Her gün can sıkan tavsiyeler alıyoruz, hayatımıza burnumuzu sokan insanlara tahammül ediyoruz, başkaları istediği için bir şeyler yapıyoruz, kalpleri kırılmasın diye kendimizden fedakarlıkta bulunuyoruz, hayatta hiç bir atılımı ve hayali olmayan ama sanki yapmış, bilmiş, görmüş gibi konuşan ve bize ne yapmamız gerektiğini söyleyen istemediğimiz şeyleri duyuyoruz vesaire vesaire. Peki, size soruyorum, bu verdiğim örneklerin kaç tanesini sizin adınıza yapan insanlar var? Yoksa siz mi kölesiniz?
İnsan evrime açık bir varlıktır ama bu evrimi temeli bence asla beden değil ruh ve zihindir. Önceden seni büyük ve saygıdeğer yapacak 4 şey vardı; Doktor olmak, avukat olmak, Mimar olmak ve okul okumak. Şimdi ise bunların hiç birine gerek yok çünkü günümüz insanları yeni nesilde oldukları için eskilerden daha iyi ve akıllı olduğunu sanıyor. Eskiden bunların bu derece önemli olması ihtiyaç ve büyük emeklerle elde edilebilir olmasıydı, insanlar bu emeğe saygı duyarlardı. Şimdiyse evrimleştiğini sanan insan "geri kafalı" olarak nitelendiriyor saygı duyanları.
Saygı duyulacak asıl şey, başkalarının emirleriyle yaşamamandır. Başka insanlar size her gün ne yapacağını söyler ki sanki bu amaçla yaratılmışsınız gibi söyleneni yaparsınız. Kötülediğim bir şey değil ama bu dediğime en iyi örnek okula gitmek. Bize okumazsan bir şey olamayacağını sürüneceğini aç ve fakir kalacağını kimsenin seni istemeyeceğini söylediler kendimizi bildik bileli. Bu yüzden kaç yaşında olsak da "Okumazsam ben bir hiçim", "Bir yerlere gelmeliyim", En azından liseyi bitirmeliyim" gibi düşüncelere kapılırız bunlarsız bir yaşam olmazmış gibi. Öte yandan bu emirlerle yaşamayı reddeden insanlar var ki o insanlar hayatları buna bağlıymış gibi yaşamıyorlar, hayattan zevk almak için milyonlarca yoldan Kendi bulduklarını kendisine en doğru olanı seçiyorlar çünkü başkalarının önerileriyle zevk almıyorlar hayattan, onlar zaten bunları aştı.
Sizde öyle yapın, bu engelleri aşın...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olası
RandomTemel bilgilerimizi oynatan, mantığa sınırlar koymamamızın aslında en büyük ihtiyacımız olduğunu anlatan, genel konulara anlam katan-değinen, toplumsa sorunları anlatan ve kişisel gelişimden oluşan bir seri, evet kendim yazdım