Mutluluk

9 8 0
                                    

Hayattaki amacınızı bulabildiniz mi?

Benim amacım, öğrenmek ve öğrendiklerimi aktaracağım kişilerin hedeflerinin iyilik olmasını sağlamak.

Amacınızı her halükarda bulabilirsiniz, bu kolay iş. Zor olan işse bunu kabul etmek ve hayatınızın anlamı olmasını sağlamak. Geçici de olsa, küçük de olsa bir amacınız olsun, bir hedefiniz olsun.

Çocukluğumuzda mutluluğu, eğlenceyi bilirdik ve bunları sadece bizim kolayca erişebileceğimizi sanardık. Sonra büyüdükçe, her bir yaşa girdikçe farkediyoruz ki, bu ucu bucağı olmayan ve geçen her saniye de ucu bucağı daha da büyüyen evren de şehiriniz de, mahallenizde belki de eviniz de tıkılı kalmışsınız. Bu alanınız çok küçükken sırtınıza binen yükleriniz zorluklarınız, sadece sizin bilebileceğiniz mutluluğu da elinizden aldı. Unutmayın, mutluluk gelmez, mutluluk olmaz ve yok olmaz, mutluluk sadece farkedilebilir. Farklı farklı yollar ile. Sokrates'e göreyse: "Mutluluğun sırrı; daha çok olanı aramakta değil, daha azın tadını çıkarma kapasitesine ulaşmaktır." Ona göre mutluluk azın kıymetini bilmek, onunla mutlu olmaktır. Bu ayrıca olgunluktur da, yani çoğu insana kıyasla.

En mutlu olduğunuz bir an düşünün, ve yüzünüzün ister istemez tebessüm edişini izleyin. O günlere dönmek istersiniz değil mi? Kim istemez ki. Belki o günlere değil de, o anı da tıkılıp kalmayı. Yoksa eğer mutlu olduğunuz bir anı yaratın gitsin, kim ne diyebilecek. Mutluluğunuzu siz yapın, sizin kurallarınıza göre yaşadığınız bir mutluluk yapın kafanızın içinde, kim be diyebilecek ki?

Siz den mutlu olduğunuz anınızı anlatmanızı istiyorum...

Ve bu arada, para saadettir ve mutluluk satın alınamaz sözüne gelecek olursak; "Kafanın içinde bile mutlu olabiliyorsan, sana deli de deseler, paranın önemi kalmaz senin için. Eğer deli derler diye, insanların size karşı olan fikirleri umurunuzda ise, para size göre her şeydir, mutlululuk biledir.

OlasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin