8

30 3 0
                                    

Eif POV ~~

Aku melihat Mel berdiri dan menuju ke dapur.  Aku hanya memerhati dari jauh. Tiba-tiba aku terlihat dua orang lelaki menghalang jalan Mel.

"Que!" Aku memberi isyarat kepada Que.

Que, Fin dan Cici memandang ke arah Mel dan dua orang lelaki itu.

"Siapa pula mamat ni?" Kata Fin pelik.

Aku berdiri dan menuju ke arah Mel. Que, Fin dan Cici turut gerak sekali.

"Nak lari mana Mel ? " kedengaran suara seorang lelaki yang berdiri di hadapan Mel.

"Bagitau bos kau, jangan harap .." belum sempat Mel menghabiskan ayat. Seorang lelaki lagi menarik tangan Mel.

Aku berdiri di antara Mel dan lelaki tadi. Aku memandang ke arah tangan Mel yang ditarik lelaki itu. Aku melepaskan tangan lelaki tu, dan menggenggam tangan Mel. Setelah beberapa saat baru Mel membalas genggaman tanganku dan begerak sedikit kebelakang.

 Setelah beberapa saat baru Mel membalas genggaman tanganku dan begerak sedikit kebelakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau siapa ? Jangan masuk campur!" Kata lelaki yang berbadan besar.

"Heyyy.. kau masuk kawasan orang bro. Buat cara tetamu." Kata Fin dari belakang.

"Bos kami suruh angkat perempuan ni." Kata lelaki yang berbadan kurus.

"Siapa bos kau? Aku tanya perlahan dan tenang.

"Marta!" Kedua lelaki itu serentak menjawab.

Zaim, Airul, Bin dan Khairul datang mendekat ke arah kami. Kla berdiri dari tempat duduknya dan menuju ke arah kami.

"Marta?" Fin dan Cici.

"Eif, apa hal ni?" Tanya Khairul yang baru tiba.

"Bagitau bos kau, sekarang ini hak aku." Kataku tegas.

"Kau tak kenal perempuan ni." Kata lelaki yang berbadan besar sambil tersengeh.

"Dia melarikan diri dari Marta."Kata lelaki satu lagi.

Aku memandang ke arah Mel. 'Buat hal lah perempuan ni, dia tak kenal ke Marta tu macam mana. Bisikku dalam hati.

"Korang ada dua pilihan, keluar dengan tangan kosong atau korang tak keluar langsung dari sini." Kataku.

Mereka berdua berpandangan satu sama lain.

"Jangan cakap aku tak warning kau korang! Benda ni belum selesai. Kau selamat kali ni Mel." Dia menunjuk ke arah Mel.

Mel menggenggam tangan ku erat.

Lepas kejadian itu. Kami balik ke rumah. Aku menyuruh Khairul dan Cici menghantar Rina balik ke rumah. Walaupun pada mulanya dia meminta aku untuk menghantarnya tapi buat masa sekarang aku risau keselamatan Mel. Aku ingin dia berada di disampingku sampai dia selamat balik ke rumah.

MY SILENT PROTECTORWhere stories live. Discover now