Jaar 7, hoofdstuk 55, het grote afstudeermoment

124 4 9
                                    

Pov James

Wanneer we weer op onze plek zitten pak ik Lily's hand vast.

"Waar was je?" Fluistert ze.

"Oh ik moest heel even iets met je vader bespreken, maar vanaf nu ben ik bij je." Zeg ik terwijl ik haar een kus op haar wang geef. Ze glimlacht naar me.

"Ik ben zo zenuwachtig." Zegt ze.

"Jepp ik ook. Maar ik ben bij je." Ik pak haar hand vast en geef haar een kus op haar hand. We praten een beetje verder met onze ouders totdat Perkamentus naar voren loopt. Met een spreuk maakt hij zijn stem luider.

"Hallo 7e jaars en familie en verzorgers van de 7e jaars. Wat fijn dat zovelen van jullie konden komen. Vandaag is een hele belangrijke dag aangebroken. Een dag waar velen van jullie naar hebben uitgekeken. Ik zie dat er heel veel gemixte gevoelens zijn. Natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk van school afgaan en de echte wereld in gaan, maar aan de andere kant was dit toch wel jullie huis van de afgelopen 7 jaar. Ik zie heel veel potentie in jullie leerjaar. Voor het eerst in 20 jaar is niemand blijven zitten namelijk. Ik zie schouwers, helers, misschien wel professors hier op hogwarts. Ik zie mensen die bij het ministerie gaan werken, mensen die eindelijk hun eigen winkel gaan openen. Maar wat ik vooral zie, zijn jongvolwassen die elk uniek zien, maar allemaal helemaal klaar om de wijde wereld in te gaan. Ik zal jullie even het programma voor vandaag uitleggen. Als eerste zal ik zo het woord geven aan Lily Evans en James Potter." Iedereen kijkt ons aan en Lily bloost helemaal.

"De headboy en headgirl van dit jaar, die een speech hebben voorbereid. Vervolgens zullen we over iedereen apart wat vertellen en krijgen jullie meteen je diploma. Daarna gaan we naar buiten om een groepsfoto te maken en het traditionele de hoeden in de lucht gooien, ipv een graduation cap doen jullie gewoon jullie tovenaarshoeden. Dan krijgen jullie en je ouders tijd om je op te frissen en dan hebben we een diner voorbereid in de grote zaal. Daarna krijgen jullie weer de tijd om jullie op te frissen en in de avond is er nog een bal. En let op, alleen 18 plussers mogen champagne. Daarna zijn jullie vrij om te gaan. Jullie ouders mogen het hele weekend blijven en jullie krijgen het hele weekend nog om afscheid te nemen van hogwarts, jullie klasgenoten, de leraren misschien wel en om in te pakken. De trein rijdt morgen, zaterdag dus, om 12:00 en om 20:00 en zondag om 12:00, 15:00 en 20:00. Jullie mogen natuurlijk ook gewoon met jullie ouders mee naar huis. Elke dag is er gewoon op de normale tijden eten in de grote zaal maar het is niet verplicht, jullie mogen dus ook naar zweinsveld of ergens anders om uit eten te gaan met je ouders. De andere jaars zijn natuurlijk al weg, dus je mag slapen in welke kamer je wilt, mocht er niet genoeg plek zijn voor je ouders. De regel is nog steeds geen jongens en meisjes samen op 1 kamer! Oké ik ben klaar met mijn verhaal, ik geeft het woord nu aan James Potter en Lily evans, de headboy en headgirl van dit jaar."

Ik pak Lily's hand vast en samen lopen we naar het podium. Ik zie dat ze zenuwachtig is. Als we er eenmaal zijn begint zij met praten, net zoals we hebben afgesproken. Met haar kaartjes in haar hand geeft ze een hele goede speech over haar vrienden en haar tijd hier op hogwarts enzo. Ik luister maar half omdat ik zelf ongelooflijk zenuwachtig ben. Als ze klaar is met haar speech geeft ze de microfoon aan mij en ze glimlacht er opgelucht bij omdat ze denkt dat het over is, precies denkt, little does she know.

"Toen ik de brief kreeg over dat ik headboy zou worden was ik zo blij, maar ook verrast. Oké mensen ik ga eerlijk zijn, ik heb helemaal geen speech voorbereid." Dan gooi ik mijn kaartjes weg

Iedereen kijkt geschokt en sommigen mensen moeten lachen, ze denken dat ik nu iets grappigs ga zeggen, little do they know. Lily kijkt me ook heel geschokt aan maar ik zie dat ze een klein lachje moet onderdrukken.

"Maar niet door de reden die jullie denken, dat ik er gewoon geen zin in had namelijk, ik heb namelijk wel iets anders voorbereid." Ik kijk Sirius, Remus en Peter aan die allemaal op hun plek staan. Dan ga ik verder met mijn verhaal.

Wat als... ~jily fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu