Wat nablijven!!

433 25 2
                                    

Hermelie
De volgende morgen was ik vroeg waker. Geruisloos gooide ik de dekens van me af. Stil liep ik naar mijn hutkoffers. Vlug geritste ik er mijn kleren en make-up tas uit. De bad kamer was donker en kil. Vlug draaide ik de kraan open en spatte ijskoud water in mijn gezicht. Ik glimlachte naar mezelf in de spiegel. Met een simpele spreuk liet ik mijn haar terug perfect in model brengen. Ik was net aangekleed toen er een uil op het venster tikte. Al van op een aftand herkende ik de gifgroene inkt. Ik opende het raam. De uil stook voorzichtig de brief naar me uit. Ruw geritste ik hem vanuit zijn snavel.

Beste mevrouw Vilijn
We hoppen dat u niet te veel last heeft van de andere twee scholen die op Zweinstein verblijven. Zo als u al weer kunt u deze kerst bij ons verblijven. Maar er is ook een kerst bal bij u op school.                            Later deze week sturen we u dan ook aangepaste unieke kleding.
Met vriendelijke groeten
Familie Malfidus.

Ik begreep eigenlijk niet waarom deze brief nodig was. Het was toch overbodig om mij er van op de hoogte te brengen van een kerst bal. Vlug bracht ik mijn make-up aan. Met mijn toverstok liet ik alles terug in mijn koffer vliegen terwijl ik baar buiten liep. De leerlingenkamer van Griffoendor was te kleurig naar mijn smaak. Maar na bijna vier jaar was ik er al een beetje aan gewent. Het was nog vroeg. Ik hoopte maar dat er al ontbijt was. Ik liep de steken trap af naar de grote zaal. Er zaten nog maar en paar mensen. Ik zag aks eerst Draco Malfidus  zitten. Hij roerde een beetje in zijn havermout pap. Zijn hooft leunde op zijn handpalm. Ik keek verder en zag Viktor Krum zitten. Klemfles was gisteren avond toe gekomen. Ik kende het hooft van hun school een beetje. Hij was een trouwe volgeling van mijn vader geweest. Tot hij Barto  krenck jr verraadde. Als laatste zag ik Carlo zitten. Hij zag me staan en stond meteen op. Draco keek op terwijl Carlo naar me toe liep. Hij tilde me op en draaide me in het rond. Krum keek ons ook aan. Ik drukte mijn lippen op de zijne. Carlo kuste me vurig terug. Ik hoorde op de achtergrond iemand zijn keel schrapen. Ik makte me los en Carlo zette me terug op de grond. Voor ons stond professor Sneep. Juffrouw Griffel en meneer Kannewasser. Hij hield even zijn mond om streng te kijken. Zouden jullie aan tafel kunnen haan zitten. Ik draaide met mijn ogen. Zo juffrouw Griffel dus we gaan omblefd doen. Ik zuchtte geïrriteerd. Het schooljaar is begonnen dus de vakantie is voorbij. Ik knikte. Professor tegeneis gezien hebben we pas les vanaf 09:00. Dus we hebben nu vrije tijd. Het is duidelijk juffrouw Griffel. Na de les kom je naar mijn kantoor voor de rest van de week. Hij beneden weg. Wat dacht die vuile verrader wel niet. Boos liep ik naar de tafel van Griffoendor. Daan Tomas, Simon filister en Marcel lumermans zaten al aan tafel en hadden het hele tafereel gevolgd. He Hermelien kom je bij ons zitten. Ik dacht even na. Als ik daar niet ging zitten was het verdacht. Wand ze dachten natuurlijk dat we vrienden waren. Als ik daar wel gin zitten ging lumermans vragen over het huiswerk stellen. Dat ik dan uiteindelijk zelf moest maken. Simon en Daan zouden praten over het toverschool toernooi. Ik zette mijn lieve bel glimlach op en ging bij hen zitten.

Draco
Ik zag hoe het licht door de dunne glas stroken naar binnen scheen. Als ik op een stoel ging staan kon je er door kijken. Ik vond het leuk om naar het zwarte meer te staren terwijl de zon op kwam. Dat miste ik volgens mij het meest op Zweinstein. Het was toch niet eerlijk dat wij bijna geen daglicht binnen kregen. Ik ging recht zitten na de lange slapeloze nacht. Volgens mij was het nog maar 5 uur of zo. Ik stapte uit bed en zocht naar mijn gouden horloge. En he ik had gelijk het was 5uur. In de bad kamer liet ik het koude water over lijn lichaam lopen. De koude maakte me wakker maar haalde de walen niet weg. Mijn gedachten dwaalden af naar de dochter van heer Voldemort. Hoe ze er uit zou zien. Had ze lang krullend haar prachtige bruine ogen en een verschrikkelijk goed stel hersens. Toen ik zo even door ging zag ik plots Hermelien voor me. Ze droeg een lange zwarte jurk en lachte gemeen. Vlug zette ik het beeld uit mijn hooft. Stop met aan dat smerig moderbloedje te denken. Zij ik hard op tegen mezelf.

Eerste les uur
We hadden gedaante verwisseling van professor Anderling. Ik ging achteraan in de klas zitten en nam mijn boeken. De klas stroomde langzaam vol. Ik kon er niet aan doen maar ik kreeg Hermelien niet uit mijn hooft. En zeker het beeld van haar en kannenwasser niet. Ik werd misselijk van het iedere dat ze haar tong in zijn keel stak. Ik nam een leren schriftje en bladerde verder naar een leren pagina. Met een potlood begon ik kleine dingen te schetsen in de klas. Professor Anderling begon met de les. De moeheid overspoelde me echt. Langzaam vielen mijn ogen dicht. Ik schrok waker toen de deur van het klas lokaal dicht sloeg. Ik keek vermoeit op en zag Hermelien staan. Juffrouw griffel heeft u een redelijke uitleg om te laat te komen on mijn les. Vroeg professor Anderling vriendelijk. Daan Tomas riep luit door de klas met een hoog stemmetje. Ja hoor professor ik had het veel te druk met mijn tong in Carlo's keel te steken. Iedereen barste in lagen uit. Hermelien stook haar middel vinger uit naar Daan. En riep beetje dimmen klootzak. De leerlingen van zowel Griffoendor als Zwadderich lagen plas van het lachen. Juffrouw griffel wilt u nu u das om doen en gaan zitten. Zij professor Anderling kwaad. Ze keek de klas rond en liep naar me toe. Dit kon niet waar zijn moest ze nu perse naast mij komen zitten. Ik schoof nog wat dichter tegen de meur aan. En viel opnieuw in slaap. Meneer Malfidus wild u opletten. Ik keek slaperig op naar professor Anderling die recht voor me stond. Slapen doe je in je bed. Vanavond nablijven. Dromde je over betere cijfers wand dat zit er niet in vrees ik. Fluisterde Hermelien tegen me. Boos kruiste ik mijn armen en keek mokert voor me uit.

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu