Savaş

31 16 6
                                    

Savaş da neyi kanıtlıyoruz? Hayvanlara karşı üstün olduğumuzu mu, yoksa aksine budalılığımızı mı?

Kendi türünü öldüren insanın, hayvanları imrendirecek bir yanı olmasa gerek bu konuda.

Ne zaman bir aslanı
Daha güçlü bir aslan öldürdü?
Hangi ormanda
Büyük domuzun dişi küçük domuzu paraladı?
Juvenalis

Tabi bazı hayvanlarında çatışmaları oluyor mesela bal arıları.

Savaştan korktuğu için insanoğlu barışı yarattı, ya da barış fazla sıkıcı geldi savaşı yarattı. İnsanlar birbirlerinden korkmasaydı veya herhangi bir konuda kibirli davranarak üstünlük yarışmasına girmeseydi hangi birimiz savaşı veya barışı bilirdi ki.

Savaş kadar korkunç bir şeyi bile şu aralar güç gösterisi ve ele alınacak bir konu yapan insanlar olduğu müddetçe savaş ve barış dünyanın her zaman dilinde olur. Savaş kavramının cirit attığı Amerika, topraklarını nasıl aldı sanıyorsunuz. Amerikaya ilk ayak bastıklarında oranın yerlileri ile savaştılar. Neden mi? Yerliler onlara kibarca ve takas doğrultusunda yaklaştılar. Bir yerli tokalaşma baabında el sıkınca orada ki yerliler zulme uğradılar. Amerika o zamandan beri savaşı, durdurmak değil savaşı kendilerini rahatlatmak için kullandılar. Bu bir örnek, ABD düşmanı falan değilim. İngiltere'den Yunanistan'dan Almanya'dan da böyle zalimce ve zalimce olduğu kadar korkakça davranışlar örnek verebilirim.

OlasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin