Zweinstein

746 26 4
                                    

JAAR 1
Hermelien
Verveeld stond ik te wachten op het Perón. Mijn eerste jaar aan Zweinstein zou beginnen. Niet dat ik er zo opgewonden over was. Helemaal niet zelf. Al 11 jaar wonde ik bij een dreuzel gezin. En al 11 jaar droeg ik de vreselijke dreuzel naam. Hermelien Griffel. Het zou moeilijk worden om bevriend te worden met mensen van mijn stand. Ik zou gezien worden als een moderbloedje. Alleen bij de gedachtig allen kreeg ik rillingen. Mijn vader kon niet voor me zorgen. ik hield contact met hem via een van zijn volgelingen. Een man genaamd lucius malfidus. Ik wist niet hoe hij er uit zag. En hij wist niet hoe ik er uit zag of wat mijn schuil naam was. Wand mijn naam mocht nooit bekend worden. Zelf op Zweinstein wisten ze niet dat ik een vol bloed tovenaar was of dat mijn naam Eadlyn Vilijn was. Op het verlaten Perón begonnen eindelijk tovenaars in zicht. Ook de rode trein was al in de verte te zien. Ik haalde een hand door mijn warrige haar en streek mijn grijze plooirok glad. Met behulp van een snippele spreuk zorgde ik er voor dat mijn hutkoffer bijna niets woog. Met een Regge rug stapte ik de trein op. Mijn hutkoffer werd later in de trein geladen. Enkel een klein leren tasje waar alles in kon had ik bij. Iemand botste had tegen me op. Door de klap viel ik naar achteren. Woedend stond ik op. Hoe durft iemand mij omver te lopen. Ik kijk in de licht blauwe ogen van een jongen. Het spijt me hij stook zijn hand uit. Ik ging even met mijn ogen over hem heen. Zijn haar was bijna wit en hij drieg nette zwarte kleren. Ik ben Draco, Draco Malfidus. Wacht zij hij nou Malfidus. Ik knikte licht mijt mijn hooft. Als hij de zoon van die lucius was dan kon hij nog eens hoed gezelschap zijn. Ik stak ook mijn hand uit. Ead... Vlug stopte ik. Hermelien, hij lachte vriendelijk. Met zen vertrokken gezicht zij ik Hermelien Griffel. Nu was het zijn beurt op mij goed te bekijken. Ik ken geen tovenaars familie met die naam zij Draco met opgetrokken neus. Die is er ook niet. Hij keek me vuil aan en liet mijn hand los. Zijn hand veegde hij af aan zijn mantel. Half bloed dan. Nee, antwoordde ik beschaamt. Ik schaamde me zo zo erg. Vuil moderbloedje. Met die woorden draaide hij zich om en liep van me weg. Als ik wilde overkomen als een onschuldige moderbloedje zou ik me ook zo moeten gedragen. Ik liep verder en kwam een mollige jongen tegen. Er stonden tranen in zijn ogen. Ik had zin om hem uit te lagen maar zegen mijn liefste glimlach op. Is er iets vroeg ik vriendelijk. Ik, ik ben mijn pad kwik stotterde de jonen. Ik help je wel met zoeken.

Later die avond.
Hermelien Griffel. Sprak de oude hels luid. Ik liep naar voren en ging op het krukje zitten. Ik zie kwade gedachten in jou hoofdje rond dwalen een duister geheim dat je let je mee draagt. Eadlyn Vilijn. Het is niet moeilijk om jou in een afdeling in te delen. Krampachtig dacht ik Griffoendor, Griffoendor, Griffoendor. Ik weet niet of Griffoendor de juiste afdeling is voor jou. Maar goed als jij het wil. GRIFFOENDOR. riep de oude hoed luid. Een steek van verdriet overspoelde me. Ik zette de gedachten van me af en sprong vrolijk recht.

