Harry
Ik opende mijn ogen. Het was nog donker in de kamer. Vandaag was het dinsdag. Gisteren was ik vroeg gaan slapen met de plannen om vandaag naar de bib te gaan. Ik moest meer te weten komen over de mysterieuze dood van Eline With. Het was gewoon onmogelijk dat haar ongeboren kint verdwenen was. Ik opende de gordijnen van mijn hemelbed en keek naar de slapende Ron. Ik kon eigenlijk best wat hulp gebruiken. Maar nu hij zo overdreven in zijn puberteit zat was hij niet zo aangenaam. Maar hij was mijn beste vriend dus besloot ik om toch een briefje te schrijven.Ron
Ik ben de hele dag in de bib als je me zoekt.
Ik ga nog info zieken over Eline With en het vorige toverschool toernooi.
Als je zin hebt kan je helpen zoeken.
Ik kan wel wat hulp gebruiken.
HarryIk las het briefje nog eens over en legde het toen op Rons nicht tafeltje naast zijn toverstok en. Een stukje cake fluisterde ik verbaast. Hoofdschuddend liep ik naar mijn hutkoffer en trok een trui over mijn hoofd. Met mijn schoenen in de hand sloop ik de kamer uit om niemand waker te maken. Op de gang was het best kout. Vlug trok ik mijn schoenen aan en besloot eerst naar de keukens te gaan. Ik kietelde de peer op het schilderij en de doorgang opende. Dobby kwam meteen op me af gelopen meneer Potter wad ben ik blij om u te zien. Ik ben ook blij om jou te zien Dobby. Sorry dat ik zo lang niet langs ben geweest het is een beetje druk met het toernooi en zo. Dobie weet zeker dat meneer Potter het heel goed zal doen. Dankje Dobby maar waarvoor ik eigenlijk kom. Hij keek me aan met zijn grote tennis bal ogen. Zou ik eten voor de hele dag kunnen krijgen ik wil de hele bib afzoeken naar Eline With. Dobie keek me vragend aan. Ze is zwaar gewond geraakt bij het vorige toverschool toernooi en haar ongeboren kint was verdwenen. Een stuk of tien huiselfen stonden mee te luisteren. Zal Dobby meneer Potter helpen met zoeken Dobby kent heel de bib uit zijn hoofd. Ik glimlachte dat zou leuk zijn Dobby. Oké dan ziet Dobby u naa het ontbijt. Met een mant vol lekkers liep ik de bib.
Oké ik wist niet waar ik in vredesnaam moest beginnen met zoeken. Na een tijdje te zoeken ging ik met een hele stapel oude boeken aan een ronde tafel zitten ergens waar niemand me kon zien. Het eerste boek ging over het vorige toverschool toernooi. Ik begon te lezen en keek na een paar bladzijden verbaast op. Dat was in het zelfde jaar toen mijn ouders hier op school zaten zij ik luit op. Vlug sloeg ik de bladzijde om en las verder. Het volgende boek was zwaar en vergrendeld. Ik keek bedachtzaam naar de geroeste gespen die er om heen zatten. Hier moest gewoon belangrijke informatie in staan. Tot mijn verbazing zat er een slot aan de rechterkant. Ik had gedacht dat het een heel ingewikkelde spreuk zou zijn of zo. Vaag gerinerde ik me hoe Fred mijn kamer slot open had gekregen met een haarspeld. Tien ik opgesloten zat bij de Duffelingen. Vlug kieperde ik de inhoud van mijn school tas op tafel waardoor een inktpot brak. Ik vloekte luid en geritste de boeken van tafel af voor er inkt vlekken op zouden komen. Maar het was al te laat. Het vergrendelde boek was helemaal doorweekt. Met een simpele spreuk was alles weer opgeruimd. En ik concentreerde me weer op het boek. Tot mijn grote schrik loste het boek op. Nee nee nee paniekerig probeerde ik het aangeraakten. Verslagen nam ik een ander boek van de stapel. Toen ik het op tafel wilde laten ploffen bleef het een centimeter of twee er boven zweven. Ik draaide mijn hoofd en keek naar de ruimte tussen de tafel en het boek. Dit was zo bizar. Zelf voor een toverschool vond ik het vreemd boeken zeefden niet zomaar vanzelf. Voorzichtig schoof ik mijn hand er russen. Mijn vingertoppen kwamen tegen een voorwerp aan. Vlug tilde ik het zware boek uit de lucht en legde het op de grond naast mijn stoel. Het voorwerp was een boekje. En het zager naar uit dat diegene niet wilde dat er in gelezen werd.
Servers Sneep
Perkamentus gezichtsuitdrukking veranderde nadat hij de brief van Voldemort had gelezen. Hij keek me aan met een blik die ik niet zo goed kon thuis brengen. Servers denk je dat ze op Harry uit is. Ik kon mezelf wel voor men kop slaan. Tuurlijk heeft ze het op Potter gemunt Albus. Wat zou ze anders doen gewoon even de lieve leerling spelen het beste vriendinnetje van de Harry Potter. Je hebt gelijk Servers het is gewoon juffrouw Griffel is zoon aardig meisje en. Ik kapte zijn zin af. Het is geen aardig meisje Albus het is verdomme de dochter van Voldemort. We moeten Harry waarschuwen hij mag niet meer met haar omgaan zij Perkamentus vastberaden. Je moet haar van school sturen protesteerde ik. Ze was een gevaar voor alle leerlingen en docenten. Ja ze is een gevaar Servers maar zij weet niet dat wij het weten. Als we haar halsoverkop van school sturen gaan de leerlingen zich afvragen waarom. We kunnen nu niet zeggen dat de voorbeeldige Hermelien Griffel iets vreselijke heeft gedaan. En daarbij ze is nog jong heeft haar vader waarschijnlijk nog maar een paar keer ontmoet. Hij stopte even is zijn zin en keek me aan. Ik denk dat als we haar wat meer aandacht geven en haar geliefd laten voelen ze meschien nog voor de goede kant kiest. Maar u vont wel dat Potter het moet weten Albus. Ik wachtte zijn antwoord af. Ik stond er nu toch echt niet voor te springen om een jongen die onder de stris zat voor het toernooi te vertellen dat Voldemort terug gekeerd is en zijn dochtertje zijn beste vriendin is. Ja Servers en meneer Welel moet het ook weten. Die twee houden van Hermelien maar niet van de dochter van Voldemort. En ze kan zich nooit geliefd voelen als niemand van heet houd. Ik knikte enkel. Zal u hen het slechte nieuws zelf vertellen Albus. Ik hoopte dat hij ja zou zeggen. Want Wemel was overduidelijk verliefd op Hermelien zij wereldje zou in elkaar zakken. Nee we gaan het hen samen vertellen en wel vandaag nog. Ik keek geschrokken op. Dit is toch echt niet het goede moment professor. Potter zal aan niets anders kunnen denken. Hij zal zich niet kunnen concentreren niet op de lessen en niet op het toernooi het kan zijn dood worden. Je hebt helemaal gelijk Servers we verteken het hen na de laatste opdracht. Maar jij zult wel de vertrouwens persoon worden van juffrouw Vilijn. Ik knikte en liep terug naar mijn kantoor het zou een zware kerst worden.
JE LEEST
Mijn duistere geheim (dramione)
FanfictionHermelien Griffel bekend als het braafste meisje op Zweinstein. Maar wad als de rollen worden omgekeerd met Draco Malfidus. Als hij ingeblikt en lieve bezorgde jongen is. En Hermelien een groot duister geheim met zich mee draagt. Ze is de dochter va...