“Sehun, awak senyum macam orang bodoh sejak dua hari lalu.” Kyungsoo menegur. “Boleh awak jangan senyum macam tu dengan poker face awak tu?”
“Saya senyum je pun.” Sehun membela dirinya. “Apa yang salah?”
Xiumin yang sedang mengelap gelas hanya ketawa kecil memandang kedua-dua adiknya itu. Dia sebenarnya tidak kisah dengan senyuman Sehun. Dia tahu lelaki itu gembira sebab Luhan sudah kembali menjadi dirinya.
“Saya perlu minta Luhan untuk buang senyuman tu.” Kyungsoo bersuara dingin.
“Kenapa pula??” Sehun berkerut. “Saya senyum sebab dia tahu.”
“Sebab tu lah.” Kyungsoo menggolekkan bebola matanya. “Awak nampak macam sedang berenang di lautan cinta.”
Sehun hanya mendengus ke arah lelaki itu.
“Serius ni, Sehun…” Kyungsoo merenung lelaki itu. “Awak benar-benar ada perasaan pada Luhan?”
“Perasaan macam mana?” tanya lelaki itu.
“Perasaan. Awak tahu apa maksud saya.” Kyungsoo mengangkat bahunya.
“Kalau ya, kenapa?” tanya Sehun lagi.
“Dia abang awak.” Kyungsoo mengerutkan dahinya memandang lelaki itu. Agak bingung bagaimana ia boleh terjadi.
“Bukan darah yang sama.” Sehun sepertinya merasa sakit hati dengan topik itu. “Tolong faham.”
“Sehun…” Xiumin mencelah. “Awak benar-benar suka pada dia? Seorang lelaki? Saya ingat awak suka pada Charlotte.”
Sehun berdiam diri seketika. Dia tidak tahu apa yang hendak dijawab. Dia benar-benar kehilangan kata-kata.
“Hei, semua.”
Serentak mereka semua menoleh. Seseorang berdiri di kaunter dengan wajah yang ceria.
“Kai!!”
Lelaki yang cukup dikenali mereka itu hanya melebarkan senyumannya. Akan tetapi, jelas kelihatan rasa penat dan bersalah disebaliknya.
“Apa awak buat kat sini?” tanya Kyungsoo.
“Kami ada temujanji.”
Belum sempat Kai menjawab, seorang gadis memeluk lengan lelaki itu menyebabkan mereka terkejut.
“Oh, hai, Amanda.” sapa Xiumin agak janggal.
“Hai!” balas Amanda kemudian beralih memandang Sehun. “Dan, Sehun… Luhan awak masih kat tempat kerja.”
“Saya tahu.” Sehun hanya tersenyum.
Satu-satunya orang yang tidak tersenyum di situ adalah Kyungsoo. Dia hanya memandang gadis itu. Amanda. Dia memang agak dikenali dalam kalangan mereka. Gadis itu adalah bos kepada Kai sekaligus menjadi teman wanitanya.
“Kamu boleh duduk dulu di mana-mana.” ujar Kyungsoo tanpa nada yang bermakna. “Saya akan ambil pesanan kamu.”
“Okey, jom pergi, Kai.” Amanda menarik lengan lelaki itu. Kai hanya menurut dengan wajah yang sedih.
“Saya akan ambil pesanan mereka.” Xiumin bersuara apabila perasan riak wajah Kyungsoo. “Awak ganti kerja saya ni.”
“Tak. Tak mengapa.” Kyungsoo menarik nafas panjang sebelum berjalan menuju ke meja pasangan kekasih yang sedang tergelak berbual itu. “Dah sedia untuk pesanan?”
“Apa awak nak, sayang?” tanya Kai.
“Mmm…” Amanda berfikir seketika. “Saya nak Brown Sugar Macchiato. Dan cream puff.”
YOU ARE READING
My Twelve Kidnapper ✔
Fiksi PenggemarStory ni saya dah pernah publish. Tapi dalam English. Atas permintaan ramai, Hahaha. Saya buat balik dalam bahasa melayu. Bila dua belas orang lelaki terdesak, menculik adalah jalan yang mereka pilih. Tolong jangan tiru cerita ni.