Pov Lily
O mijn god, hij was zo knap. Maar nee dat kan niet, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht. En zo te zien wilde hij gaan zitten bij die jongens van net, die kunnen geen goede invloed op hem hebben. Ze waren zo arrogant, irritant,- grrr ik kan niet eens een goed woord voor hen bedenken. Ook al zeiden ze maar één ding: "jullie willen toch niet bij Zwadderich? Wie wilt er daar nou weer heen? Ik tenminste niet, kom gewoon bij ons, pretty. Ik had het over die roodharige hé niet jou secretus." Alsof ze alles zelf kunnen, en hoe durven ze bijnamen voor ons te bedenken. En daarbij ben ik helemaal niet zo knap. Ik wordt uit mijn gedachte gehaald als severus begint over dat hij net nieuwe vrienden heeft gemaakt en daarbij wil gaan zitten. Ik zeg: "klinkt leuk severus" en dan zegt hij iets wat me echt laat schrikken: "ja sorry Evans maar jij kan er niet bij zitten aangezien jij een mo... ehh dreuzeltelg bent, en hier noemt iedereen elkaar bij de achternaam, tenzij je hele goede vrienden bent en er toestemming voor krijgt." Hij heeft het nog net ingeslikt, maar ik hoorde wel dat hij modderbloedje wilde zeggen. Hij heeft mij deze vakantie van alles over Zweinstein verteld. En ook wat een modderbloedje betekent. Maar het doet me al heel veel pijn dat hij zei dat we geen vrienden zijn. Of tenminste geen goede. Met tranen in mijn ogen zei ik dat hij kan gaan. En als hij zich omdraait zeg ik er nog zacht achteraan dat hij nooit meer terug hoeft te komen.
- bij de sorteerceremonie
Ze zijn bij de naam Simone erawart, dat betekent dat ik bijna aan de beurt ben. Stiekem hoop ik dat ik bij Griffoendor kom, ik wil Severus Sneep nooit meer in mijn hele leven zien. En omdat James Potter, en "zijn groepje" zoveel herrie schopte mochten zij als eersten, en je raadt het al, ze kwamen bij Griffoendor. Of ik het nu wil of niet, ik begin James best leuk te vinden: Toen Severus, of nee *Sneep* weg was gegaan ben ik gaan kijken of er nog plaatsen over waren in de trein, en alleen bij hen was er plek dus ben ik daar maar gaan zitten. Ik weet nu dat de jongen met kort haar Remus lupos heet; de jongen met krullend haar Sirius Black ; de jongen met waterige oogjes Peter Pippeling en dat die knappe jongen James Potter heet. Ik heb flarden van hun gesprek gehoord, en als je dat zou horen zou je niet zo snel bedenken dat ik, Lily Evans, op een van die jongens verliefd zou worden. En toch is het zo. Maar opeens hoor ik mijn naam, ik loop rustig naar voren met verschillende gedachtes in mijn hoofd: "Wat nou als ik hier helemaal niet thuishoor, en dat het gewoon een vergissing was? Of dat ik bij Zwadderich kom, en elke minuut van de dag met Sneep moet doorbrengen?" De sorteerhoed doet er best wel lang over, en ik ben doodsbang. Maar na een lang besluit zegt hij toch: "Griffoendor" een luid gejoel komt vanuit de Griffoendor tafel. Ik ben dolblij, en als ik langs hem heen loop geeft Sneep mij een dodelijke blik. Ik lach alleen maar naar hem.
A/N
Zo mijn tweede hoofdstuk alweer. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden. De eerste jaren zijn trouwens best wel saai maar ik ga het proberen wat spannender te maken. En ik zal proberen om vanavond nog een hoofdstuk te publiceren maar weet niet zeker of dat gaat lukken. Ik heb echt al hele leuke ideeën maar die zijn pas voor later, dus daarom probeer ik de eerste jaren alvast een beetje snel af te maken. En vragen/klachten/opmerkingen/ tips/tops/ideeën/en evt complimenten kunnen in de reacties.
JE LEEST
Wat als... ~jily fanfictie
Fanfiction|| COMPLEET || Wat als James en Lily Potter nooit zijn vermoord? Wat als Harry Potter gewoon ouders heeft gehad? Wat als Harry Potter een normaal (tovenaars) leven heeft gehad? Wat als James en Lily hun kleinkinderen zouden kunnen zien? In deze fa...