September 1978
Pov Lily
"James." Schreeuw ik door het huis.
"Ja liefje?"
"Kan je boodschappen doen alsjeblieft."
"Tuurlijk." Zegt hij terwijl hij me een kus geeft.
"Wat heb je nodig."
"Nou de groep komt morgen dus vooral snacks."
"Oké. Kan je een lijstje voor me maken?"
"Tuurlijk."
Sinds dat iedereen goed gesetteld is hebben we besloten om elke week op zaterdag avond af te spreken. En elke keer heeft 1 koppel de taak om iets te regelen. Deze week is het onze beurt en we hebben besloten om thuis een spelletjes avond te doen. Euphimia heeft gezegd dat ze in haar kamer zal blijven (ook al hoefde dat helemaal niet van ons). Ik denk dat Euphimia blij is dat James weer thuis woont. Sinds fleamont is overleden kan ik me wel voorstellen dat ze eenzaam is. Terugkomend op onze levens nu, het gaat best goed. Ik ben begonnen met mijn helers opleiding en James is begonnen met zijn Aurora opleiding. Hij heeft een aanbod gekregen van het nationale zwerkbalteam die willen dat hij voor hun gaat spelen. Hij wilde er niet eens over nadenken omdat hij wist dat hij dan weinig tijd met mij zou doorbrengen. We hebben daar echt een grote ruzie over gekregen maar uiteindelijk heb ik het gelaten. Verder om de romantiek erin te houden hebben James en ik elke vrijdag avond een date night, met z'n 2en. Onze schema's zijn zo druk, daarom is het goed dat we elke vrijdagavond tijd voor elkaar overhouden om iets leuks te doen.
Ik maak een boodschappenlijstje voor James en hij gaat naar de winkel een paar straten verderop. Als hij terugkomt hebben euphimia en ik al lunch gemaakt.
"Wat zullen we vanavond doen?" Vraag ik aan James.
"Ik heb al gereserveerd bij een restaurantje."
"Omg je bent zo geweldig, ik hou van je. Wat voor gelegenheid is het? Hoe moet ik me kleden."
"Best chique."
"Oké." We gaan best wel laat lunchen en daarna maak ik me alvast klaar voor onze date vanavond.
We gaan naar een heel chique restaurant en we eten echt heerlijk. James en ik praten over onze week en over de bruiloft enzo. Aan het einde van de avond gaan we naar huis en daar knuffelen we nog even in bed (gewoon knuffelen jullie dirty birds) .
De volgende dag slapen James en ik lekker uit. Ik heb euphimia beloofd dat we samen koekjes gaan maken.
James en ik ontbijten snel een broodje en daarna gaan we douchen. Ik draag gewoon een spijkerbroek met een crop top. Het is nog aardig warm voor deze periode van het jaar. Daarna maken euphemia en ik chocolate chip cookies en brownies. Als de avond begint te komen maken James en ik ons klaar. Ik kam en krul mijn haar maar laat dezelfde kleren aan. We pakken de spelletjes en onze schema die we hebben gemaakt. We doen alvast de muziek aan en leggen de snacks klaar.
Iets later komen Marlene en Sirius binnen.
"Hey hey, hoe is het?" Vraag ik. Marlene begint al een beetje een baby bump te krijgen, maar je merkt het bijna niet. Ik knuffel ze allebei en ze komen binenn. We schenken alvast wat wijn voor hun in en we kletsen een beetje bij.
Even later horen we de deurbel weer. En daar zijn Remus, Willemijn, Peter en dahlia." Ook hun knuffel ik allemaal en we vragen kort hoe het gaat.
Tenslotte horen we voor 1 laatste keer de deurbel en daar zijn Frank en Alice. We kletsen weer een beetje bij met zijn allen en dan leggen James en ik de avond uit.
"Oké we hebben 4 rondes en elke ronde spelen we 1 spel. We spelen in tweetallen en de gene die wint krijgt 50 punten, de gene die 2e staat krijgt 30 punten en de gene die 3e staat krijgt 10 punten. Uiteindelijk krijgt de winnaar een prijs." Iedereen is best enthousiast en we beginnen met het eerste spel.
Na een aantal uur zijn we klaar en zijn we allemaal best dronken en hebben we ook al pizza besteld. Uiteindelijk hebben Willemijn en Remus gewonnen en de prijs was een vaas voor hun gloednieuwe huis. Het was een erg gezellige avond en we zijn erachter gekomen dat Sirius en James niet zo goed tegen hun verlies kunnen.
Aan het einde van de avond nemen we afscheid en besluiten we dat volgende week de taak aan Peter en dahlia is om iets te organiseren. We knuffelen iedereen en wensen iedereen toe dat ze veilig thuiskomen (ik had geen id hoe k dit anders moest verwoorden hahaha).
A/N
Hello hello ff een klein opvul stukje ofzo idk. Ik wilde eerst doen dat dit is wanneer ze erachter komt dat ze zwanger is mr toen bedacht k me dat ze pas een jaar later zwanger wordt ahhaha. So yeah. Oke. Ik heb oprecht niks leuks te vertellen mr goed819 woorden
JE LEEST
Wat als... ~jily fanfictie
Fanfiction|| COMPLEET || Wat als James en Lily Potter nooit zijn vermoord? Wat als Harry Potter gewoon ouders heeft gehad? Wat als Harry Potter een normaal (tovenaars) leven heeft gehad? Wat als James en Lily hun kleinkinderen zouden kunnen zien? In deze fa...