Söylenenler

8 5 1
                                    

İnsanlara neler söylediğinize dikkat edin. Yaşı ne olursa olsun, söylediğiniz herhangi bir şey onda olumlu veya olumsuz yönde bir etki, bir travma bile bırakabilir.

Bir çocuğu kilosundan ötürü yargılarsanız, dalga geçerseniz, "zayıfsın bir haltı beceremezsin" diyerek ondan bir şey beklemezseniz, onu beden dersinde elerseniz, spor yapmak istediğinde yadırgarsanız, herhangi bir tartışmada veya kavga da medeni şekilde halletmek yerine kilosunu dile getirerek küçük düşürürseniz; bu onda kötü bir anı, bir hassaslık ve bir travma bırakabilir. Geçinmek için çabalayan birine, bir haltı beceremiyor, saf derseniz, bu onu kötü yollara itebilir veya içten içe karamsarlaşabilir. Aile - akraba içi olaylarda, çocuğunuzdan doğru ya da yanlışda olsa fikir almazsanız, ona hiç bir şeyi sormayıp danışmazsanız, kendisini değersiz hissedebilir, "ben bir şeye yaramıyorum" düşüncesine itebilir.

Bunlar gibi bir sürü örnek verebilirim ama hem aklıma ilk gelen hem de en çok yaşananlar"dan" olduğu için bunları yazdım.

Kısaca, yaşınız ve yaşı ne olursa olsun, söylediklerinize dikkat edin. "Ben bilmiyordum", "Nerden bilebilirdim?",
"Özür dilerim" deseniz bile ne özrünüz dediklerinizi silebilir, ne de bilmemeniz sizi haklı kılabilir.

OlasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin