Jaar 6, hoofdstuk 33, kerst

248 20 11
                                    

Pov Lily
Ik zit in de trein terug naar huis, want de kerstvakantie is begonnen! Ik heb geen plannen, maar ik ga het lekker gezellig hebben met mijn familie! Ohh wie hou ik voor de gek, petunia haat me en ze vindt me een freak, ik heb er echt geen zin in. Ik heb niks tegen niemand hier op hogwarts gezegd over mijn zus, omdat ik me schaam denk ik. Severus weet het natuurlijk wel. Helaas kan niemand afspreken in de vakantie, dus het wordt weer gewoon gezellig met mijn ouders, grootouders, tantes, ooms, neefjes, nichtjes en mijn zus natuurlijk.

Ik ben net thuis en zit in mijn kamer, mijn opa en oma zijn er al en de rest komt pas tijdens kerst. Toen ik thuis kwam heb ik een hele leuke verassing gekregen, niet alleen petunia is er, maar haar vriendje ook! Echt zo leuk!! (Maar niet heus). Tis echt een rare man, petunia vindt hem alleen leuk omdat hij ultra normaal is. Hij is heel erg dik en probeert een snorretje te laten groeien. Ik vind hem maar een vies mannetje en ik vind dat petunia een stuk beter verdiend. Ik zit nu dus in mijn kamer en ben aan het lezen. Op dit moment lees ik een detective, erg interessant en leuk. Het is wel een beetje saai moet k eerlijk zeggen, maar ach ja, ik heb toch niets anders te doen deze vakantie.

Een uur later roept mijn moeder me, blijkbaar zijn mijn oom en tante er, samen met hun 3 kinderen van 1, 3 en 5, natuurlijk erg schattig, maar ook erg vervelend. Ik ga naar beneden om even hoi te zeggen. Ik blijf even bij ze zitten en heb het gebruikelijke gesprek. Hoe gaat het op school? Is het leuk op een kostschool (ze weten natuurlijk niet dat het een toverschool is) heb je al een vriendje? En dat soort vragen. Bij de laatste vraag moest ik wel een klein beetje blozen omdat ik meteen aan James moest denken. "Oehh wie is het? Is hij knap? Of is het een zij dat kan natuurlijk ook? Hoe ver zijn jullie al?" Mijn tante was helemaal enthousiast en nieuwsgierig. Gelukkig kwam toen net mijn vader binnen en verstoorde het gesprek. Hij begon zelf een gesprek met zijn zus. Snel sloop ik naar boven.

Ik zit in mijn kamer, het is alweer een paar dagen geleden dat mijn oom en tante zijn gekomen. Overmorgen is het eerste kerstdag en morgen kerstavond en ik zit hier al 4 dagen te opgesloten in mijn kamer. Tjaa... Alsof het lot mijn gedachtes kon lezen kwam er een uil aan het raam kloppen, waarschijnlijk van Marlene omdat zij de enige is van wie ik nog geen brief heb gekregen. Maar als ik de brief pak, nadat de uil wat lekkers gegeven te hebben, zie ik er een bepaald zegel op, ik herken het niet dus ik maak het snel open.

Lieve Lily-flower

Hoe is jouw vakantie? De mijne gaat prima, maar toch mis ik iets, jou. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, ik mis je. Remus en Peter komen morgen hiernaartoe om samen kerst te vieren, Sirius is hier natuurlijk al. Ik weet dat het misschien raar is met alleen maar jongens, en als je wil kunnen we ook een van de meisjes vragen, maar wat denk je ervan om hier ook te komen logeren? Het lijkt me erg leuk, stuur me maar geen brief terug, als je wil komen kan je morgen gewoon komen (het liefst voor 18:00) als je niet komt dan merk ik dat wel.

Met veel liefs,
James

Met James kerst vieren? Het klinkt raar, maar alsnog best wel perfect. Maar ja, ik met alleen de jongens, ook wel vreemd. Ik kan er gewoon naartoe gaan en dan een van de meisjes uitnodigen. Laat ik het eerst maar aan mijn ouders vragen.

Gelukkig waren mijn ouders in de keuken, alleen.
"Mam, pap." Begon ik. Ze keken meteen om, ik zag in hun ogen dat ze het druk hadden.
"Uhmm een vriend van me vroeg of ik bij hem bleef logeren, met wat andere vrienden, tijdens kerst, mag dat." Van mijn moeder mocht het meteen, mijn vader deed wat lastiger.
"Met alleen maar jongens?"
"Ja, maar ik ga ook de meisjes uitnodigen, maar dat doe ik pas als ik daar ben."
Na een tijdje stemde ook mijn vader in. Yess!! Ik begon al met inpakken.

Het is vandaag kerstavond, ik sta klaar om te vertrekken. Het is 11:30, ik neem van iedereen afscheid en neem dan de bus naar een winkelstraatje. Ik moet natuurlijk wel cadeaus hebben. Ik koop wat voor de jongens en voor de ouders van James, het is natuurlijk superlief dat ik mag komen, ik weet eigenlijk niet of James broertjes of zusjes heeft. Ik ga maar uit van niet. Voor de meisjes had ik eerder al cadeaus. Voor James zelf heb ik een speciaal cadeautje...

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu