Hoofdstuk 25

226 14 2
                                    

Hermelien
Fred en George kwamen de leerlingen kamer binnen met grote dozen die volgens mij uit de keuken kwamen en zaken van zagarinus zoet warenhuis. In Griffoendor was iedereen vrolijk en rumoerig aan het praten over Harry's opdracht en hoe hij twee leerlingen had geert in plaats van enkel Ron. Ik zat naast hem in één van de rood bruine zetels die bij het haart vuur stonden. Veel eerste en tweede jaars zaten voor ons op de grond. Ze wilden alles weten wat er onder water was gebeurd. Ron vertelde zo uitgebreid mogelijk over hoe ze ons in slaap brachten met verschillende spreuken. De ruzie die we er voor gehad hadden knaagde nog steeds aan me. Ook al was Ron het volgens mij helemaal vergeten. Ik sloeg mijn zwarte mantel iets strakker om me heen. Hij rook naar Draco en Vila Malfidus. Hoe kik het huis dan ook was ik miste het vreselijk. Ik miste het plezier met Bel, de moederlijke gesprekken met Bellatrix. Ik trok mijn knieën op tot tegen mijn mijn borst en liet mijn hooft er op rusten.

HARRY KOMT ZO METEEN TERUG NAAR DE LEERLINGEN KAMER. FRED EN IK HEBBEN ALLES BIJ OM EEN GOED FEESTJE TE BOUWRN. DUS IEDEREEN STA RECHT EN HELP MET VERSIEREN. 
De eerste en tweede jaars sprongen opgeschrikt recht en liepen naar de tweeling toe. Ik stond ook op en liep naar één van de dozen die vol slingers ik rood en goud zat. Met behulp van mijn toverstok en Marcil hingen we ze op door de hele ruimte. Ondertussen waren andere leerlingen bezig met het verdubbelen van boterbier flesjes en hapjes. Ook dobby kwam de leerlingen kamer binnen met nog een mand vol lekkers binnen en zwaaide vrolijk naar me. Leo Jordaan die ook uit een dreuzel gezin kwam behekste zijn iPhone zo dat de muziek luit door de ruimte galmde. Het missende gevoel van daarnet verdween langzaam. Ik voelde me in een lange tijd weer blij en vrolijk. Dobby kwam naar me toe en trok me mee naar een lege hoek van de kamer. Dobby komt net van bij meneer Draco en moest juffrouw Hermelien dit geven. De lange groenige vingers van Dobby hielden een donkergroene envelop vast verzegeld met het wapenschild van de familie Malfidus. Hij is een beste jongen juffrouw Hermelien een beste jongen. Dobby is blij voor jullie twee. Met die woorden verdween hij. Ik opende de envelop en haalde er een brief uit.

Mijn duistere prinses.
Sorry dat ik zo lang niet van me heb laten horen.
Help iemand stop de tijd je groeit mijn kleine meit.
Wand je bent me dierbaar al vanaf de eerst dag.
Ook al miste ik je eerst woordje je eerste lag.
Ik wil je voor altijd in mijn armen sluiten ik wil je beschermen.
Je groeit zo snel je word zo groot. Ik wou dat ik je kon leren drinken uit een fles maar nu eet je al brood. 
Kon ik maar altijd voor je zorgen. Gisteren vandaag en elke dag na morgen.
Maar he leert zo snel en vorm je eigen persoonlijkheid.
Bleef je maar meun kleine meid. Maar dat gaat niet tot mijn spijt.
Ik hoop dat je het goed stelde op school en dat Potter op je zenuwen werkt.
We missen je hier allemaal nu je in mijn leven bent is het moeilijk om je niet rondom me te hebben.
Ik weet dat dit gedrag niet echt iets voor mij is daarom schrijf  ik het in deze brief. Meschien kan ik je eens een dagje van school haken om eens aftespreken.
Groetjes
Papa.

Het missende gevoel van daarnet kwam in een vlaag terug. Ik liep langzaam terug naar de zetel en trok mijn mantel terug om mij heen. Ik zou hem morgen wek terug schrijven. Een paar tweedejaars kwamen schuifelend op me af. Ik keek de meisjes glimlachend aan ook al wilde ik liever huilen. De dapperste van het viertal leek me sprak me voorzichtig aan. Is het waar dat jij Harry bedriegt mer Viktor Kruml. Ik kon me dus echt nooit aan een leuk gesprek verwachten als het op jongens aan kwam. Een luide zucht verlief mijn mond. De meisjes kerken me niet meer verlegen aan maar eerde uitdagend. Sorry maar ik weer niet waarover jullie het hebben. Ik ben niet samen met Harry ook nooit geweest en ik ben enkel met Viktor naar het bal geweest omdat hij me gered heeft. Een van heb toonde me een artikel in een tijdschrift. Ik nam het uit haar hand en begon te lezen.

Hermelien griffel een slet?
Hermelien griffel een vierdejaars Griffoendor van Zweinstein is volgens vele leeftijds genoten een slet. De jonge heks Hermelien griffel was reest al samen met Carlo kannenwasser en Harry Potter. Nu blijkt het dat ze de arme Harry bedriegt met niemand minder dan de Bulgaarse zwerkbal kampioen Viktor Kruml. Bij de tweede opdracht van het toverschool toernooi dat zich dit jaar op Zweinstein hogeschool voor hekserij en hokus pokus plaatsvind. Moesten de kandidaten iemand die hun heel dierbaar was uit het zwarte meer halen. Hier voor kregen ze één uur. Viktor Kruml bracht dus niemand minder van Hermelien griffel een dreuzel kind uit het water. Hoe harry Potter hier mee omgaan is nog niet bekend.

Patty park
Een beeldschone vierdejaars van Zwadderich ook in Zweinstein licht een bekentenis af voor ons.
Ja ik geringer me nog heel goed toen ze na te vakantie terug naar school kwam. Het leek wel of haar uniform gekrompen was zo stak zat het. Vele jongen kerken gaar na gewoon omdat ze niet wisten wie het was. Maar ik had haar meteen door. Ze was er niet echt knapper op geworden (lach). De volgende dag nog heeft ze van professor sneep straf werk gekregen en een paar uur nablijven. Om dat ze midden in de grootte zaal intiem stond te zoenen met Carlo kannenwasser de enige echte kampioen van Zweinstein. Ik was er die dag niet bij maar mijn vriend Draco Malfidus wel ( wil geen commentaar geven). Het is ook niet echt normaal dat ze zo veel optrekt met Potter en Wezel. Volgens mij heeft ze gewoon geen vriendinnen. Ook ging er de ronde dat griffen samen was met Potter. En dan had je nog het kerst bal waar ze een ordinaire roze jurk droeg die er ook nog eens goedkoop uit zag. Ze kwam aanlopen met Viktor Kruml. Ik weet niet hoe Carlo en Potter daar op reageerde. Het was ook de zelfde avond dat ze een paar nietsvermoedend jongens in haar klauwen heeft geslagen. Ze probeerde zelf Draco Malfidus te kussen.

We bedanken Patty park voor haar boeiende en onmisbare commentaar. De laatste tijd heeft Hermelien griffel ook veel ruzie met een van haar beste vrienden Ronald Wezel. Hij liep vaar al een paar keer uit te schelden voor slet en hoer op de gangen van Zweinstein. Voor verdere commentaar van Ronald Wezel moet je het volgende tijdschrift kopen. Ik weet zeker dat hij ons ook nuttige commentaar kan geven.

Ik keek woedend van het artikel naar de meisjes. Jullie geloven die onzin toch niet he. Ze keken me argwanend aan. Ik scheurde de bladzijde uit het tijdschrift en gooide het boekje terug naar het groepje. Boos duwde ik de bladzijden tegen het gezicht van Ron aan.

HOE KUN JE ME ZO VERTEDEREN FAKING KLOOTZAK DIE JE BEND.
tranen van woede rolden over mijn gezicht. Ik haatte hem zo er ik wist niet eens dat je iemand zo erg kon hatten. Wemel las het artikel met grote ogen. Lientje ik zweer dat ik er helemaal niets mee te maken heb. Ik heb je inderdaad wel een paar keer uitgescholden op de gangen maar dat kan iedereen gehoord hebben. Hij keek me bang aan. En als hij wist wat ik ging doen had hij dar alle reden toe.

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu