoog. Maar eerlijk gezegd zag ik hem gewoon als kennis een vriend van een vriend of zo. Of een jongen die bij je in de klas zit maar nog nooit echt mee gesproken hebt. En dat klopte wand we hadden nog niet echt gesproken. Hermelien welke jurk zij ik dragen vroeg Belinda me. Ik schrok op uit mijn gedachten. Ik keek haar van top tot teen aan. Ze droeg een knal gele jurk die haar vreselijk stond. Hij kwam tot op de grond en had een corset dat haar borsten samen drukte. Hij zag er goedkoop en slenterig uit. Wel als ik eerlijk mag zijn meschien moet he iets rood proberen. Tuurlijk dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Ze liep naar haar kleerkast die dut jaar uitpuilde van de jurken. Haar school uniformen zaten gewoon in de houten kist aan het voeteneind. Ze kwam terug uit de badkamer met de rode jurk. Die stond haar iets beter. Maar ook niet echt de soort jurk dat je draagt naar een gala. Hij was kort en zat strak om haar lichaam geen. Er zaten geen mauwen aan aan. Dus weer dat vreselijke corset. Mag ik er meschien iets aan veranderen Belinda. Jij bent de beste in spreuken dus doe maar. Met een simpele spreuk gaf ik de jurk kanten mauwen die tot aan haar ellebogen kwamen. Ook gaf ik haar een zwarte pantie en zwarte hakken. Vol bewondering keek ze naar haar zelf in de spiegel. Dankje Hermelien wil je nu mijn haar dien. Ik was gewoon de kamer uit gelopen omdat ik niet meer tegen het gezeur van Belinda kon. Ginny kwam net uit de kamer van de derdejaars. Ik glimlachte naar haar. Marcel had haar gevraagd en nu kon ze ook naar het bal. Ze vroeg me elke dag wie mij had mee gevraagd. En wat ik zou aan treken die avond. Ze zag er vrolijk uit. Ze droeg een dikke jas, muts en handschoenen. Haar groene winterjas haf sterk af tegen de rode muts en handschoenen. En dan had ik het nog niet over haar oranje haar. Ze zag er vrolijk uit. Naar waar ge jij vroeg ik lachent. Wel ik ga samen met mijn lieve tweelingbroers de zwaderaars bekogelen met betoverende sneeuwballen. Eindelijk deden ze iets leuks. Wel de wemel tweeling heb ik eigenlijk altijd wel tof gevonden. Zelf was ik ook graag elke avond mee geweest met zo om vilder of andere professoren te pesten. En nu was het mijn kans om even een klein beetje vraag uit te werken op de zwaderaars die me al die jaren gepest hebben. Wand na de kerst vakantie zou Malfidus me niets meer kunnen maken. Telkens als ik naar hem zou kijken zou ik hem angst inboezemen. Wacht ik ga mee. Riep ik naar Ginny terwijl ik mijn kamer in liep. Belinda stond nog steeds voor de spiegel. Hoofdschuddend nam ik een lange zwarte leren jas met een invoering van zwart bond. Ik wisselde ook mijn enkellaarsjes voor hoge laarzen leren met veters. Ginny haakte haar arm in de mijne en samen liepen we naar buiten.

Draco
Woedend liepen Korzel, kwast, Paty, ik en nog een paar andere zwaderaars de leerlingen kamer binnen. Paty haar kleren zaten vol met paarse en rode vlekken. De wezel tweeling was echt gestoord geworden. Ze hadden ons bekogelt met sneeuwballen die vol zaten met gekleurde inkt. Mijn haar was roze en dat van Korzel blauw met groen. We waren door de hele school uitgelachen. Vlug liep ik naar mijn kamer. Het was echt handig om een eigen kamer te hebben. Zeker omdat er ook een badkamer aan vast zat. Ik bekeek mezelf in de spiegel. Mijn haar was gewoon echt fel roze. Ik hoopte maar dat dit er uit ging tegen vanavond. En zeker tegen morgen. Ik kon heer Voldemort en zijn dochter niet ontvangen let roze haar. Wat zou mijn vader doen als hij dit zou zien. Ik zette het water aan en kleedde me uit. Er werd op de deur geklopt. Zuchtend deed ik mijn zwarte broek weer dicht. Ik liep de badkamer uit naar lijn kamer deur. Er werd weer hard geklopt. Ik kom al ik kom al rustig aan riep ik naar de deur. Maar weer werd er hard geklopt. Ik opende de deur en zag de hooft monitor van Zwadderich staan. Ze was mijn nicht. De dochter van mijn tante Bellatrix van Detta. Het was een meisje met rood haar ze was de enige van de familie. Maar meestal kleurde ze het is de gekste kleuren. Ze had even veel krullen als mijn tante maar met een spreuk makte ze het vaak recht. Haar ogen daar was er ook iets raars mee. Ze waren fel blauw. Maar geen mooie ogen nee. Ze ware angstaanjagend je kreeg kout als je naar haar keek. Maar werd ook verblind door haar schoonheid. Vele zijden dat ze half Glamorgana was. Maar die hadden meestal blond haar. En bovendien was ze een dooddoener. Ze was deze zomer bij ons geweest met haar moeder. Wat moet je zij ik bod. Sla niet zoon toon tegen me aan Malfidus. Zij ze met een hoge maar scherpe stem. Er is een brief voor je binnen gekomen. En dat kon niet wachten tot vanavond nichtje. Zij ik kwaad. Ik begreep niet wat er bouw zo belangrijk kon zijn. Hij is van je vader we moeten hem samen open maken. Ik deed de deur verse open zo dat ze binnen kon. Ze ging op mijn bed zitten in kleermakerszit. Ze was niet echt het type om jurken te dragen. Dus haar gala outfit bestond uit een zwarte spijker broek met scheuren die beste was met duizenden diamantjes. Geen schoenen op mijn bed beet ik haar toe terwijl ik een trui over mijn hooft trok. Zuchtend schopte ze haar haken uit. Kom je nu nog die brief leze of niet. Ik liep naar het bed en ging naast haar zitten.

Beste Draco en Bel
Zo als jullie beiden weten verblijft de dochter van heet Voldemort deze kerst bij ons. Ik heb nog een een beetje interessante informatie voor jullie.

Bel:
Ik wil dat je een vriendin voor haar word. Ik wil dat je een goede band met haar opbouwt. Samen plannen maakt om mensen het leven zuur te maken. Wees meer dan een vriendin voor haar. Wees een zus iemand die ze kan vertrouwen en mee kan praten. Ik sta er dus op dat je niet uit gaat zonder haar deze kerst vakantie. Hoe dichter je bij haar staat hoe dichter we bij de heer komen.
Tot morgen bel.
Groetjes mam.

Ik keek bel aan. Haar gezicht stond op onweer en ik wilde er niet bij zijn als ze een uitbarsting zou krijgen. Niet te geloven niet te geloven. Riep ze kwaad terwijl ze door de kamer geen en weer liep. Ze kan me niet verbieden om uit te gaan. Ik wil best vriendinnen met haar worden maar ik heb ook vrienden. Ik wil me ook amuseren. Ik wil ook gewoon uitgaan en jongens vervloeken. Ze kan mijn vrijheid niet afnemen. Lees jij jou gedeelte maar alleen ik moet me nog klaarmaken. En even om te zegge. Ga je haar wassen het is roze. Ik voelde aan mijn haar. He Bel kan jij dag niet oplossen met een spreuk. Jij kleurt je haar veel met een spreuk dus kan je het mijne ontkleuren. Tuurlijk kan ik dat wat denk je wel niet van mij. Ze mompelde iets zonder haat toverstok te gebruiken. Zo het is in orde. Met die woorden verdween ze uit mijn kamer. En ik keek weer naar de brief

Draco:
Probeer haar hard voor je te winnen. Probeer haar te versieren. Koop een duur kerst cadeau voor haar. Zorg dat ze verliefd op je word. Hoe meer ze bij de familie gaat horen hoe beter. Ik weet dat je het in je hebt. Dus verlijd haar.
Tot morgen
Groetjes je moeder en je vader

Ik keek stom verbaast aan de brief. Hoe kon hij van me verwachten dat ik verliefd zou worden op de dochter van heer Voldemort. Ik hooide de brief in het vuur. Ik staarde er naar hoe hij opkrulde en in als neerviel. Ik liep naar de bad kamer en ging onder het water staan. Ik was zenuwachtig voor morgen. Zeker na de brief die ik net gekregen had. Ik kon geen ander meisje verliefd op me laten worden. Want ik was al verliefd. Ik was verliefd op een moderbloetje. Ik was verliefd op Hermelien Giffel. Nee ik was niet verliefd. Ik hield van haar met heel mijn hard.
En ik kon er niets aan doen.

En hoe vinden jullie het tot nu toe. Laat alsjeblieft commentaar achter. Wat willen jullie dat er nog gebeurt.

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu