kapitola třicátá sedmá

27 9 6
                                    

31.12.2020

Dům Rodriguezových se nedal přehlédnout, ať byl člověk daleko, jak chtěl. Randál od hudby, rachejtlí a nejrůznějších ohňostrojů byl slyšet přes celou ulici. Matt pomalu zajel ke kraji silnice, relativně daleko od Jaseova honosného domu, jelikož aut tu bylo požehnaně – řada se táhla až někam do ztracena. „To tam bude půlka školy, ne? Snad je nenapadne pak všechny řídit," utrousila Zoey, zatímco vystupovala z auta.

„Pořádně s nimi bouchni," poradil jí, když si všiml, jak zápasí se dveřmi. „Tak, paráda. Můžeme?" řekl a nabídl jí rámě. Zoey jej ochotně přijala a přitulila se k němu. „Bude to zábava. Teda v rámci možností," řekla a smutně se usmála. Nechtěla myslet na to, jak jejího otce odvádí, už takhle se jí ten výjev bude určitě vracet ve spánku, až se nebude moct bránit.

Vnitřek domu byl přímo přecpaný lidmi. Jen vstupní hala byla plná lidí, některé Matt poznával ze školy, některé vůbec neznal. Byla tu zvláštní směsice lidí, od prváků, přes většinu maturitního ročníku, až k lidem, kteří vypadali spíš, že mají těsně před promocí. Jeden ze starších týpků přímo visel pohledem na vlnících se zadcích, nacpaných v titěrných šortkách tančících slečen. Dál jen upíjel ze svého piva a zíral. „Zoey! Matte! Tak jste dorazili," křičel Jase a štrádoval si to davem k nim. Z komody opodál popadl kelímky a nalil do nich z lahve ginu, kterou vzal bůhví odkud, možná s ní už přišel. „Na vás!" křikl a otočil do sebe drink. S polknutím se všichni zašklebili, Zoey asi nejvtipněji. Tohle se bez alkoholu neobejde, pomyslel si Matt. Přesto si ale dali hned dalšího panáka.

Hudba hlasitě burácela celým domem a minuty ubíhaly. Do půlnoci zbývalo jen něco přes půl hodiny a na všech tancujících už to bylo značně vidět. Tančila dokonce i Francesca, největší šprt ze závěrečného ročníku, a že to byl pohled. Měla evidentně už dost upito, tak jako všichni tady, vlasy měla celé rozcuchané, a jen se tak kolébala ze strany na stranu, často tak do někoho vrazila.

„Zatančíme si?" navrhla Zoey. „V tom davu se ztratíme, neboj," mrkla po něm a za ruku ho táhla mezi tančící páry. Hrál zrovna nějaký ploužák, a tak se všichni jen objímali a točili v kruhu. „Vidíš, jde ti to docela hezky," špitla mu do ucha, když se přitáhla blíž k němu. Políbila ho na tvář a pak mu položila hlavu na hruď a dál se houpali v bocích do rytmu.

Matt byl hrůzou bez sebe, ale snažil se si na ten pocit zvyknout. Nikdy předtím pořádně netančil, snad jen párkrát s mámou, když se ho snažila naučit nějaké kroky. Tohle kolébání se z nohy na nohu mu bylo ale kupodivu příjemné. S určitou dávkou alkoholu, kterou v sobě měl, mu ani nevadili lidi, kteří po nich zvědavě pokukovali.

„Miluju tě, Zoey. Jsem tak rád, že tě mám," zamumlal jí do ucha. „Ještě že to dopadlo takhle," řekl a dál se musel zarazit, aby jí nevyžvanil víc a nevrátil tak omylem opět čas. Zoey se k němu přitiskla ještě pevněji a políbila ho.

Náhle je od sebe někdo odtrhl. Oba kolem sebe zmateně koukali, než se jim oči zastavily na rozběsněném Scottovi. Bělmo očí měl protkané popraskanými žilkami, celé oči tak působily unaveným, až ztrhaným dojmem. Luxusní košili měl zapnutou šejdrem, na hrudi měl nějaký žlutý flek a z dechu mu táhl vyčpělý alkohol. „Řikám ti, běž vod ní!" řekl a sápal se po Mattovi. Hudba v okolí hrála dál, ale nikdo už na ni netančil. Lidé z nejbližšího okolí se zastavili a utvořili kolem nich kolečko. Někteří vytáhli telefony, aby si celou potyčku nahráli. „Ty malá kurvo! Nemohlas to vydržet aspoň do plesu?! Celou dobu jsem říkal, že s tímhle mamlasem chrápeš a tady mám důkaz. Jsi z něj celá udělaná, na vlastní voči to vidim," řekl a mrsknul po ní kelímkem s nějakým alkoholem. Přihlížející holky s vytasenými telefony couvly, některé to schytaly naplno a teď hlasitě nadávaly, že mají zničené vlasy a oblečení.

„Neklapalo nám to, Scotte, moc dobře to víš," začala Zoey. „Chtěla jsem ti to říct."

„Jo?! Kdy? Až mu nahoře v posteli roztáhneš nohy? Napsala bys mi sladkou esemesku, ve který bys mi to všechno vysvětlila a omlouvala se? To si strč do tý svý ohromný zrzavý kundy!" zařval a natáhl se po ní, aby jí ublížil. Vtom se ale před Zoey někdo objevil a ránu tak vykryl.

„Tak to teda ne, holky mlátit nebudeš!" Jase schytal pěstí přímo do břicha a zlomil se v pase. Scott mu ještě se smíchem vrazil koleno do obličeje. Po chvíli se ale Jase narovnal a Scottovi ránu vrátil v plné palbě.

„Zmiz, s tebou si to vyřídím potom! V týmu jsi skončil, Rodriguezi. A na tu káru zapomeň, když na plese nebudeme skórovat oba, nevyhraje nikdo."

Jase dál bránil Zoey svou svalnatou hrudí. „Myslíš si, že mi na tý pitomý sázce s tvým otcem záleží? Až teď mi teprv dochází, jakej jsi chudák, Scotte. A tvůj fotr taky. Jste ubožáci. Co je to vůbec za nápad, sázet se s vlastním synem a jeho kamarády o takovou pitomost? Nepřijde ti to trochu ubohý?" řekl a rozhodil rukama. „Jediná holka, který na tobě kdy záleželo a tys s ní celou dobu jednal, jak s kusem hadru. Dobře že se tebou skončila včas, když jsi kvůli ní jen kvůli nějakýmu pitomýmu autu," prskl po něm a Scott se napřímil.

„Kde jsou teď všechny ty kecy o bráchách před buchtama, co? Jsi vyměklej jak jedna z těch buchet. Nejseš chlap. Co se to s tebou stalo? Sám bys dřív pro každý další zářez vraždil. V týmu jsi skončil, to si pamatuj. Neškrtneš si, dokud jsem tady já pánem!" křičel a znovu se po něm ohnal. Jase mu ale uhnul a vrazil mu jednu přímo do nedávno zahojeného nosu. Scott se zhroutil na zem se zakrváceným obličejem a křičel. Někteří lidé provolávali Jaseovo jméno, jiní, většinou hráči z lakrosového týmu, pomáhali Scottovi na nohy. „Seš mrtvej," vyprskl skrz zaťaté zuby, až mu z pusy vylétlo pár slin.

Zpoza Jaseova vysokého těla se ale vysoukala Zoey a stoupla si před něj, přímo před běsnícího Scotta. Zhluboka se nadechla. „Kde jsou všechny ty kecy o Harvardu a společném bydlení teď, co?" zeptala se stroze a založila si ruce na prsou. Hlas se jí ani trochu nezachvěl, přestože měla docela strach.

Z davu se do centra dění prodrala jedna z roztleskávaček. „Mně jsi to taky sliboval, ty zasranej hajzle!" zakřičela a vysokým podpatkem mu přidupla nohu. „Jen mu dej co proto, Jasei," řekla a poplácala ho po rameni. Ten strhl Zoey zpět za sebe a vrazil Scottovi další, poslední ránu.

„Vypadni z mýho domu!" zakřičel po něm. Spoluhráči z týmu ho zvedli ze země a za nesouhlasného mumlání odešli.

„Patnáct vteřin do půlnoci, lidičky!" křičel dj do mikrofonu. „Deset, devět..." odříkával a všichni se k němu postupně přidávali. Jase honem doběhl pro skleničky šampaňského, které přichystal předem a svým kamarádům je podal. Otřel si zakrvácený ret. „Tak na nový rok, lidi. Ať není tak zkurvenej, jako tenhle," řekl, kopl pití do sebe a sklenici odhodil na zem. „Musím jít najít Beth, než dá novoroční pusu někomu jinýmu!" křikl a se smíchem se prodíral davem ke své dívce, kterou zahlédl postávat u rozlehlého krbu se sklenicí vína v ruce.

Matt přitáhl Zoey k sobě, chytil ji v pase a vášnivě ji políbil. „Šťastný nový rok!" ozývalo se ze všech stran. Jeho ruce však putovaly po Zoeyině bocích a zádech, prozkoumávaly každý kousek její hebké, sametové pokožky; ohňostroj, který burácel venku mu byl v tu chvíli úplně ukradený. Užíval si svého štěstí tady a teď.


Vrať se, cizinko |ONC 2021| ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat