1.BÖLÜM

8.3K 323 16
                                    

Alya Beren Sarsılmaz;

"Alya 100 aldın."

Nefesimi geri bıraktım. Eğer tam not almasaydım babamın bana ne kadar kötü bir ceza vereceğini tahmin bile edemiyorum.

Zil çalınca heyecanla çantamı koluma taktım ve eteğime dikkat ederek sınıftan çıktım. Bana selam veren arkadaşlarıma bende selam verdim. Bahçede beni bekleyen arbaya bindim. Eve geldiğimde babamın benimle gurur duyan bakışları ile karşılaşmak için heyecanlıydım.

16 yaşında olmama rağmen biraz daha olgun davranıyordum. Aslında bu benim karakterim değildi. Babam beni baştan yaratmıştı. Hoş bazı konular dışında bundan şikayetçi değildim.

Eğer babamın kuralları dışına çıkarsam bana ceza veriyordu. Bu cezalardan en çok korktuğum bodrum katıydı. Karanlık, soğuk ve su damlalarının yere çarptığında çıkan sesler... Bir kaç defa orada cezalı olarak kalmıştım. Başımı iki yana salladım. Bunları hatırlamak saçmaydı.

Araba evin önünde durunca heyecanla arabadan indim. Salonda oturan babamın karşısına geçtim.

"Fizikten 100 aldım."

Dudağının kenarı kıvrıldı.

"Aferin. Bilgisayarınla iki saat vakit geçirebilirsin." Kafasını eğip gazetesini okumaya devam etti.

Yalandan gülümsedim ve odama çıktım. O biraz garipti. Bana hiçbir zaman sevgisini göstermedi. Ama nedense onu mutlu etmek için elimden geleni yapıyordum.

Hayır gerizekalı ceza almamak için yapıyorsun bunu.

Ama o mutlu olunca bende mutlu oluyorum.

Saf mısın? Salak mı? Sen ceza almayacağını anladığın zaman mutlu oluyorsun.

O benim ba-

Üvey baban! O günü unutma.

Üvey babam.

Gerçek ailem beni istememesine rağmen beni yanında tutan babam.

Seni bir koyun gibi eğitiyor görmüyor musun? Sence seni sevdiğinden mi yapıyor?

Seviyor. Sevmese bu kadar lüksü neden bana yaşatsın?

Sana bunları verirken kurallar koyuyor farkında mısın?

Onları şımarmamam için yapıyor.

Sen bir kere bile şımarmadın ki. Hem sen hiç onun sayesinde kahkaha bile atmadın.

Odaya girince üzerimi değiştirdim. Artık bu iç sesi bastıramıyordum. Dedikleri doğruydu. Lakin kabullenemiyordum. Onun beni sevmesi beni gerçek kızı gibi görmesini o kadar çok istiyordum ki. Ama onun yerine beni koyun gibi eğitmesine izin veriyordum.

Kapımın tıklatılmasıyla saçımı düzeltim. "Gel!"

"Bugün Haldun beyler gelecekmiş. Babanız ona göre hazırlanmanızı istedi."

"Tamam çıkabilirsin."

Haldun bey... babamın yan çarı ikiside birbirinden despot. Benim yaşlarımda bir oğlu var. Ve o da oğlunu bazı kurallarla kısıtlandırıyor.

Belkide bu yüzden bu olanları normal karşılıyorumdur. Bilgisayarımdan ödevlerimi yapmaya başladım. Ödevim bittikten sonra. Angery birds izlemeye başladım. Bu tarz animasyon filmlerini çok seviyordum. Çocuk olduğum kısıtlı anlardı.

Film bitince üzerime kısa mavi bir elbise giydim. Saçlarımı da tarayıp ördüm. Spor ayakkabılarımı giydim ve aşağı inmeye başladım. Masada son hazırlıklar yapılıyordu. Oturma odasına geçtim. Koltuğa güzelce oturdum. Bir süre sonra Haldun bey ve ailesi gelmişti.

Lavanta EsintisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin