After, hoofdstuk 57, vakantie

153 8 15
                                    

Een week na hun afstuderen ( juli 1978)

Pov lily

"Oke iedereen klaar?" Vraag ik bevestigend

Nadat iedereen heeft geknikt verschijnselen we allemaal tegelijk. Wanneer ik mijn ogen open doe zijn we in een hoekje waar niemand is in het zonnige Griekenland. Ik tel snel iedereen en iedereen kijkt of ie al zijn armen, benen en de rest van zijn lichaam nog heeft. Dit is de eerste keer dat we zover zijn gereisd.

"Jongens het is on gelukt!" Zegt sirius

"Yess!!"

"Nou lets enjoy onze vakantie." We blijven een weekje hier in Griekenland en onze ouders betalen mee dus das wel fijn. We lopen eerst met z'n allen naar ons vakantiehuisje. Toevallig had de familie van James hier nog een groot strandhuisje met zwembad. Er zitten meer dan 10 kamers in. Maar iedereen weet toch dat alle koppels samen slapen. Als ik er over nadenk is het echt heel bijzonder dat wij allemaal nog bij elkaar zijn, das echt heel bijzonder. Natuurlijk zijn er wel een paar ruzies voorgekomen en kleine break ups maar het feit dat we nog steeds allemaal bij elkaar zijn en ook nog eens vet serieus. James en ik lopen hand in hand. Na 5 minuten lopen zijn we bij het huisje aangekomen. Het huisje ligt bij een afgelegen stuk strand maar wel een heel mooi strand.

"Huh waarom is het zo afgelegen hier?" Vraag ik.

"Nou 1 tis helemaal niet zo bekend en 2 mijn ouders hebben het gekocht." Zegt James.

"Wat?? Dit hele stuk."

"Jep." We komen aan bij het huisje en het is echt enorm.

"Wow." Zeg ik

"Mooi hé? En het is maar 10 minuten lopen van het dorp. En vanuit daar kun je de bus nemen naar een stadje hier dichtbij waar je kleren kan kopen en uit eten kan gaan. Maar in het dorpje kun je boodschappen doen en heb je ook een paar plekjes waar je kan eten.

"Echt? Wow." James moet lachen als hij ziet hoe verbijsterd en enthousiast ik ben. We gaan snel het huis binnen en we krijgen een snelle house tour van James. Natuurlijk heeft James al de beste kamer voor ons geclaimd (de grootste kamer met een tv, een bubbelbad, ene balkon en uitzicht op de zee en het strand (echt heel veel dreuzel dingen maar James wil het geheim niet vertellen hoe hij hiervan af weet))

"James." Fluister ik in zijn oor

"Ja?" Antwoord hij.

"Ik ben verliefd op jou." Zeg ik. Hij draait zich om naar mij en zegt.

"Omg echt lily, wow eindelijk dit is de beste dag van mijn leven." En hij maakt een klein sprongetje. We barsten allebei in lachen uit. Ik pak zijn kin en draai zijn hoofd naar mij toe. "Ik meen het wel." Zeg ik.

"Ik ben ook verliefd op jou." Zegt hij. En hij geeft me een snel kusje op mijn mond. Dat is niet genoeg voor mij dus ik pak zijn hoofd teder vast en kus hem lief. Dat is weer niet genoeg voor hem en het wordt iets ruwer. Totdat Sirius en Marlene binnenkomen.

"Ohh please get a room" zegt sirius in een Brits accent (doe maar ff alsof hogwarts niet in Engeland is) en we moeten allemaal lachen.

"We zijn in onze kamer, jullie komen hier binnenstormen of ben je dat vergeten." Zegt James op een hele bitchy toon. Hij leunt ook op 1 heup en heeft een hand op zn heup. Marlene en ik kijken naar deze woordenwisseling en moeten keihard lachen.

"Waar is de rest, heeft iedereen al een kamer?" Vraag ik aan Marlene. "Yess we moesten jullie halen van de rest." Op de een of andere manier klinkt Marlene niet zo vrolijk als normaal. Ik kijk haar verdacht aan maar ze draait zich meteen om. Hmm raar, ik vraag er later wel naar.

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu