Hoofdstuk 26

202 13 2
                                    

Hermelien
Ik was zo woedend dat ik hem pijn wilde doen. Ik wilde hem laten boeten voor wat hij in het tijdschrift over Me gezegd had. Nee ik wilde hem laten bloedende voor zijn daden. Zijn bloed zou vloeien en het kon me niet schelen als het voor eeuwig aan mijn handen zou kleven. Ik greep naar de zak van mijn mantel om mijn toverstok te pakken. Tot mijn schrik besefte ik dat hij nog op mijn nachtkastje lag. Dan moest ik maar mijn spierkracht gebruiken ik had namenlijst voor de vakantie heel wat getreind. Ik voelde het bloed van mijn vader opborrelen in mijn aderen. Wezel keek me nog steeds aan het artikel was uit zijn trillende hand gevalen. Zijn oren werden rood bijna roder dan zijn haar en zijn handen wit. Ik wist wat dit te betekenen had. Hij was ook kwaad en zou gaan roepe op me. Maar zijn woorden zouden me enkel en alleen kwader maken. En woede zorgde voor kracht.

HET IS TOCH WAAR. ALEEN EN ALEEN DE WAARHEID STAAT IN DIT VERDOMDE ARTIKEL. JE BENT EEN S-L-E-T EN JE VERAAD GRIFFOENDOR. JE BENT SAMEN MET DIE FAKING MALFIDUS EN DIE KRUML IS DOMMER DAN HET ACHTEREIND VAN EEN LEKKE KETEL. HIJ DENK DAT JIJ NOTABENE HET PERFECTE MEISJE BEND. HIJ RED JE UIT HET MEER EN ZIT DAT TE SLIJMEN BIJ HEM TERWIL JE EEN UUR LATER MET JE TOCH IN MALFIDUS KEEL ZIT. IK HAD NOOIT GEDACHT DAT JE ZOOOO DOM WAS GRIFFEL. EN IK WED DAT ALS ZE JE GENOEG GOUD GEVEN DAT JE MET IEDEREEN VAN HEEL ZWEINSTEIN NAAR BED ZOU GAAN VUILE H-O-E-R DIE JE BEND.
Zwaar ademend stond hij voor me mijn handen waren gebald tot vuisten waardoor mijn nagel fel tegen mijn handpalmen drukten. Ik naar voor en duwde hem op de grond waardoor hij met zijn hoofd hard tegen de rand van een stoel boste. Woedend wierp ik me boven op hem waardoor hij geen kant meer op kon. Meisjes om ons heel sprongen gilet opzij terwijl verschillende jongens dichter gingen staan en joelden. Mijn vuisten sloegen op hem in tot zijn neus hevig bloede. Nu kleefde zijn bloed aan mijn handen maar ik vond het niet genoeg. Net op dat moment haalde hij ook naar mij uit. Zijn buis belande recht tegen mijn rechter oog. Bij de volgende slag die ik kreeg bloeden mijn neus. Mijn knie belande op de juiste plaats en Wezel klapte dubbel. Hij lag jammerend op de grond. Vlug krabbelde ik overeind. Mijn neus bloede hevig maar niet zo erg als die van Wezel. Met de rechter mauw van mijn toch al rode Griffoendor trui veegde ik het bloed weg.  Ik keek minachtend op hem neer. Ik voelde zijn neus breken onder het gewicht van mijn laarsje. Nogmaals hief ik mijn voet op die deze keer trapte ik hem hart in zijn maag. Ik voelde hoe iemand me vast pakte aan mijn armer en me weg trok. Het gejuich veranderde in boe geroep. Ik probeerde me verwoed los te vriken. De persoon ik vermoede dat het een jongen was duwde me op een stoel.

HEY NIEUWD MOET JE NU ECHT HET ENIGE SPANENDE VERPESTEN DIE HIER GEBEURD. ZE VEGTEN WAT MAAKT HET NU UIT.
Ik herkende te stem van Leo Jordaan. De jongen draaide zich om en keek ongelovig naar hem. Denk je echt dan geweld alles oplost. Ik zag uit mijn oog hoek hoe Fred zijn kinderachtig kleine broer overeind hielp. Iemand haf hem en zakdoek en samen met Fred en George de leerlingen kamer uit strompelde. De jongen ging gehurkt voor me zitten. Ik zag hoe een klassenoudste batch op zijn hemd gespeld was. Gekalmeerd juffrouw griffel? Ik knikte maar was nog steeds verblind door woede. Ik ben Timon Gray nieuwe klassenoudste van Griffoendor en ik denk dat jij en in even lang professor Anderling moeten passeren.

Minerva Anderling. Een dag eerder.

Tevreden keek ik naar de twee nieuws aanwinsten voor Zweinstein. De tweeling Gray kreek een beetje schichtig om zich heen. Er stroomde machtig bloed door hun aaderen. Ze waren afstammelinge van niemand minder dat Goderic Griffoendor. Ik kon niet wachten om hun talenten te ontdekken. Het meisje friemelde ongemakkelijk aan haar grijze school rok. Terwijl haar broer juist zelfverzekerd voor zich uit keek. Perkamentus had ze meteen naar mijn kantoor laten komen het zou echt vreemd zijn als ze niet bij Griffoendor hoorden. Dus zij ik terwijl ik de rol Perkament met de meeste informatie ontrolde. Ik richt mijn aandacht op de jongen. Timon neem ik aan. Hij knikte zelfverzekerd en vriendelijk. Je toverdranken zijn meer dan uitstekend en verweer tegen de zwarte kunst is uitmunten. Hij knikte trots hij werd nog zekkerder van zichzelf dat hij op de juiste school zat. Terwijl zijn zus juist nog meer aan haar kleren begon te friemelen met neergeslagen zwaar opgemaakte ogen. Zou ik u staf mogen zien meneer Gray. Hij kegde een roodbruine staf voor me op het bureau blad. Voorzichtig nam ik hem op en keek er goed naar.  Toverstok van eikenhout met een kern van feniks veer. Ik keek de jongen ongelovig aan. De enige die ik ken met een staf van dit kaliber is de staf van niemand minder dan albus Perkamentus zelf. Professor, wij weten aks geen ander wie albus Perkamentus is. Hij wees op zijn zus en zichzelf. En ik ben heel heel trots dan ik de gelijkaardige staf heb van het school hoofd. Ik knikte goedkeurend. En bekeek zijn school cijfers nog maals ze waren echt uitmuntend. Wel meneer Gray het is tijd om u te sorteren in u afdeling. Ook al denk ik dat jullie bijden Griffoendor mogen vergezellen. Ik nam de sorteer hoed en plaatste hem boven op het donker blonde haar.
Pas op voor mijn haar wild u. Hij leek voor het eerst gefrustreerd ik moest een lag onderdrukken en lied de hoed gewoon verder op zijn hoofd zakken.

GRIFFOENDOR. Schreeuwde de hoed luit. EEN ECHTE GRIFFOENDOR MINERVA OVERDUIDELIJK DEZE HOORD BIJ GRIFFOENDOR.  

Hij haalde de hoed van zijn hoofd en zette hem netjes op het bureau. Alstublieft meneer Gray ik overhandigde hem de geel met root gestreepte das en andere benodicht heden. Ik richt mijn aandacht op zijn verlegen tweeling zus. Nou juffrouw Eleonore Gray, ze kwam helemaal niet in de beurt van de cijfers die haar broer had. U bent goed in gedaanteverwisseling neem ik aan. Ze haalde haar schouders op. Mijn punten er voor waren matig het is niet omdat ik een transformagiër ben dat ik er ook goed in ben. Ik las het korte stukje over haar door. Waar er in geschreven werd dat ze een ondermaatse leerling was die ook nog eens veel straf werk kreeg omdat ze haar taken niet makte of te laat kwam. Ik zuchtte er zou veel werk aan zijn. Maar er was wel iets wad me verwonderde. Ze was een founaat net als ik. Nou juffrouw Gray volgend mij jan he gewoon niet slecht zijn in gedaanteverwisseling als je een founaat bent. Ze rolde met haar bruine ogen. Mag ik u staf zien. Ze opende een zwarte hand tas en legde hem voor le neer. Ook haar staf was uitermate zeldzaam net als van haag broer maar op een heel andere manier. Hij was van onbreekbaar porselein met en diep groen zwartachtig kleur. De kern bestond uit het bloed van een groene huis draak. Mag ik hem terug. Ze keek me aan alsof ik hem zou willen stelen. Er was iets donkers in haar ogen. Mag ik vragen wat u founaat vorm is. Haar broer schuifelde opvallend een eindje verder. En Elapidae een van giftigste slangen die er zijn. Ze keek duister baar haar stat die ik nog steeds in mijn hand had. Vlug gaf ik hem terug. Nou dan zullen we je nu maar sorteren zeker. Voor ik nog maar iets had kunnen doen nam ze de hoed van tafel en zette die op haar hooft.
ZWADDERIG. Het verbaasde me echter helemaal niet. Wel juffrouw Gray ik stuur een bericht naar het hooft van zwadderig professor Sneep zal u dan verder uitleg geven. Jaar broer keek haar boos aan terwijl zij kort knikte.  

Mijn duistere geheim (dramione) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu