Štvrtok, čo hlási jediné, prvá hodina elixírov s mojím najobľúbenejším učiteľom, čo samozrejme nikto nevie že je to môj najobľúbenejší učiteľ.
Vstať som vstala prvá, urobila som si ranú hygienu, obliekla sa, nakŕmila som Sasi a Xiu, a vybrala sa čo najtichšie z izby na raňajky.
Na raňajkách sedeli len asi 7 chrabromilčania, 3 bifľomorčania, 6 bystrohlavčania a 8 slizolinčania. Medzi chrabromilčanmi sa nachádzal aj môj najlepší priateľ Harry Potter. Počkať, čo?! Harry je na raňajkách takto skoro? Neverím.
Prídem k nemu a pozdravím sa mu "Ahoj" popritom si sadám vedľa neho.
"Ahoj" odzdraví ma a spýta sa ma "Pripravená na elixíry?"
"Tak ako nikdy" poviem a taktiež sa pustím do jedla.
.
V lavici sedím s Harrym, neže ešte dá nejaký projekt hneď na začiatok a ja budem s niekým iným v dvojici, nie ďakujem, nechcem.
Do učebne vojde ako pá všetkých pánov a zamieri k svojmu stolu. Postaví sa pred neho a všetci sa mu pozdravíme "Dobré ráno"
Neodzdraví sa, šak na čo no za to povie "Takže..." vyberie zošit do ktorého toľko včera písal "...rozhodol som sa že budete robiť projekty..." a je to tu, uškrniem sa a postrčím do Harryho na znak že robíme spoločne "...nevyškierajte sa slečna Clarková, rozhodne nebudete s pánom Potterom..." keď to povie úškrn mi z tvári hneď zmizne, kretén jeden slizolinský "...budete rozdelený v pároch, jeden z Slizolinu a druhý z Chrabromilu..." to nemyslí vážne! Po týchto slovách sa začne vrava, čo ho samozrejme rozčúli a zakričí "...ticho!..." všetci zmĺknu a on začne čítať mená "...Greengrassová a Potter..." po týchto slovách vrhnem na tú harpyu vražedný pohľad, ona bude s Harrym! To nie je fér! "...Patilová a Malfoy..." vážne mi spadol kameň zo srdca, nebudem s tým najdebilnejším žiakom v celej škole, vďaka ti Merlin! "...Weasley a Parkinsonová..." upsiš, už teraz Rona ľutujem"...Grengerová a Goyle..." toto on nemyslí vážne?! Hermionu, asi najmúdrejšiu z triedy dá do kopy s takým tupcom? On sa pomiatol? Povie ešte niekoľko mená a vtedy"...Clarková a Zabini..." fajn, Merlin ma potrestal o jedno percento menej. Zabiny? Malfoyov najlepší kamarát? To urobil naschvál!? Radšej by som bola s Crabbom alebo Goylom"...takže...načo čakáte? Sadnite si spolu, hneď!" posledné slovo skôr zakričí.
Fakt nechcene sa postavím a zamierim k Zabinymu od ktorého už Malfoy odišiel. Sadnem si čo najďalej ako sa dá a svoj pohľad mám na Severusovy, rozhodne sa naňho nepozriem.
"Projekty budú o všetkých vašich vedomostiach z minulých dvoch rokov, každému teraz rozdám pergament na ktorom máte napísané o čom projekt bude a aký lektvar urobíte" povie a začne rozdávať pergameny.
Dôjde k nám, položí pergament na stôl a čo najrýchlejšie ho zoberiem, pozriem sa čo je na ňom napísané a hneď zdvihnem ruku.
"Clarková" vyzve ma k slovu.
"Toto sme sa ešte neučili" poviem mu a ukážem mu pergament.
"Ale knižku máte, nie?" spýta sa ma. Ale veď on povedal že projekty budú o veciach z minulého a predminulého roka!
"Ale-" chcem mu niečo povedať no pozrie sa namňa fakt nahnevaným pohľadom čo spôsobí že ostanem radšej ticho, neučili sme sa to, no ako naschvál mi to dal pretože ma to naučil cez prázdniny, radšej sa otočím k Zabinymu, konečne sa naňho pozriem a podám mu pergament.
"Eufória..." prečíta fakt zo záujmom no hneď na to z neho víde "...a to je čo?"
"Tento elixír spôsobuje nepredstaviteľnú eufóriu" poviem mu no ako keby mu to nedošlo no zato niečo dôjde mne "Eufória spôsobuje dobrú náladu, konkrétnejšie, eufória znamená príjemná telesná a duševná pohoda" poviem.
Znova začne čítať a popri tom začne hovoriť "Máme o ňom napísať..." podá mi pergament a povie "...všetko"
"Presne, a nezabudni, máme ho aj urobiť" pripomeniem mu a on si povzdychne. Zatiaľ tento Slizolinčan nepovedal ešte nič zlé takže uvidíme ako sa situácia vyvinie.
"Pôjdeš prosím po ingrediencie?" spýtam sa ho s nádejou že ma neodbije.
"Fajn ale-" presne viem čo chce povedať, ukážem prstom aby stíchol a začnem listovať v knihe ktorú mi Severus podaroval cez prázdniny.
"To je čo?" spýta sa ma ukáže na knihu. Je to idiot alebo nie?
"Kniha" poviem mu a stále listujem, prisahám že som to tu niekde videla!
"To viem aj ja, ale čo v nej hľadáš?" spýta sa ma.
Mám to! Podá m mu ju otvorenú a ukážem na jeden článok.
"Prísady do elixíru eufórie" prečíta a prekvapene sa namňa pozrie "Skade máš túto knihu?"
"To je jedno" povie mu a ukážem na skriňu v ktorej sa nachádzajú prísady. Prekrúti očami, knihu zoberie a vyberie sa po ne.
To teraz akože robím na projekte s Blaisim Zabinim? Budem s ním musieť byť aj po škole, ach nie... na tejto dvojhodinovke stihneme akurát urobiť elixír, aj to neviem či to stihneme na sto percent a potom ešte druhá časť projektu, bože môj! Ale je to lepšie ako byť s Malfoyom, to teda hej, zatiaľ mi nepovedal niť v zmysle humusáčky, ale vlastne...on mi nikdy nepovedal že som humusáčka a ani nič podobné, čo keď je iný ako Malfoy? Pozriem sa naňho a vidím ako sa baví s Malfoyom, radšej sa pozriem pred seba na prázdnu tabuľu jak na toho idiota bez mozgu.
"Tak, tu to je, dúfam že všetko" povie čo ma aj vyruší z tranzu, zľaknem sa.
"Prepáč, ja nechcel som ťa vystrašiť" ospravedlní sa a sadne si na svoje miesto. On sa mi práve ospravedlnil?
Prekvapene sa naňho pozriem a spýta sa ma "Merlin! Čo ti je?"
"Ty si sa mi ospravedlnil?" spýtam sa ho. Ešte žiaden slizolinčan sa mi nikdy neospravedlnil, nikdy, okej možno Severus ale aj to si nie som istá a je to nie čo úplne iné.
"No...áno?" povie mi prekvapene. "Prečo?" spýta sa.
"Ty?! Najlepší kamarát hen toho?" spýtam sa ho a ukážem na Malfoya.
"Áno, najlepší kamarát hen toho sa ti ospravedlnil" povie a zasmeje sa. Je, divný...iný.
"Si...zvláštny" poviem mu zahanbene, prečo sa sakra hanbím?
"Zvláštny?" spýta sa ma nechápavo.
"No proste zvláštny. Malfoy ba ma na mieste preklial spolu s ostatnými slizolinčanmi pretože som muklorodená, ale ty nie" vysvetlím mu.
"Som najlepší priateľ Draca Malfoya a slizolinčan ale to neznamená že musím podporovať tie debiliny ako je "čistá krv"" povie mi. Tak toto ma zahrialo u srdiečka, Severus mal pravdu že nie všetci sú zlý, samozrejme keď si zomňa nerobí srandu.
"Myslíš to vážne že ti je ukradnuté že som muklorodená?" spýtam sa ho.
"Vážne" uistí ma.
"A to Malfoyovy nevadí?" spýta sa ma.
"No...vlastne vadí, ale je mi to ukradnuté" povie mi. Tento chlapec ma fakt prekvapil.
Usmejem sa naňho ďakovným pohľadom a spoločne začneme robiť elixír. Tento deň rozhodne nezačal zle!
YOU ARE READING
𝐌𝐮𝐝𝐛𝐥𝐨𝐨𝐝
FantasyEleanor Clárková sa zdá byť obyčajná muklorodená čarodejnica. No tak ako pribúdajú dobrodružstvá s jej troma najlepšími priateľmi Harrym, Ronom a Hermionou pribúdajú aj otázky ohľadom jej pôvodu. Prečo jej mágia je silnejšia ako u ostatných deťoch z...