Juli 1980
Pov JamesHet is vandaag 31 juli. De allerlaatste dag van de maand juli. Als Lily vandaag niet bevalt betekent het dat de profetie helemaal niet over ons gaat. Plotseling hoor ik getik op het raam. Voorzichtig loop ik ernaartoe maar dan zie ik dat het maar de uil is. Godzijdank. Hij heeft een brief voor ons.
Voor dahlia en floris janssen.
Dat zijn onze schuilnamen. Alle brieven die naar die naam worden verstuurd komen dan bij ons aan. En als iemand een brief naar ons stuurt worden de namen automatisch veranderd naar dahlia en floris jannsen. Ik loop naar onze kamer toe en zeg tegen lily dat we post hebben. Dat is letterlijk het hoogtepunt van haar dag. Samen openen we de envelop. Er valt een blauw geboortekaartje op. Blijkbaar is alice gisteren bevallen van een jongetje die ze Neville genoemd hebben (sorry but i refuse to call him marcel). Neville longbottom. Natuurlijk is dit geweldig nieuws, maar ik weet dat ze stiekem gehoopt hadden dat hij in augustus geboren zou worden. Deze profetie verpest ons hele leven en er is zelfs een kans dat hij niet eens uitkomt.
"Omg hebben zij een zoontje? Besef dat hij waarschijnlijk met ons kind op school in hetzelfde jaar komt. Wat schattig" zegt lily. Ik glimlach naar haar en zoen haar.
~~~
Een paar uur later ben ik bezig met het avondeten. Opeens hoor ik geschreeuw uit de slaapkamer. Ik ren er gelijk naar toe."Lily gaat het goed?" Ik zie lily op het bed met een plasje water om haar heen.
"Mijn water is gebroken. En mijn weeën zijn net daarna begonnen."
"Wacht wacht betekent dat dat de baby komt??" Vraga ik in paniek. Lily wil antwoord geven maar schreeuwt daarna meteen omdat ze een wee heeft. Ik probeer me te herinneren wat ze me heeft uitgelegd voor als de baby zou komen. Maar in mijn paniek kan ik me daar niks meer van herinneren. Maar dan bedenk ik me dat ze het voor me heeft opgeschreven. Oké James rustig blijven nu. Ik kijk in de laatjes van het bureau terwijl lily nog steeds aan het huffen en puffen is.
"Lily schat het komt allemaal goed, ik beloof het, over een paar uur komt ons prachtige babytje op aarde." Ondertussen zoek ik nog steeds naar het boekje en godzijdank vind ik hem. Er staat:
1. Op nummer 59 woont een verpleegster, bel aan en vraag of ze komt helpen.
2. Pak handoeken en waterIk loop naar lily toe en pak haar hand vast. "Lily ik kom zo terug ja, ik ga even de verpleegster halen die je kan helpen, okay?" Vraag ik rustig aan
"Ga nou maar." Schreeuwt lily. Ik ren naar nummer 59 en vergeet bijna mijn sleutels. Ik bel aan en buiten adem vraag ik of ze kan meehelpen bij de bevalling van mijn vrouw. Ze rent gelijk met mij mee en vanaf daar neemt zij het eigenlijk over.
~~~
Bijna 5 uur later hoor ik dan eindelijk het gehuil van de baby.
"Het is een jongetje." Zegt de verpleegster, die overigens Anna heet. Ik knip de navelstreng door en leg de baby gelijk neer bij lily, die al aan het huilen is. Anna besluit ons wat privacy te geven.
"Hij.. hij is prachtig" zeg ik
"Honey hij lijkt precies op jou." Zegt lily. Ze heeft gelijk. Hij heeft pikzwart haar en zijn neusje en mond lijkt op de meine.
"Maar hij heeft jouw ogen." Meestal kan je de oogkleur nog niet bij de geboorte zien, maar als ik in zijn ogen kijk herken ik gelijk die van lily terug.
"Dat hebben we goed gedaan zou ik zeggen." Lacht lily. We zijn allebei enorm emotioneel en ook de baby is aan het huilen.
"Weet je al hoe je hem wilt noemen?" Vraagt lily. We hadden een weddenschap, lily dacht dat het een meisje zou zijn en ik dacht dat het een jongen zou zijn. Degene die gelijk had mocht de naam uitkiezen. Ik heb dus gewonnen, maar het voelt niet goed om de naam te kiezen wanneer lily net een 5 uur lange bevalling moest meemaken voor dit kind.
"Ben je gek, jij moest al het werk doen en nu mag ik de naam kiezen, that just doesn't seem right." Zeg ik.
"Maar jij hebt de weddenschap gewonnen."
"Die weddenschap was 1 grote grap, ik ga echt geen naam kiezen, dat mag jij doen."
"Oke goed dan laten we het samen doen."
"Dat vind ik een goed idee." Zeg ik terwijl ik lily zoen.
We discussiëren er een tijdje over, maar dan zijn we het allebei eens dat Harry de beste naam is.
"Zijn tweede naam wordt James oke?" Vraagt lily na een tijdje.
"Nou als je erop staat." Glimlach ik.
"Nee grapje, ik zou dat een eer vinden" voeg ik er snel aan toe.Daarna komt de verpleegster terug en ze legt ons wat kleine dingetjes uit. Ook zegt ze dat we altijd kunnen aanbellen als er iets is. We bedanken haar en daarna ruimt ze nog even op en dan gaat ze echt weg. Lily en ik liggen samen in bed en ons babytje slaapt. We kijken liefdevol naar elkaar en dan naar hem.
A/N
Yoo, sorry tis een beetje een kort hoofdstukje, maar ik vrees dat de komende hoofdstukken kort zullen zijn. Ik heb namelijk nog maar 5 dingen ofzo die ik erin wil zetten en dan doe ik er steeds 1 kort hoofdstukje over. Verder hoop ik dat jullie t verhaal nog leuk vinden!! Want we zijn echt bijna klaar :) also als je wil dat ik je remind als er een nieuw hoofdstukje uit is, reageer dan ff hier950 woorden
JE LEEST
Wat als... ~jily fanfictie
Fanfiction|| COMPLEET || Wat als James en Lily Potter nooit zijn vermoord? Wat als Harry Potter gewoon ouders heeft gehad? Wat als Harry Potter een normaal (tovenaars) leven heeft gehad? Wat als James en Lily hun kleinkinderen zouden kunnen zien? In deze fa...