Jaar 7, hoofdstuk 46, kerstvakantie

216 15 7
                                    

Pov James
Het is eindelijk kerstvakantie en ik ben zo blij. Lily en ik kunnen elkaar niet missen, dus we gaan samen kerst vieren, dit keer bij lily thuis. In de 2e week van de vakantie gaan we met de hele vriendengroep naar Noorwegen, waar mijn ouders een heel romantisch huisje hebben. Dus daar heb ik ook heel veel zin in. Ik ga eerst naar mijn eigen huis om mijn spullen daar te droppen en mijn ouders te zien. Tussen de 1e week en de 2e week ga ik ook nog een dagje naar mijn ouders omdat ik ze mis. In de trein legt lily me helemaal uit wat er eventueel anders is, omdat haar familie natuurlijk muggles zijn. Haar zus komt helaas ook een dagje, maar gelukkig neemt ze haar man niet mee. Ik pak Lily's hand vast en stel haar gerust.
"Hoe kan het toch dat jij nooit zenuwachtig bent?" Vraagt ze.
"Nooit zenuwachtig? Hoe kom je daar nou weer bij? Elke keer dat ik je mee heb uitgevraagd was ik zo zenuwachtig, elke keer dat ik je zie ben ik zo zenuwachtig, ik ben altijd zenuwachtig dat ik iets verkeerds zeg of doe als ik bij je ben."
"Echt waar? Maar dat merk ik nooit."
"Tuurlijk wel." Ik ging fluisteren omdat dit zo'n beetje mijn grootste geheim ooit is.
"Altijd als ik zenuwachtig ben ga ik aan mijn haar zitten." Ik keek beschaamd.
"Echt? Is het daarvoor, ik dacht dat je dat deed om er aantrekkelijker uit te zien zodat het lijkt alsof je net van je bezem afstapt. Ik vond het altijd een beetje arrogant en later toen we samen waren dacht ik dat het gewoon ik tic was, maar daarom doe je het zovaak in mijn buurt. En ik vind het ook best schattig. Maar James, niet zenuwachtig zijn, ik ben je vriendin en ik hou van je." Ze pakte mijn gezicht zachtjes vast met haar handen en ik zoende haar. Ze glimlachte naar me.
"Ik hou ook van jou."
De trein stopte en we stapten uit. Ik knuffelde Lily vaarwel en we gingen onze eigen kant op.

Sirius en ik komen thuis aan en roepen mijn ouders, Hmm geen reactie. We kijken overal in het huis, maar ze zijn nergens te vinden. Wat als er iets met hun is gebeurd, ze zijn niet meer de jongsten. Ik roep ze nog een paar keer totdat ik de voordeur hoor. We rennen naar beneden en ik zie mijn ouders lachend binnenkomen. "Oh James, Sirius jullie zijn thuis, wat fijn, ik heb jullie gemist hoor." We knuffelden onze ouders en met een kop koffie praten we bij.
"En James, jij hebt nu dus eindelijk iets met dat meisje Lily."

"Ja inderdaad."

"Ohh jullie passen zo goed bij elkaar, ik ben blij voor je." Ik moest glimlachen als ik aan Lily denk.

"Wat jammer ook dat je er niet zult zijn met kerst. Maar gelukkig zien we elkaar nu nog en volgende week."

"En het wordt vast heel gezellig met de Mckinnons." Mijn ouders gaan met Sirius en Marleens ouders kerst vieren.

"Ja vast wel." Als we gegeten hebben gaan Sirius en ik naar boven en pak ik de spullen in die ik meeneem naar Lily, inclusief mijn cadeau en de spullen die ik meeneem naar Noorwegen, zodat ik dat later niet meer hoef te doen. Als het avond is neem ik de bus naar Lily's huis. Ik mag helaas nog niet verschijnselen en met het haardvuur kan natuurlijk ook niet bij haar familie. Maar ja ik heb het wel over voor Lily.

Ik sta voor haar deur en bel aan, haar vader doet open.
"Goedenmiddag meneer Evans, hoe gaat het met u?"
"Hoi James, noem me maar gewoon Edward hoor en alsjeblieft zeg geen u, dan voel ik me zo oud." Ik schud Edwards hand en vraag of Lily thuis is.
"Ja ze is in haar kamer, je weet waar het is." Het huis is bijna niks veranderd sinds de laatste keer dat ik hier was. Ik sta voor Lily's deur en hij is dicht, ik klop aan.
"Lilyflower, ik ben het, kan ik binnenkomen?"
Lily deed de deur open en ze had alleen een pyjama aan, een hempje en een korte broek.
"Ohh Lily, je ziet er zo sexy uit, het liefst neem ik je hier meteen."
"Nou mijn ouders zijn toch zo goed als doof en ze hebben ons vanavond niet meer nodig dus waarom ook niet." Ik grijns en doe de deur dicht.

De volgende ochtend kijk ik recht tegen Lily's mooie, nog slapende gezicht. Ik kus haar op de mond.
"Ohh Lily wat ben je mooi."
"Ohh kom op, als ik naast jou sta zie ik er alsnog uit als een trol."
Ik moest lachen.
"Ik denk dat het eerder andersom is."
"Hmm de James Potter die iemand knapper vind dan zichzelf."
"Ja ik weet het, maar het is onmogelijk dat iemand zichzelf of iemand anders knapper vind dan jij."
"Ik hou van je."
"Ik meer van jou."
"Hoelaat is het eigenlijk?" Ik kijk op de klok naast me.
"Bij merlin het is al bijna 2 uur."
Lily barstte in lachen uit.
"Echt, ik slaap sowieso heel goed als ik naast jou lig." En toen gingen we weer zoenen waardoor we weer bijna belandde als waar we gisteravond waren. Net op tijd stopten we, kleden ons aan en gaan naar beneden.
"Goeiemorgen allemaal." Zeg ik. Ik zie op de bank Lily's ouders, haar grootouders en 2 mensen die ik een keer heb gesproken op petunia's bruiloft, volgensmij zijn het haar oom en tante. Ik schud ze allemaal de hand en kom erachter dat die 2 mensen Lily's inderdaad oom en tante zijn. En op dat moment hoor ik geschreeuw en komen er 3 kinderen aanrennen. Ik weet van Lily dat de oudste van 6 jaar Charles heet, de middelste van 4 jaar Claire heet en de jongste van 2 jaar Mary heet. Ik zeg hallo tegen ze en dat ik het vriendje ben van hun grote nicht Lily.
"Zoenen jullie ook enzo?" Vraagt Claire. Om het te bevestigen zoen ik Lily op dat moment zonder enige schaamte en ik voel de schok bij Lily. Als we klaar zijn na een korte kus pak ik haar hand vast.
"Ieuwll" zeggen ze alle 3 tegelijk. Ik moet erom lachen. Helaas heb ik geen familie behalve mijn ouders. Terwijl ik nog met de kinderen bezig ben kijkt Lily heel beschaamd naar haar familie en op een gegeven moment kijk ik ze ook aan. Ik verontschuldig me niet ik lach alleen maar. De oma van Lily zegt dan opeens.
"Ik snap het wel, als zo'n lekkerding mij opeens ging zoenen, zou ik dat ook niet erg vinden hoor."
"Oma, dat zegt u niet." Zegt Lily nog, maar we moeten allemaal al lachen.

Het is kerstochtend en ik geef Lily meteen al mijn cadeau. Het is iets simpeler dan vorig jaar, maar ik denk dat Lily dat op dit moment niet zo erg vind. Het is Lily's lievelingsboek, maar dan een hele oude druk echt een van de eerste versie's de schrijver heeft er zelfs nog in geschreven. Ze vindt het een geweldig cadeau en geeft dan mijn cadeau. Het is een pen met mijn naam erin gegraveerd. Ze moet natuurlijk wel eerst uitleggen wat een pen is. Maar het is prachtig en ik knuffel haar.
"Kom dan gaan we beneden ontbijten."
We lopen samen naar beneden en nog niemand is wakker.
"Zullen wij anders ontbijt maken?"
"Ja goed idee!" We maken wafels, pannenkoeken, eieren, ik maak zelfs muffins. En als de rest wakker wordt ruikt het al heerlijk in de keuken.

"Goeiemorgen allemaal!"

"Gelukkig kerstfeest!"

We gaan met z'n allen aan de ontbijttafel zitten en iedereen geniet van het eten. Lily en ik high fiven elkaar als we heel veel complimentjes aan het eind krijgen.

"Awh dankjulliewel jongens! Weet je, je vader en ik zullen wel afruimen." Meteen wanneer Lily's moeder dat zegt kijkt Lily's vader geschrokt op uit zijn krant.

"Kom op Edward." Zegt Lily's moeder. Ik moet glimlachen. Lily en ik gaan naar boven om ons aan te kleden voor een wandeling buiten. We kleden ons beiden dik aan, we moeten uitkijken dat we niks van gryffindor aantrekken omdat we daar wel eens vragen over kunnen krijgen.

Buiten lopen Lily en ik hand in hand, bij een bankje in een parkje bij een fontein gaan we even zitten. Het water is bevroren en het sneeuwt, het is heel erg romantisch.

"Lily."

"Ja...?" Vroeg ze licht aarzelend en tegelijk vragend.

"Dat boek was niet je enigste cadeau."

"Niet? Ohh ik dacht dat je dit jaar eindelijk simpel was."

"Nou ik hoop in ieder geval dat je er blij mee bent en dat je ja zegt, maar het is niet echt een cadeau eigenlijk en als je nee zegt word de rest van de vakantie echt heel awkward, maar laat dat je niet stoppen!!"

"Oké nu ben ik wel echt benieuwd."

"Oké, zoals je merkt ben ik best wel zenuwachtig." Op dat moment ga ik ook onbewust door mijn haar.

"Maar ik wilde even zeggen dat ik van je houd, wat je antwoord ook zal zijn en ik zal ook altijd van je houden." Ze keek me even lief aan en ik ging nog een keer door mijn haar.

"Ik hou ook van jou en zal ik ook altijd blijven doen." Ik zoende haar en pakte vervolgens haar hand vast.

"Misschien denk je wel dat onze relatie te snel gaat, en daar heb je ook al het recht toe, maar ik vind eigenlijk dat we onze relatie een stapje hoger kunnen brengen en het duurt nog een half jaar voordat het in de praktijk ook gaat gebeuren en het is nu praktisch al zo, maar wil je met me samenwonen? Na Zweinstein?."

Ze keek me eerst geschokt aan en er was een awkward stilte voor zeker 5 minuten. Daarna keek ze blij en knuffelde ze me.

"Ja natuurlijk wil ik met je samenwonen James, Ohh ik hou van je!! We gaan knus samenwonen met ons katje en ons ongeboren baby'tje en dan en dan ga je me ten huwelijk vragen en hebben we de mooiste bruiloft ooit."

Ze was helemaal hysterisch en ik moest ervan lachen, waardoor zij stil werd.

"Dat klinkt als het meest geweldige plan ooit!"

Daarna vierden we zoals gepland kerst met haar familie en gingen die week daarop met de vriendengroep naar Noorwegen, wat echt een prachtig land is! Ik heb mijn ouders vaarwel geknuffeld en gezegd dat ik ze ga missen, niet wetend dat dat de laatste keer is dat ik ze samen zie.

A/N
Oehh cliffhanger! Lily en James gaan dus officieel samenwonen, maar stiekem wisten ze het in hunzelf al wel hoor, net als de rest. In mijn leven is er niet veel gaande, tis vakantie gelukkig dus das wel chill en ja ik hoop dat als die deeltje online komt dat ik alweer kan uitkijken naar de kerstvakantie. (Ja oprecht wel ahah) En dat het misschien al Sinterklaas is! Dit is ff een paar uur later: Oke jongens heb echt een hartaanval, eerst wilde ik dit deeltje vakantie noemen maar net ging iemand stemmen op mijn laatste deeltje op dit moment vakantie, dus ik zo helemaal hartaanval, heb ik m prongeluk gepubliceerd?? En toen kwam k erachter dat het dezelfde naam had. Dit is van wanneer ik het publiceer: Jaaa tis bijna vakantie!! Ik ben ziek echt erg en tis echt erg, want ik heb nog maar 1 deeltje af voor volgende week en 1tje moet ik afmaken dus ja.. beetje stress

1938 woorden

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu