dayan yüreğim

353 49 20
                                    

-Gel o vakit seni Akif ve Piraye'nin hikayesine götüreyim

Belçin yanında duran sandalye ile bakışmaya başladı.
Kol saatine bakarak sandalyeye kuruldu.
Zamanı vardı.

-Dinliyorum

Yaşlı adam ak ciğerlerine derin bir nefes çekdi.
Uzaklara dalarcasına bakarken yüzünde acı bir tebessüm oluşdu.

-Piraye Eskişehirin en güzel kızıydı. Kömür karası, sırtında biten uzun saçları vardı. Kara kaşları, uzun kirpikleri, yuvarlak bir yüzü vardı ayrıca seninkilere benzeyen yeşil gözleri vardı. O kadar güzeldi ki güzelliği dilden dile dolaşırdı.

Belçin'in yüzünde tebessüm oluşdu.
Tanımadığı ama çok merak ettiği kadın ile ortak bir özelliğinin olması onu mutlu etmişdi.

-Akif ise yakışıklı, yalın bir delikanlıydı. Uzun boyu ve erkekleri kıskandıracak dercede güzelliği ile dikkat çekiyordu. Eskişehirli bir çok kız gibi piraye'de gönlünü akife kaptırmışdı.

Belçin heyecanla lafa atıldı.

-Akif, akif'de piraye'yi seviyor muydu?

Yaşlı adamın yüzünde acı bir tebessüm belirdi.

-sevmek ne demek? Sevmek ne demek?

Genç adam çok mutluydu. Sevdiği kızı istemeye gideceklerdi. Yerinde duramıyor, durup dururken sırıtıyordu. Odada volta atıyordu.
Küçük odasına göz gezdirdi.
Sağ tarafda duvar dibinde tek kişilik yatak, sol tarafda küçük bir dolap vardı. Kapının yanında bir boy aynası karşısında ise oda'ya göre büyük bir pencere vardı.
Genç adam boy aynasının karşısına bakarak son kez kendine baktı.
Siyah bir takım, beyaz gömlek ve siyah rugan ayakabılar ile jilet gibi olmuşdu.
Eliyle ipek gibi olan saçlarını düzeltti.

-oğlum

Kapı'da beliren kişi annesiydi.
Hafif kilolu, orta boylu, kara kaşlı, kara gözlü, tesettürlü kadın oğluna bakıyordu.

-Hadi çıkıyoruz

-Tamam anne

Genç kız çok mutsuzdu. İstemeye geleceklerdi hemde yüreğinde başka bir adam varken.
Babası bu evliliğe olumlu bakıyordu. Bir şeyler yapmalı, bir şeyler yapmalı ama ne?

-Piraye hazır mısın?

Genç kızı'ın yanına gelen kişi Annesiydi.
Kızınkilere benzeyen kömür karası saçları omuzlarında bitiyordu.
Yeşil gözleri ile güzeller güzel'i kızı'nı süzdü.
Üstünde boydan toz pembe bir elbise vardı.
Omuz kısımlarında küçük işlemeler vardı.
Sade ve şık bir elbiseydi.

-Anne

Genç kız annesine yalvarırcasına bakıyordu.
Kadın kızına çaresiz bakışlar ile karşılık verdi.
Elinden ne gelirdi ki?

Kapının sesi ile piraye'nin kalbinde çırpınışlar başladı. Elini kalbinin üstüne götürdü.
'Duracak isen bugün dur zira bugün'den sonra yaşayan bir ölü olacağım' diye geçirdi içinden

Annesi kapıyı açmaya giderken piraye yerine mıhlanmış duruyordu.

Genişce olan salona geçip oturdular.
Damat, Anne, baba ve on yedi yaşlarında olan kız kardeşi piraye'nin anne ve babasıyla sohbet ediyordu.

Piraye odasında oturmuş sessiz sesiz ağlıyordu.
Akan her damla göz yaşı bir diğerinin habercisiymişcesine süzülüyordu o güzel yanaklardan.
Talibi'ni zerre kadar merak etmiyordu.
Kalbi başkasına aitken beden'i nasıl bir başkasının yanında olabilirdi ki.
Piraye oturduğu yatakdan kalkarak oda'yı turlamaya başladı.
Stres'den karnı ağrımaya başlamışdı.

Oda'ya giren dokuz yaşlarında ki kız kardeşi ile dikkati dağıldı.

-Abla Annem seni çağırıyor kahveleri yapacakmışsın

Genç kız derin bir nefes aldı.

-Tamam sen git ben geliyorum

Piraye mutfağa geçerek kahveyi hazırlamaya başladı. Kısık ateş'de pişirdiği kahve'yi karışdırırken uzaklara daldı.

Akif'i arkadaşı'nın düğünün'de görmüşdü.
İlk önce gözleri çekmişdi dikkatini sonra selvi boyu, insanı içine çeken gülüşü...

Tek kelime dahi konuşmamışlardı konuşamazlardı zaten ama piraye evlenecekleri günü, bembeyaz gelinliğini, ev'i, çocuklarını her ayrıntıyı düşlemişdi.
Şimdi... şimdi başka biriyle evlenecekdi.

Piraye taşan kahve ile daldığı dehliz'den çıktı.
Kurtardığı kahve'yi fincanlara pay ederek tepsi'yi eline aldı.

Başı eğik bir şekilde salona geçdi.
Kızın yüreği paramparça iken adam'ın yüreğinde kelebekler dans ediyordu.
Genç adam 'yüreğim durma duracak isen bugün durma' diye geçirdi içinden.
Piraye kahveleri dağıtarak salon'dan ayrıldı.
Adam'ın yüzüne dahi bakmamışdı.

Piraye'nin babası gülerek konuşmaya başladı.

-Verdim gitti

Ne düşünüyorsun?

Satır arası yorumları sevdiğimi söylemiş miydim?

Kendinize çok iyi bakın.

PİRAYEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin