Mel POV
Belum sempat Eify membuka pintu, aku menarik Eify.
"Eify, awak keluar dulu."-Mel
"Kenapa?"-Eify
"Nanti kalau ada orang nampak kita macam mana?"-Mel
"Not my problem"-Eify
"That's your wife's problem so will be your problem too!" - Mel
"Awak keluar dulu kalau tak ada sesiapa panggil saya okay!"- Mel
Eify membuka pintu dan keluar dari bilik. Aku menutup pintu dan menanti Eify memanggilku.
"Clear!" Kata Eify dari luar .
Aku senyum dan terus membuka pintu.
Que dan Fin berdiri dihadapan bilik Eify. Eify hanya tersenyum. Begitu juga Que.
"How dare you Mel." Kata Fin melihat aku tak puas hati.
"Eify!"- Mel
Eify dan Que hanya tergelak dan pergi menuju ke meja makan.
"Fin, sorry." - Sorry untuk apa pun aku tak tahu.
"Sampai hati tak bagitau!" Kata Fin.
Aku rasa bersalah dalam masa yang sama aku tersenyum melihat sikap Fin yang macam budak kecil.
"Tak nak kawan!" Kata Fin lagi sambil berpeluk tubuh.
"Haha.. seriously?" Mel
"Don't laugh!" Fin
"Okayyy. Mel tak plan pun semua ni Fin. Mel tak terfikir langsung pun akan kahwin dengan Eify."-Mel
"Sorry tak bagitau"-kataku lagi.
Aku menunggu Fin membalas. Fin melihat aku lama dan berkata,
"Fin maafkan tapi ada syarat!" - Fin
"Syarat apa?"- Mel
"Mel kena datang show Motocross nanti"- Fin
"Show Motocross?"-Mel
"Jawapan tidak, tak nak, tak boleh, tak diterima okay!"- Fin
"Errr.. okay okay!"aku bersetuju.
"Yesss!!" - Fin
Aku melihat Eify merenung dari jauh dan menggerakkan kepalanya memanggil aku .
"Okay dah! Mel nak makan!"- Mel
"Jommmm"- Fin
Aku dan Fin pergi ke meja makan. Aku melihat makanan sudah tersedia diatas meja. Ada pelbagai jenis roti dan air coffee.
Aku terus duduk berhadapan dengan Eify dan Fin duduk disebelahku. Que duduk disebelah Eify berhadapan dengan Fin.
"My favourite!!!!" Kata Fin teruja dan mengambil roti chocolate roll.
Aku tergelak lalu melihat Eify yang matanya sudah tertumpu melihatku. Eify mengenyit mata.
Aku membalas dengan menjengil mata dan memberi isyarat yang kami tidak bersendirian.'Not my problem' Eify menggerakkan mulutnya tanpa keluar suara tapi masih boleh aku faham.
"Eify! Esok aku nak pinjam Mel!"- kata Fin sambil makan roti.
"Kau nak bawa isteri aku pergi mana Fin?"- Eify
"Wahh wahh, dah guna perkataan isteri sekarang!" - Fin
"Esok aku datang lambat sikit."-Que
"No problem bro! Aku merajuk dengan Eify je sebab dia tak nak datang!"- Fin
Eify hanya menggeleng kepala sambil tergelak kecil.
"Kenapa?" Aku bertanya
"Don't ask me baby. Ask your husband!"- Fin
Belum sempat aku bertanya Eify terus bersuara."Aku dah janji dengan Rina, dia ada program amal."
"Oh" - Mel
Aku perasan Que merenung aku.
Aku hanya tersenyum kelat."Rina lagi penting dari aku kan Eify?" - kata Fin.
"Mel, esok nak gerak dengan siapa?"- Que
Aku tahu Que cuba tukar topik perbualan sekarang ni.
"Mel dengan aku lah and Cici sekali."-Fin
"Yang lain?"- Que
"Zaim dengan yang lain ada latihan, tak lama lagi kan nak pertandingan dah. Eddy maybe balik rumah bapa dia beberapa harini."- Fin
Que mengangguk.
Aku diam seribu bahasa. Dalam kepala asyik terfikir Eify yang menyebut nama Rina. Kalau boleh nak saja aku bagitahu Rina yang Eify tu suami aku.
Selepas makan dengan Que dan Fin tadi, aku terus masuk dalam bilik. Manakala Eify masih berada di bengkel dengan Que.*Keesokkan hari*
Aku mendengar bunyi pintu dibuka membuatkan aku membuka mata. Eify baru keluar dari bilik air hanya memakai tuala seperti baru lepas mandi.
Badan Eify boleh dikategorikan kurus tapi Fit! Mungkin sebab Eify seorang yang suka running dan boxing.
Mataku mengekori Eify yang pergi ke almari dan memakai baju.
"Puas tengok?" Eify bersuara
Aku cepat-cepat menutup mata.
"Aku tahu kau dah bangun Mel." Terasa seperti orang duduk ditepiku.
Kepalaku diusap lembut. Rambut depan yang jatuh menutupi wajahku ditolak ke tepi telinga. Perlahan aku membuka mata. Eify sedang senyum melihatku.
"Sorry tak join harini tengok show Fin."- Eify mengusap lembut pipi kananku. Pandai Eify menghilangkan rasa marahku.
"Are you okay Melyn?" Eify senyum. Dia masih ingat nama gelaranku semasa disekolah. Budak-budak sekolah memanggilku Melyn sebab ramai yang kata muka ku seperti seorang pelakon bernama Melyn. Gelaran itu jugalah membuatkan aku selalu terlupa nama asalku Mel Aulia.
"Okay Abang Eify!" Kataku
Eify tergelak kecil.
"I'm not your brother" kata Eify
"Panggilan abang tu tak bermaksud untuk abang kandung!"-kataku
"Aku tak nak kau panggil aku Abang Mel" kata Eify sambil tangannya masih mengusap pipiku.
Rasa bahagia dan tenang berdua dengan Eify macam ni. Terasa nak pergi honeymoon. Hehe!
"ABANG!" Aku cuba mengusik Eify.
"Sekali lagi aku dengar perkataan tu, I kiss you Mel!" Kata Eify sambil ibu jarinya menyentuh bibirku.
"A.B.A.N.G! Aba.." belum sempat aku menghabiskan ayat, bibirku dikunci.
"I warn you Sayang" kata Eify sebelum menyambung semula perbuatannya tadi. Lama.
#####################################Help vote !!!!! ❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥
YOU ARE READING
MY SILENT PROTECTOR
Roman d'amourMel gadis misteri yang secara tiba tiba muncul dalam hidup Eify. Kali pertama Eify berjumpa dengan Mel Kali pertama jugalah Eify menyelamatkan Mel. Kini Mel tinggal bersama Eify Dan kawan-kawannya. Mereka digelar Gang Gunners. Keberadaan Mel dalam...