Pov Lily
"Lily ik had vannacht echt een hele rare droom."
"Laat me raden, ik heb je uitgevraagd."
"Ja precies"
"James, het is echt gebeurd."
"Dus jij hebt me serieus mee uitgevraagd."
"Inderdaad."
"Oké oké."
"'Maar zeg het tegen niemand!"
"Hoezo niet, schaam je je ervoor?"
"Nee, ik wil gewoon niet dat iedereen er zo'n big deal van me maakt, terwijl het eigenlijk nog niks is."
"Nee daar heb je gelijk in." Ik zag dat hij opeens heel verdrietig keek.
"Ik bedoel meer van we hebben nog niet eens een date gehad en dan gaan mensen al helemaal onze toekomst voor hun zien enzo. Maar ik denk serieus dat het kan worden James, ik bedoel ik heb je gisteren de liefde verklaard en je mee uitgevraagd. Twijfel er maar niet over dat ik je leuk vind." Hij werd meteen helemaal blij. Ik pakte zijn hand vast.
"Kom op laten we naar het ontbijt gaan." 2 gangen voor de grote zaal liet ik zijn hand weer los.
"Sorry." Fluisterde ik.
"Ik snap het." Zei hij met een knipoog. Bij elk klein dingetje, zelfs bij deze knipoog kwamen er duizend vlinders los in haar buik. Elke keer als ik naar hem kijk word ik steeds weer opnieuw verliefd.Vanavond is het zover, vanavond heb ik eindelijk een date met James en ik ben zo zenuwachtig. Van Willemijn moest ik vandaag per se shoppen voor nieuwe kleren. James en ik hebben elkaar steeds een beetje vermeden afgelopen week, dus ik heb geen idee hoe hij zich voelt.
"Lily kom je nog?"
"Jaha doe rustig ik pak alleen mijn jas." Als ik naar beneden loop staat James er.
"Hey."
"Hoi."
"Hoe gaat het ik heb je bijna niet gesproken deze week."
"Nee inderdaad."
"Waar gaan jullie heen?"
"Zweinsveld, om een jurk voor vanavond te halen."
"Ja en als we nog op tijd terug willen komen moeten we nu echt gaan, kom mee Lily." Kwam Willemijn opeens tussenbeide. Ik denk dat de spanning serieus te voelen was tussen ons.
"Nou tot straks dan maar."
"Ik zie je vanavond Lily flower." En hij gaf me een kusje op mijn wang. Zucht.Op Zweinsveld kan ik maar niet de perfecte jurk vinden.
"Wat dacht je van deze?" Zei Willemijn terwijl ze me een roze jurkje liet zien
"Veel te schattig."
"En deze?" Dit keer liet ze me een zwart jurkje zien.
"Veel te stoer."
"En deze dan?" Het was een ongelooflijk strak rood jurkje die tot net onder mijn kont kwam en een hele diepe decolleté heeft."
"Dan geef ik hem denk ik het verkeerde signaal."
"Hoe bedoel je." Ze keek er niet begrijpend naar en snapte niet wat er mis mee was. Ik lachte en wuifde de jurk weg. Ik had de moed al bijna opgegeven totdat ik een prachtig wit jurkje zag hangen. Hij was niet wijd maar zat als gegoten om mijn lichaam, de mooie witte kleur liet mijn bruine kleur van afgelopen zomer er heel mooi in uitkomen. Mijn vuurrode haar stak er heel mooi bij af. En het bovenste stukje was van kant, wat het chique maakte. En het jurkje bestond een beetje uit laagjes, wat het minder saai maakte. Het jurkje kwam tot een stuk boven mijn knieën.
"Perfect" fluisterde ik.
"Eindelijk."
De winkelmedewerker zei dat hij 10 galjoenen was.
"holy shit zoveel geld heb ik niet."
"Ik koop hem wel voor je." Zei James achter me.
"Nee dat doe je niet, dan lijkt het net alsof je mijn sugardaddy bent, en dat is niet zo."
"Kom op, ik wil hem voor je kopen, als cadeautje."
"Nee absoluut niet, jij gaat niks anders voor me kopen."
"Lily alsjeblieft, dit wil ik."
"Nee."
"Alsjeblieft." Hij keek me aan met van die ontzettend lieve puppy ogen.
"Oké oké goed dan. Maar ik betaal het terug!"
"Echt niet." Zei hij zacht, maar toch wel hoorbaar. Ik keek hem eigenwijs aan, maar hij was al aan het betalen.
"Wel erg toevallig dat je 10 galjoenen bij je had en dat je op het goeie moment in dezelfde winkel bent, vind je niet." James keek me schuldig aan.
"Oké, het zou kunnen dat ik jullie een beetje ben gevolgd."
"James!!" Zei ik zo boos mogelijk, wat niet zo heel goed lukte.
"Nou nu je een jurk hebt, zin om iets te drinken?"
"Hmm goed dan."
"We gingen naar de drie bezemstelen en dronken daar boterbier."
Na een tijdje zei ik: "oké we moeten nu echt terug, anders kom ik te laat voor mijn date met nou ja jou. James volgensmij is het niet de bedoeling dat we voor de date ook al afspreken?."
"Nee, maar nu spreken we als vrienden af, straks is het een echte date, maar je hebt gelijk, Lets go." We liepen terug naar Zweinstein waar ik meteen naar mijn kamer liep. Ik ging douchen, deed mn jurk aan, deed make up op, liet mijn haar los en ik deed de ketting en armband om die ik van James heb gekregen. Ik lakte mijn nagels en om 20:00 was ik eindelijk klaar om te gaan. Het was buiten al donker en we hebben al gegeten, dus ik ben benieuwd wat we gaan doen. Ik liep de trap naar beneden en zag James daar al wachten in een smoking. Hij had bloemen (Lily flowers ofcourse) en chocolade in zijn handen
"Hey"
"Hey"
"Je ziet er prachtig uit." Zei hij terwijl hij mij de bloemen en chocolade gaf.
"Awhh thanks dit is echt superlief, ik leg het even snel boven neer." Ik rende naar boven legde het op mijn bed neer en pakte meteen mijn tasje.
"Nou wat heb je gepland."
"Dat is een verassing, maar het mag eigenlijk niet dus we moeten wel wegsluipen."
"Oké waar is de onzichtbaarheidsmantel en de sluipwegwijzer?" Hij keek me raar aan, maar gaf beiden uiteindelijk toch wel. Samen slopen we weg, maar ik had geen idee waar we naartoe gingen, totdat we voor een deur stonden die ik herken van mijn eerste jaar, hier hadden we altijd astronomie, als de lucht natuurlijk helder genoeg was. James opende de deur en ik begon al door te krijgen dat we naar het dak gingen.
"Ik weet dat dit dus eigenlijk verboden toegang is, maar kijk hoe mooi het uitzicht hierboven is, kijk die duizenden sterren." Hij had gelijk, de lucht zag er prachtig uit. James rolde een picknickkleed uit en zette er allemaal eten op, daarnaast had hij 2 matjes gezet waar we op konden liggen.
"Wil je wat elvenwijn?"
"Wil je me dronken krijgen?"
"Oké dan niet."
"Nou geef maar." Ik dronk mijn glaasje op en ging toen naast James liggen. Urenlang kon ik in stilte naar deze sterren kijken. James en ik praatten en praatten, we kwamen steeds meer te weten over elkaar.
"Toen je me mee uitvroeg, zei je dat je smoorverliefd op me bent, ben je echt verliefd op me?"
"Ja."
"Sinds wanneer? Hoe? Wat?"
"Oké James ik zal eerlijk zijn, in de eerste vond ik je leuk en de eerste keer dat je me mee uitvroeg wilde ik heel graag ja zeggen, later kwam ik erachter dat je heel gemeen en arrogant was. Ik vond dat je niet bij me paste en ik verzette me tegen me gevoelens, maar toen we weer vrienden begonnen te worden, toen kwamen die gevoelens terug naar boven en veel sterker dan ik ooit iets voor iemand heb gevoeld."
"Wacht, je vond me de hele tijd al leuk."
"Ja best wel."
"Oh."
"Oh dat is je antwoord?" Ik moest lachen
Het was weer een tijdje stil, maar niet awkward stil gewoon fijn stil. Af en toe pakten we iets te eten en gingen dan weer liggen.
"Weet je wat ik zo mooi vind aan sterren?" Zei James opeens.
"Nou?"
"Dat ze er altijd zijn, vriendjes en vriendinnen komen en gaan, zelfs met je beste vrienden heb je soms ruzie, zelfs je bloedeigen broer of zus kan je soms voor een tijdje haten. Maar sterren niet, ze geven je standvastigheid, de sterren waren er ook toen het nog wel goed was en ze zullen er ook zijn wanneer het weer goed komt, ze geven je hoop."
"WoW James dat is wel erg diep, zo heb ik er nog nooit over nagedacht."
"Weet je sirius' tweede naam is Orion en Orion is de meest heldere ster te zien vanaf de aarde, en Sirius staat altijd voor me klaar, in goede en in slechte tijden, en sirius zelf is ook één van de helderste ster te zien vanaf de aarde." (Heb ik later geleerd op school toen ik dit stukje al had geschreven😂)
"Dat klinkt geweldig, vooral aangezien de helft van de school een heel ander beeld van Sirius heeft."
"Ja precies."
Het begon al best laat te worden en ook best koud ik ging tegen James aanleunen en hij sloeg zijn arm om mijn heen, onze gezichten raakten elkaar.
"Hier heb je het koud?" Hij trok zijn jasje uit en gaf het aan mij. Vervolgens pakte hij 2 dekens.
"Ik heb ook nog dit." Met een wenkbrauw omhoog keek ik hem aan, en ik moest lachen.
"Wat nou?"
"Niks." Ondertussen zaten we in plaats van dat we lagen. Het leek een beetje op onze allereerste date, het yule ball, toen we ook voor het eerst hadden gezoend. Het was donker, de maan scheen, James deed een plukje van mijn haar achter mijn oor en opnieuw zoenden we, het begon teder en lief maar werd al snel vurig en passievol. Ik was bijna buiten adem toen we terugtrokken.
"Zullen we maar eens gaan?"
"Dat lijkt me een heel goed idee." We pakten de spullen in en deden de deur open om terug naar beneden te gaan, maar hij zat op slot.
"Shit." Hoorde ik James fluisteren.
"Alohomora." Probeerde ik, maar niks gebeurde er.
"Wacht ik heb een idee." Hij liep naar het dak, nee toch, hij wil niet springen? En toen sprong hij. Wat? Ik rende er naartoe om te kijken en zag hem daar heel chill zitten op zijn bezem.
"Komt u prinsesje?"
"Noem me ooit nog een prinsesje en je zult wel zien wat er gebeurt."
"Ik vind je nu heel eng." Ik moest glimlachen. We landen op een stuk van de school af en zodra we er zijn doen we de onzichtbaarheidsmantel om en pakken we de sluipwegwijzer. Als we eindelijk bij onze toren zijn loopt James mee tot aan mijn kamer.
"Dus.." zei ik een beetje ongelemakkelijk.
"Ik vond het een leuke date." Zei ik.
"Ja ik ook." James zag er heel zenuwachtig uit.
"Lily, oké ik weet dat het misschien een beetje cliché is op de eerste date en misschien ook wel dom en ik durf het eigenlijk niet te vragen en-" hij bleef maar ratelen totdat ik hem onderbrak.
"Ja."
"Ja?"
"Ja."
"Je weet niet eens wat ik wilde vragen."
"Nou vraag dan."
"Wil je misschien alsjeblieft mijn vriendinnetje zijn, als in een echte relatie."
"Ja."
"Ja?"
"Jaha."
"Meen je dit?"
"Honderd procent."
"Echt?"
"Hou je mond en kus me gewoon."
Hij tilde me op en onze gezichten kwamen steeds dichterbij, hij zoende me en zei daarna nog duizend keer hoe erg hij het niet kon geloven.
"Oké oké, genoeg nu, ga maar slapen, morgen is een drukke dag."
"Oh ja?"
"Nee, maar je moet wel slapen."
"Ik blijf liever bij jou." En toen gingen we knuffelen bij het haardvuur, je zag het zo goed, James was echt heel erg blij en ik ook natuurlijk.A/N
Yasss finaly hebben ze iets, superleuk! Nou wat voor schattige stukjes wil je tussen hun zien? En zeg t als je andere dingen hebt ofzo ja je weet wel. Ohh trouwens ik heb besloten om hem iets eerder te plaatsen ipv vrijdag, omdat het vandaag Halloween is en ook de dag dat Lily en James zijn vermoord, dus hierbij een momentje stilte1977 woorden
JE LEEST
Wat als... ~jily fanfictie
Fanfiction|| COMPLEET || Wat als James en Lily Potter nooit zijn vermoord? Wat als Harry Potter gewoon ouders heeft gehad? Wat als Harry Potter een normaal (tovenaars) leven heeft gehad? Wat als James en Lily hun kleinkinderen zouden kunnen zien? In deze fa...