Jaar 7, hoofdstuk 39, headboy

208 18 6
                                    

Pov Lily
Ik haal mijn koffers uit de kofferbak van de auto van mijn vader. Ik geef mijn beide ouders een kus en loop dan het station in. Ik zoek 9 3/4 en loop door de muur heen.
"Hey Lily flower."
"Hey James." Ik draai me om naar hem.
"Hoe gaat het?"
"Goed met jou?"
"Ohh laat me maar even helpen." James tilde mijn koffer in de trein, samen zochten we de coupe van onze vrienden en toen we die niet hadden gevonden zochten we zelf maar een lege coupe.
"Heb je nog iets gedaan afgelopen week?"
"Nehh niet echt, jij?"
"Ook niet echt iets."
"Oké"
"Oké"
Op dat moment kwam Marlene en Sirius helemaal zoenend binnen.
"Heyy."
"Hoi." We kletsten allemaal een beetje bij. Toen we al een tijdje reden ging James naar de wc.
"Hey jongens trouwens.. ik ben headgirl."
"Dat dachten we al..."
"Nou ja zeg wees eens een beetje blij voor me."
"Gefeliciteerd!"
"Beter, in ieder geval ik moet naar de klassenoudste coupe om 1 de headboy te ontmoeten en 2 de klassenoudsten instructies te geven. Byee tot zo." Toen ik de coupe uitliep hoorde ik ze allemaal een beetje giechelen. Ik liep de klassenoudste coupe in en in eerste instantie dacht ik dat hij leeg was, maar toen ik beter keek zag ik James daar zitten??
"James dit is de klassenoudstencoupe he."
"Weet ik"
"Wat doe je hier dan?"
"Ik hoor hier."
"Ben je klassenoudste?"
"Nope."
"Wat dan, ben je headboy?" Ik zei het als grapje maar hij keek er heel serieus bij.
"Neee zeg me niet dat je headboy bent?!?! Jij?? Hoe dan??" Ik zag hem een beetje glimlachen.
"Ughh dumbledore haat me echt..."
"Nou ja zeg, kom op een beetje aardiger!"
"Oké sorry, laten we beginnen." We regelden alle dingen die we nu al moesten doen en maakten schema's voor wanneer iedereen moest patrouilleren enzo. James headboy? Ik vond het een raar idee. Dit betekent dat ik een hele toren met hem moet delen.

We komen aan op Zweinstein en meteen na het feestmaal krijgen James en ik instructies over hoe we headboy en girl moeten zijn enzo. Daarna liet professor mcgonagal ons onze toren zien. We moeten eerst een wachtwoord kiezen.
"Wat denk je van lilyflower?"
"James nee, daar voel ik me heel erg oncomfortabel bij.
"Uhmm wachtwoord!"
"Je wil dat ons wachtwoord wachtwoord is?"
"Ja"
"Hmm oké."
"Ja ons wachtwoord wordt wachtwoord."
"Oké dan, jullie wachtwoord wordt wachtwoord, mochten jullie het ooit willen veranderen, dan kan dat." Zei Mcgonagal.
Mcgonagal liep weg en wij gingen naar binnen.
"WoW." Zeiden we tegelijk, alleen al de common room was groter dan die van gryffindor, terwijl deze voor ons 2tjes was. De kamer was in neutrale kleuren, niet zoals in de gryffindor common room waar alles rood en goud is. Mcgonagal zei dat we alles mochten veranderen als het aan het eind van het jaar maar er precies hetzelfde uitziet. Net als in de gryffindor common room is er een haardvuur en veel lekker zittende stoelen en banken, het enige verschil is dat we het nu niet hoeven te delen! Aan het uiteinde van de kamer zit een enorme trap die op een gegeven moment splitst. Bovenaan beide trappen staat een deur en ook die 2 deuren zijn met een overloop aan elkaar verbonden. Op de linkerdeur staat headgirl en op de rechterdeur staat headboy. James en ik rennen beiden zowat de trap op naar onze kamers. Ik doe mijn kamer open en WoW, hij is enorm en prachtig. De muren zijn een lichte kleur pastel roze en overal hangen schilderijen, er is wel een deel helemaal leeg, waarschijnlijk voor foto's. Aan de muur die het meest ver van de deur staat staat een groot hemelbed, hij is even groot als 2 2persoonsbedden. Er zijn 3 kasten en een 1 grote inloopkast. Verder staat er ook een bureau zo groot als een halve muur en een hele grote spiegel. Er staat ook een kaptafel en in een hoekje staat een boekenkast en een fauteuil wat het lekker knus maakt. Aan beide kanten van het hemelbed staat een heel groot raam met gordijnen. Ik maak de gordijnen open en het uitzicht is verbluffend. Ik zie nog een deur, waarschijnlijk voor de badkamer. Ik had een badkamer verwacht als die van onze oude slaapzaal, misschien net iets kleiner, maar nee. Deze badkamer is bijna net zo groot als die van de klassenoudsten, die mogen wij ook gebruiken, maar dit is bijna precies hetzelfde, met een even grote bad dat meer op een zwembad lijkt. Dit is echt geweldig! Ik doe mijn deur open om te kijken hoe het er bij James utziet, maar ik zie hem op de overloop richting mijn kamer lopen.
"Holy shit, is jouw kamer ook zo mooi en groot??"
"Nou ja ik ben het wel gewend he dus tis niet echt een big deal" zei hij heel arrogant. Ik stompte hem op zijn arm
"Grapje, grapje."
"Mag ik jouw kamer zien?" Zeiden we tegelijk.
Hij liep naar mijn kamer en ik naar de zijne. Zijn kamer zag er precies hetzelfde uit, maar dan in het licht pastel blauw en hij heeft geen kaptafel. De badkamer zag er ook precies hetzelfde uit. Ik zag dat hij al een beetje was begonnen met uitpakken en op zijn bed zag ik een doos met niet aanzitten erop staan. Natuurlijk deed ik hem open, ik ging op zijn bed zitten in kleermakerszit. Ik zag allemaal tekening van... mij?? Ik zag foto's van mij, eentje was van mij en sneep, maar sneep was eruit gescheurd. Ik zag bladzijden uit mijn dagboek, hoe de fuck is ie daar nu weer aangekomen??? Er zaten zelfs liefdesbrieven in voor mij. Ik was er zo in verdiept dat ik niet hoorde dat James binnen was gekomen. Hij liep achter me om en liet me schrikken.
"Je maakt het je wel comfortabel hier he?"
"Omg James." Ik had gehuild merk ik.
"Lily gaat het wel? Wat lees je?" Ik zag dat hij de deksel van de doos zag. Hij pakte de brief af.
"Lily het was niet de bedoeling dat jij dit zag."
Ik knuffelde hem, nog half huilend zei ik.
"James dit is zo lief."
"Vind je? Ik dacht dat je het vooral creepy zou vinden."
"Ja dat ook, maar alsnog heel erg lief."
"Betekent dit dan dat je met me uitgaat?"
"Hmm nee." Ik wilde eigenlijk heel graag ja zeggen, maar ik voelde dat dit niet het moment is.
"Nee? Ughh wanneer ga je dan wel met me uit."
"Dat zullen we nog zien he, ik ga een bad nemen."
"Ik ook."
"Misschien kunnen we er samen eentje nemen?" Zei ik heel verleidelijk.
"Serieus?"
"Nee viezerik!" Haha die heb ik laten schrikken.

De volgende dag vertelde ik alles over mijn kamer en de toren in het algemeen aan de meiden.
"En is James een beetje irritant?"
"Nou ik ben er dus achtergekomen dat hij een doos vol met spullen van mij heeft, echt allemaal tekeningen, foto's, bladzijdes uit mijn dagboek en zelfs liefdesbrieven."
"Nee? Meen je dat??" Zei Marlene
"Dat is echt heel creepy" zei Alice
"Nee juist heel romantisch" zei Willemijn
"Tis raar, maar ook wel schattig" zei Marlene. En daar hielden we op. We kapten het gesprek meteen af toen de Marauders bij ons kwamen zitten.
"Oehh waren jullie over ons aan het praten? Zei Sirius."
"Is het niet zo dat als een meisje met haar vriendinnen over een jongen roddelt dat ze hem leuk vindt?"
"Ja James, dat klopt, ik vind jou echt heel erg leuk." Ik zei het heel sarcastisch maar stiekem meende ik het.
"Echt? Dat is geweldig want ik vind jou ook heel erg leuk!"
"Dat wisten we al James." Ik zag dat hij zijn mond wilde opentrekken om mij mee uit te vragen, maar hij deed het niet, raar. Ik heb de laatste tijd sowieso gemerkt dat James wat aardiger en beleefder is en dat hij een stuk minder irritant en arrogant is. En hij heeft me nog maar 1 keer mee uitgevraagd en dat was gisteren. Hij heeft ook nog niemand gepest of pranks uitgehaald. Hij is een stuk volwassener, maar niet meer zichzelf. Ik vind het raar, maar ik besluit het gewoon zo te laten.
"Kom zullen we naar de les?"
"Lez go."
"Lily wat heb jij nu?" Vroeg James me.
"Potions, jij?"
"Ik ook, wil je naast me zitten?"
"Is goed."

Na een aantal hele saaie lessen, zoals altijd gingen we terug naar de common room, daar lieten we onze spullen en gingen toen naar de gryffindor common room, om gezellig met de rest te zitten. We zaten gezellig opgekruld bij het haardvuur, het is dan officieel nog wel zomer, maar net zo koud als de winter. Na een aantal uur riep James me.
"Ik ga slapen, ga je mee?"
" ja is goed." We zeiden gedag tegen de rest en liepen naar onze toren.
"Welterusten." Zei hij toen we daar aankwamen.
"Welterusten."

A/N
Nieuw deeltje. Als dit deeltje online komt is het waarschijnlijk al weer bijna herfstvakantie (haha had gelijk, volgende week alweer), maar ja, over 3 dagen begint school weer :( en ik heb nog niet eens schoolspullen. Voor 2/3 van het land is het al begonnen, maar ik zit hier om kwart voor 10 s avonds nog steeds te wattpaden na een dag het huis niet uit te zijn geweest. Morgen moet k weer lekker werken! Echt zo veel zin in ;) maar niet heus. Nou ja, wat vinden jullie nog een beetje van het boek? Hopelijk wel leuk. Spoiler: in de volgende hoofdstukken bloeit de liefde echt op, en tjaa wanneer dan een relatie? You'll see. Ik zweer ik heb serieus een lijstje vol met ideeen, vraag maar aan pottertriplets haha.

1629 woorden

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu