Vatan Uğruna 32. Bölüm

6 1 0
                                    

32. Bölüm

Can, oğlunun gömülü olduğu mezarı eştirerek içinde kimin olduğuna bakma kararı alır. Sefa ve Can'ın diğer kardeşi Efe birlikte mezarı kürek yardımıyla eşmeye başlarlar. Can'da başlarında durup izler. Biraz uzaktada Fedailer Can'ı izlemektedir. Fedailerden birisi telefonunu eline alıp Fedai Lideri Mesut'u arar. Mesut, telefonu açar ve;

Mesut: Söyle fedai.

Fedai: Efendim, tam da tahmin ettiğiniz gibi Can oğlunun mezarını eştiriyor.

Mesut: Güzel, size emir verdiğim tarihte mektup yerleştirildi demi ?

Fedai: Evet, efendim. Yerleştirdik.

Mesut: Tamamdır, takibe devam.

Fedai: Emredersiniz.

Sefa ile Efe kazmayı bitirince mezarın boş olduğunu görürler. Hepsi hayretle bakarken Can sinirle bakar. Tam dönmüş gidecekler ki Efe mektubu görür.

Efe: Abi, burada mektup var.

Sefa: Hani bakayım.

Efe: İşte burada.

Der ve mektubu alıp Sefa'ya uzatır. Sefa'da Can'a uzatır. Can mektubu açıp okumaya başlar.

Mektup:" Can, ben Tuba. Şimdi söyleyeceklerimi kaldıramayabilirsin ama güçlü olmak zorundasın. Oğlumuz aslında yaşıyor. Beni onu öldürmekle tehdit ettikleri için o gece seni sırtından vurdum. Ben sadece oğlumuz yaşasın diye verilen emirleri yerine getirdim. Bu mektubu ne zaman bulursun bilmiyorum ama oğlum ile ben güvende ve iyi durumdayız. Bize ulaşmak istiyorsan Fedailer'i bul ve onlara güven. Seni çok seven Tuba...."

Can, mektubu okurken gözleri dolar. Can'ın gözlerinin dolduğunu fark eden Efe ve Sefa hemen arkalarını dönerler. Can'ı öyle görmek istemezler. Can'ın hareket etmesiyle birlikte araca binerek Kartal'ın yanına giderler. Kartal, Can'ın geldiğini duyunca sevinir ve onu kapıda karşılar. Birlikte geçip otururlar ve Kartal lafa girer.

Kartal: Dün çok korktuk sana bir şey olacak diye Can. Habire arayıp durduk ama hiç geri dönmedin ?

Can: Daha ne olacak usta ?

Kartal, üzülerek: Haklısın usta.

Can: Usta, Fedailer'i hiç duymuş muydun ?

Kartal: Duydum evet. De konuyla alakaları nedir ?

Can: Oğlumun mezarını eştirdim ve mezar boş çıktı. İçinden tek çıkan bir mektup oldu. Tuba tarafından yazılan mektupta oğlumu ve Tuba'yı bulmak için Fedailer'e ulaşmam gerek.

Kartal, şaşırır: İngiltere'deki saldırıda ölmedi mi o ?

Can: Ölmemiş sanırım.

Kartal: Usta, ben de o gün oradaydım.

Can, şaşırarak: Anlamadım ?

Kartal, mahcup bir ifade ile: Usta, ben Tuba'nın izini bulmuştum ve onu sana getirecektim fakat biz onun dairesinde konuşurken keskin nişancı onu kafasından vurdu. Bizzat kendi gözlerimle kafasına giren kurşunu gördüm. Sağ çıkması imkansız.

Can: Bana bunu neden daha önceden söylemedin ?

Kartal: Usta, söyleyecektim ama fırsat olmadı.

Can, hafif bozularak: Ne olursa olsun gelip söylemeliydin usta. Yakıştıramadım.

Der ve kalkıp aracına doğru ilerler. Kartal bu duruma çok fazla üzülür. Can, aracına binip Eren'in yanına gider. Eren'de Can'ı görünce yine çok sevinir ve ofisine kadar ona eşlik eder. Geçip oturdukları sırada Can lafa girer.

Vatan UğrunaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin