Jaar 7, hoofdstuk 71, baby nr 2

98 5 17
                                    

Februari 1981

Pov James

Ik heb harry in mijn hand en geef hem zijn flesje.

"Hey harry, is het lekker?" Vraag ik hem. Ik weet natuurlijk dat hij niet gaat antwoorden, maar het is wel goed om tegen hem te praten. Hij is net wakker en in een hele goeie bui. Hij lacht alleen maar met mij. Lily ligt nog te slapen, ze verdient haar rust. Als harry klaar is met zn flesje leg ik hem in de box waar hij speelt met zijn knuffels. Hij heeft van de marauders 4 knuffels gekregen, 1 van een hert, 1 van een hond, 1 van een rat en 1 van een wolf, natuurlijk moet dat ons voorstellen. (ik heb dit idee ooit gezien in een andere fanfic, maar heb eig geen idee meer welke fanfic dit was. Maar ja hierbij credits haha).

"James." Zegt Lily die net naar beneden loopt.

"Hey liefje." Zeg ik terug. "Uhm gaat het? Je ziet zo bleek als een lijk."

"Uhmm ik heb goed nieuws of slecht nieuws." Ik moet terugdenken aan de vorige keer dat iemand dit tegen ons zei.

"Je bent zwanger?" Vraag ik haar. Ze knikt lichtjes.

"Maar hoe dan? We hebben Harry niet eens 6 maanden terug gekregen."

"Nou het is niet alsof we iets anders te doen hadden terwijl we hier thuis zaten." Glimlacht zij.

"Uhm daar heb je gelijk in." Lach ik.

"Dusss." Zeg ik. "Houden we het?"

"Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik het echt njet aankan om nog een baby vrijwillig af te staan." Ik weet dat ze, net als ik, nog dagelijks denkt aan ons eerste kindje. Elke avond hoor ik haar nog huilen in bed en ik weet dat ze er spijt van heeft. Maar ik ben nog steeds van mening dat we echt niet konden zorgen voor dat kindje en dat hij of zij nu met een veel betere familie is.

"Dus je wilt het houden?" Is het enige wat ik zeg.

"Ja. 2 kindjes dat is toch helemaal perfevt."

"Nou met hoe snel jij zwnager raakt weet ik niet of het blijft bij 2 kindjes." lach ik.

"Wil jij het kindje ook houden?" Vraagt ze.

"Ja natuurlijk." Zeg ik enthousiast, waarna ik haar zoen.

"Ik hou van je." Zegt ze

"Ik ook van jou." Zeg ik terug. En precies daarna begint Harry te huilen.

"Daar gaan we weer." Lacht lily.

"Jepp." Lach ik terug

*een paar maanden later*
"Jamess." Roept lily.

"Jaa?" Antwoord ik

"Het is tijd voor de 20 weken echo, misschien kunnen we eindelijk het geslacht zien." Meteen ren ik naar boven. Harry ligt gelukkig rustig te slapen. Lily ligt op het bed en spreekt een spreuk uit. Meteen krijgt ze een aantal grafieken te zien en wanneer ze dat allemaal heeft bekeken komt de echo tevoorschijn met de baby. Meteen krijg ik tranen in mn ogen.

"Wow hij of zij is prachtig." Zeg ik. Lily kijkt iets beter en zegt dan: "Nou volgensmij is het een zij."

"Wacht echt??"

"Ja ik zie geen mannelijk geslachtsdeel."

"Dus, dus we krijgen een dochtertje." Ik ben nu helemaal aan het huilen. En lily lacht naar me.

"Wow." Glimlach ik. Ik kom naast lily liggen en de rest van de avond blijven we naar ons babytje kijken.

"Wow zij is prachtig." Glimlach ik.

A/N
Oke dit is echt een kort hoofdstukje sorry, maarrr lily is zwanger. Daarnaast heb ik ander nieuws over dit boek. Het boek krijgt 75 hoofdstukken en daarna is het klaar :) ik weet al wat ik in elke hoofdstuk ga zetten, maar dat betekent dus dat we tegen het einde aan zitten! Naja dat dus, in de komende A/Ns krijg je meer tips over hoe het einde van het boek eruit gaat zien en misschien ook nieuws over een evt nieuw boek..? Dus als het goed is nog maar 5 weken en dan zijn we klaar met dit boek. Wow. Nou even iets anders dan. Als je nog ideeën hebt voor de laatste hoofdstukken of misschien voor het nieuwe boek, of als je bijvoorbeeld een rol wilt spelen in het nieuwe boek, let me know :)

690 woorden

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu