7. kapitola - pach krve

1.5K 85 8
                                    

Ostrý svist biče zazní přesně ve chvíli, kdy se mi podaří prodrat se davem dopředu. Odsunuji poslední člověka a jako ve zpomaleném záběru vidím, jak se bič snáší ke Katniss, stojící před Hurikánem. Ruce má rozpažené a pokouší se ho chránit vlastním tělem

Nakonec bič dopadá na její obličej a ona okamžitě klesá na kolena. Přikládá si jednu ruku na obličej a druhou pokládá na zem, aby nepřepadla dopředu. „Přestaňte! Vždyť ho zabijete!“ vříská z plného hrdla a doufá, že tím někoho zastaví.

Chystám se rozeběhnout, když v tom mě překvapivě velká síla zadrží a já se nemohu hnout. „Neblázni, chlapče, s nimi musíme po dobrém,“ zašeptá mi do ucha známý hlas. V tu chvíli ke mně doléhá i pach alkoholu, takže je mi jasné, o koho se jedná. V tu chvíli zvedá mírotvorce opět bič nad hlavu.

„Moment!“ vyštěkne v tu chvilku Haymitch a vyráží kupředu. Já jdu za ním v těsném závěsu. Náš mentor přede mnou zakopává o tělo ležící na zemi. Skláním hlavu dolů a všímám si zrzavých vlasů, které musí jistě patřit Dariovi. Je to náš jediný zrzavý mírotvorce a překvapivě docela příjemný chlapík. Teď ovšem leží v bezvědomí na zemi. Haymitch si toho ovšem nevšímá, chytá Katniss za předloktí a vytahuje ji na nohy.

„No skvělé,“ bručí a otáčí Katnissin obličej ze strany na stranu. „Příští víkend ji mají fotit ve svatebních šatech. Co teď mám říct jejímu vizážistovi?“ brblá nespokojeně a mě na tváři dokonce zableskne pobavený úsměv. Hraje svoji roli výborně. Okamžitě ovšem přenáším svoji pozornost na Katniss. Ustaraně jí odhrnuji vlasy z rány na obličeje, až trochu sykne.

Muž naštěstí nakonec sklání ruku s bičem k zemi. „Narušila výkon trestu u usvědčeného zločince.“ Zabručí hlubokým a autoritativním hlasem, který nedovoluje žádné pochybnosti.

„Mně by bylo sakra fuk, i kdyby vyhodila do luftu soudní budovu! Podívejte se na její tvář! Myslíte, že bude za týden připravená na focení?“ Vrčí Haymitch zle a na tváři nového mírotvorce se zableskne nejistý pohled, který se ovšem snaží bravurně zakrýt.

„To není můj problém,“ odvětí chladně.

„Že ne? Ale bude, kamaráde. Jen co se vrátím domů, zavolám do Kapitolu. A zjistím, kdo vám dal pokyn, abyste rozcupoval tvářičku mé krásné vítězky!“ Haymitch neupouští od výhružného tónu a mě je jasné, že on je prakticky jediný, kdo si to tady může dovolit. Stojíme tu před ním. Jediní tři žijící vítězové našeho kraje a tím pádem jediní, kteří si mohou dovolit něco zpochybnit. Já mezitím chytám Katniss za loket a ujišťuji se, že se jí nic nestalo.

„Ten člověk je pytlák. Proč se do toho vůbec motala?“ vrčí mírotvůrce s novým elánem.

„Je to její bratranec,“ odpovídám naštvaně a nezapomínám také nasadit výhružný tón. „A ona je moje snoubenka. Takže jestli chcete na něj, budete muset projít přes nás dva.“ Neuvažuji nad možnými důsledky, které by to pro nás mohlo mít. Nemůžu dopustit, aby trestali Katniss a zároveň ani nemůžu dopustit, aby pokračovali v trestu pro Hurikána. Katniss by nepřežila, kdyby musela sledovat jeho další bičování. A já si nejsem jistý, jestli by to vůbec přežil sám Hurikán.

Vrchní mírotvůrce chvíli váhá, ale nakonec se ohlíží na svůj oddíl. Ti se po sobě chvíli koukají a nakonec z jejich středu vystupuje jedna z mála žen, které jsou v tomto kraji. „Domnívám se, že za první porušení zákona již byl udělen požadovaný počet ran, pane. Pokud není trestem poprava, kterou by vykonala popravčí četa,“ slabikuje škrobeně.

Catching fire - The boy who volunteeredKde žijí příběhy. Začni objevovat