JAAR 2

Hermelien
Ik liep rond in de weg is weg samen met Potter en Wemel. We aten ijsjes terwijl we naar klieder en vlek liepen. Ik liep in het midden met onze boekenlijst voor mijn neus. We hebben echt bijna elk boek van smalhart nodig. Ze waren deur maar daar makte ik me geen zorgen over. Er rinkelde een belletje toen we binnen liepen. Ik zag Draco staan samen met een man. Hij had het zelfde licht blonde haar. Dat moest lucius Malfidus zijn. Na dat we onze boeken hadden kwam Draco naar ons toe. Samen met zijn vader. Draco keek me vuil aan. lucius keek me ook aan. Jij moet Hermelien griffel zijn. Hij had en minachtende glimlach op zijn gezicht. Draco heeft over je verteld en over je ouders. Ik werd woedend. Hij moest eens weten tegen wie hij het had.

Verder in het school jaar
Vuil moderbloedje. Riep Draco door de gang naar me. Ron leegde een hand op mijn schouder. Potter en Wemel waren best vriendelijk voor me. Maar ik zou ze nooit als vrienden kunnen zien. Mijn vader had in zijn laatste beticht laten weten dat hij trots op me was. En hoe ik Potter zijn vertrouwen had gewonen. Ik riep luid door de gang  naar Draco dat hij zoon kop moest houden.

JAAR 4

Hermelien
Deze zomer had ik iets besloten. Het was niet om dat niemand mocht weten dat ik een Vilijn was dag niet mocht veranderen. De dreuzels waar bij ik woonden wisten ook van mijn vader af. Ze waren een van de enige druezels die hij niet verafschuwde. Blijkbaar zaten ze vroeger in het zelfde weeshuis. Maar leer wist ik er ook niet over. Ik trok een strakke zwarte broek met scheuren aan met daarop een rood t-chart.   
Mijn mare-up was donker. Ik liep mijn kamer uit op zoek naar mijn zwarte hakken. Ik was alleen thuis en er zou straks een taxi me naar het  Station brengen. Mijn krullen zwiepten over mijn rug geen en weer. Ik had mijn haar met magie 10 cm laten groeien. De deur bel ging. Vlug trok ik mijn schoenen aan en opende de deur. Een man in een pak stond voor de deur. Hij zag er eigenlijk best jong uit. Mijn koffers staat daar. Ik wees naar mijn de twee hutkoffer bij de trap. Ongelovig krek hij me aan. Vooruit ik heb niet heel de dag de tijd. Hij knikte en liep naar de koffers toe. Terwijl ik mijn lange leren jas aan trok zwaaide ik met mijn toverstok. Met een spreuk makte ik de hutkoffers dubbel zo zwaar. De zwarte handtas ging ik rond mij arm en liep met het klinkende geluid van mijn hakken naar de taxi. De man sleurde moeizaam met mijn koffer. Kom op straks mis ik mijn trein nog. Riep ik half lachent naar hem. Ik nam mijn iPhone en stook de oortjes in mijn oren. Terwijl de muziek luid in mijn oren klonk makte ik de brief van lucius Malfidus open. Zo als elke keer als er een nieuw schooljaar begon. Met informatie die belangrijk kon zijn. Hij was vanmorgen binnen gekomen maar ik had nog geen tijd om hem te lezen.

Beste mevrouw Vilijn,
Dit jaar zal het toverschool toernooi plaats vinden. Een van de volgelingen van u vader zal er voor zorgen det Harry Potter zijn naam in de beker komt. U vader hoopt dat u er van geniet om hem te zien lijden. En op het WK zwerkbal ook hebt gezien hoe we mensen lieten lijden. Deze kerst vakantie bent u van harte welkom bij ons. U vader verblijft ook bij ons. Dus wij hopen u te mogen verwelkomen. U kamer is al in orde gebracht. Zo dra u van de trein komt volgt u mijn zoon Draco Malfidus maar.
We hopen tot snel.
lucius Malfidus en uw vader

Deze kers doorbrengen bij Draco. Dat kon nog eens leuk worden. Dan kon ik hem vernederen. En zijn vader betaalt zetten voor zijn stunt in het tweede jaar. En ik zou mijn vader te zien krijgen. Eindelijk begon de taxi te rijden. Op weg naar mijn vierde jaar op Zweinstein

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu