Jaar 7, hoofdstuk 72, de vriendengroep

80 8 2
                                    

Februari 1981

Pov lily
Van dumbledore mogen we dus elke maand 2 mensen uitnodigen en daar maken we natuurlijk optimaal gebruik van. Maar nu ik zwanger ben moeten we dat natuurlijk wel tegen onze vrienden zeggen. Het eerste wat we hebben gedaan is een brief gestuurd naar al onze vrienden, natuurlijk wilde iedereen meteen langskomen. Dus we hebben besloten elke maand steeds 2 nieuwe mensen uit te nodigen.

Maart 1981
Vandaag komen Frank en Alice op bezoek met kleine Neville. Natuurlijk hartstikke leuk voor harry want dan kan hij ook even spelen. Vanochtend is James al even naar de supermarkt gegaan om lekkere dingen te halen voor onze gasten. Ik ben al de hele dag bezig met opruimen. Als Frank en Alice aanbellen staat alles al klaar. We kletsen een beetje bij en de jongens spelen ook met elkaar. Frank en Alice vroegen ook nog even hoe baby nummer 2 nu al onderweg kan zijn.

"Ach, blijkbaar ben ik gewoon enorm vruchtbaar." Lach ik. Aan het einde van de avond gaan zij weg en het is enorm lastig afscheid te nemen wetende dat er een kans is dat je ze nooit meer zal zien.

April 1981
Vandaag hebben we peter en dahlia uitgenodigd. Ze vertellen ons dat ze stiekem getrouwd zijn. Ze wilden het niet al te groot houden omdat we midden in een oorlog zitten. Natuurlijk zijn we blij voor hun. Ik bedoel dit echt niet gemeen, maar in had niet verwacht dat Peter iemand zou kunnen vinden. Niet per se omdat hij lelijk is ofzo, ik ken hem gewoon niet zo goed, hij is altijd een beetje stil. Maar ik ben zo blij voor hun, ze zijn zo'n perfect koppeltje. We hebben het nog even over hoe het gaat in londen en of ze de rest van de vrienden nog weleens zien. Helaas geven zij aan dat ze echt met niemand nog contact hebben.

Mei 1981
Het is vandaag lekker warm weer dus we hebben besloten on te wandelen met Remus en Willemijn. Ook met hen praten we een beetje bij. We gaan naar een parkje dichtbij en zitten daar. Harry speelt met James op de schommel. Ondertussen praten Remus, Willemijn en ik bij. Remus en Willemijn vertellen dat ze heel graag een kindje willen, maar dat ze willen wachten tot na de oorlog. Als er ooit een na komt...

Nee grapje, we moeten positief blijven, het komt alemaal helemaal goed. Willemijn werkt nog bij st. mungo's en ze ziet dagelijks wat deze oorlog met de mensen doet.

Als we thuiskomen drinken we nog wat thee met wat lekkers en daarna is he took voor hun tijd om weer te gaan.

A/N

Oke ik heb even iets verkeerd ingeschat, dus daarom is het zo'n kort stukje. Anyways dit is deel 1, volgende week komt deel 2 hiervan.

475 woorden

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu