Juli 1980
Pov james
Lily en ik liggen in bed te knuffelen. We hebben eindelijk vakantie nadat we allebei een hele zware periode achter de rug hebben gehad. Ik heb slechts 4 maanden geleden mijn moeder verloren en Lily heeft 2 maanden geleden haar laatste familie behalve haar zus verloren. Haar oom, tante en hun 3 kinderen zijn allemaal doodgegaan door een aanval op hun door dooddoeners. Alsof dat niet geneog is hebben we het door de tovenaarsoorlog vet druk met werk. Gelukkig heb ik nu een weekje vakantie en is lily op zwangerschapsverlof.
"Lilyyyyy." Zeg ik.
"Jamessss." Zegt zij terug.
"Ik hou van jou."
"Ah, stop ik bloos. Ik hou ook van jouuu."
Ik pak haar bij de middel en zoen haar."
"Besef dat ik 6 jaar lang op je heb gewachr en ik heb je nu eindelijk voor mezelf"
"Ik heb ook mijn hele leven lang op iemand zoals jij gewacht en ik had nooit in mijn hele leven verwacht dat ik zo vroeg al mijn soulmate zou ontmoeten. En vooral niet dat hij zo perfect en zo lief zou zijn."
"Wist je dat onze zodiac signs ook goed bij elkaar passen?"
"Echt?"
"Ja ik ben een aries en jij een Aquarius en dat past goed bij elkaar." (Hahaha sorry maar ik verdiep me heel weg in zodiac signs opeens de laatste tijd en ik ben aquarius en mijn crush is aries en toen kwam k eracht dat zij goed met elkaar zouden zijn en toen bedacht k me dat James en Lily ook aqua en aries zijn soo oop- also ik heb nu verjaardagen voor alle koppels in mn toekomstige boeken bedacht en ze passen met elkaar qua zodiac signs so yeah🥰)
"Hahaha hoe weet jij dat ook?"
"Ene collega van mij is daar helemaal obsessed mee en heeft me het een en ander uitgelegd."
Lily lacht en ze zoent me.
"Trouwens." Zegt lily.
"Hmmm."
"Weet je nog Lucius Malfoy?"
"Ugh de dooddoener?"
"Je weet niet zeker of hij een dooddoener is, maar t zou logisch zijn."
"Oke wat is ermee?"
"Hij is getrouwd met Narcissa he."
"Narcissa black??"
"Ja."
"Maar ze was zo lief altijd, ze verdient zoveel beter."
"Tja, nou in ieder geval, blijkbaar was ze dus ook zwanger en ze is 5 juni bevallen."
"Echt?"
"Jep, van een zoontje."
"Dat betekent dat hij met onze zoon op school gaat zitten."
"Precies."
"Weet je hoe hij heet?"
"Uhm volgensmij was het wel vernoemd naar een ster ofzo, iets met een d uhm d d draco."
"Draco?" Lach ik. Lily stompt me op mijn schouder.
"Hey niet gemeen doen."
"Sorry maar wie noemt zijn kind nou draco?"(miss sir james potter je future son in law heet zo so shut up, oepsss spoiler mr ja)
"Ik vind het wel een mooie naam."
"Maar wacht hij heet dus draco malfoy?"
"Jep."
"Uhmm oke, uniek."
"Hahaha wij gaan ons kind dus duidelijk niet draco noemen."
"Weet je eigenlijk al of ons kindje een jongen of meisje is?"
"Nee deze kleintje hier wil zich maar niet laten zien dus ik vrees dat we moeten wachten tot de bevalling." Met mijn hand wrijf ik over lilys buik.
"Hey kleintje." Zeg ik tegen haar buik aan. "Binnekort ben jij hier buiten met ons en ik weet dat de buitenwereld heel eng lijkt vergeleken met de warme baarmoeder van je moeder, maar geloof me, wij zullen er voor je zijn. En we zullen je helpen met alles." Lily glimlacht en ik kus haar buik en daarna kus ik haar.
We staan op en ik maak ontbijt. Opeens hoor ik geklopt aan het raam en ik zie onze uil. Hij zal wel de daily prophet brengen. Ik doe het raam open en ik zie dat er ook een envelop bij zit. Ik geef onze uil wat te eten en dan vliegt hij weg. Ik pak de daily prophet en gooi hem op het aanrecht. Het zegel op de brief herken ik meteen als dat van Dumbledore. Ik scheur de envelop open en lees snel wat er op staat
Meneer en mevrouw potter
Ik verzoek jullie om zo snel mogelijk naar hogwarts te komen. Het is dringend.
Met vriendelijke groeten,
Albus dumbledoreMeteen ren ik naar lily toe en laat haat de brief zien. Zonder te aarzelen verschijnselen we naar hogwarts. We rennen meteen naar dumbledores kantoor, waar we professoner mcgonagal zien die al op ons lijkt te wachten.
"Meneer en mevrouw potter, loopt u alstublieft mee." Zegt mcgonagal ernstig. Ik pak lilys hand vast om haar gerust te stellen maar eerlijk gezegd ben ik zelf niet gerust.
Als we dumbledores kantoor binnekomen zien we alice en frank ook.
"Wat doen jullie hier?" Vragen we alle 4 tegelijk. Waarop dumbledore antwoord:
"Ik zal het zo allemaal uitleggen, neem eerst plaats." James en ik gaan ziteen en dan begint dumbledore met zijn verhaal.
"Zoals jullie misschien wel weten zijn we hier op hogwarts op zoek naar een nieuwe waarzeggerij proffesor. Vandaag was ik bezig met de sollicitatiegesprekken en 1 vrouw sprong daar wel uit. Tijdens haar gesprek heeft zij voor het eerst een profetie gedaan en spijtig verontruste mij dit wel. Daarom heb ik jullie hier geroepen. De profetie was namelijk:
The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies....
Degene met de kracht om de duistere heer te verslaan nadert. Geboren bij hen die hem drie keer tortseerde, geboren als de zevende maand tot zijn einde komt. En de duistere heer zal hem zien als gelijke, maar zal kracht hebben waarvan de duistere heer niet vanaf weet. En moet doodgaan door de hand van de een als de een niet kan leven, terwijl de ander overleeft. Degene met de kracht zal de duistere heer verslaan en zal geboren worden in de zevende maand.
(Sorry k kon de nl vertaling nii vinden dus heb ff de officiele profetie erin gezet en t zelf maar even vertaald haha)
Dumbledore kijkt ernstig naar ons.
"Wilt u hiermee zeggen dat degene die voldemort gaat verslaan 1 van onze kinderen gaat zijn?" Zegt frank bezorgd.
"Ik vrees van wel. Ik heb het nagezocht en jullie zijn de enige twee koppels die voldemort 3 keer trotsteerde en een kind verwachten eind juli, begin augustus.
"Oh mijn god." Zegt Alice.
"Wat moeten we nu dan doen?" Veaag ik.
"Dat weet ik niet zo goed, hou je in ieder geval de komende tijd gedeisd en probeer zo min mogelijk naar buiten te gaan." Zegt dumbledore na lange stilte.
A/N
Een nieuw stukje :) verder heb k nii veel meegemaakt soooooo jaa. Fijn weekend allemaal.
JE LEEST
Wat als... ~jily fanfictie
Fanfic|| COMPLEET || Wat als James en Lily Potter nooit zijn vermoord? Wat als Harry Potter gewoon ouders heeft gehad? Wat als Harry Potter een normaal (tovenaars) leven heeft gehad? Wat als James en Lily hun kleinkinderen zouden kunnen zien? In deze fa...