Eify POV
"Yaaaa tak tahu pisau ni tajam sangat. Dulu tak macam ni. Okay jom! Nanti lambat pula. Kla kat dalam tu lagi penting."-Mel
Dulu tak macam ni? Dia dah pernah buat macam ni ke sebelum ni?
Kemarahan ku masih ku kawal. Kenapa lah perempuan ni buat macam ni. Selepas mendengar penjelasan Dania. Baru aku faham kenapa Mel cederakan diri sendiri. Tapi kenapa dia sanggup buat semua ni?
"So korang nak curi barang hospital?" - Cici
"Excuse me. Not curi okay. That Hospital my Dad punya. So takde istilah curi ke apa.Dah korang tak nak bawa that Man pergi hospital so kena lah bawa barang datang sini. Ingat nak bawa keluar barang hospital senang ke? Semua kena ada record!"- Dania
"Tu bukan curi ke?" Bisik Khairul ke arah Bin.
"Kenapa Mel buat macam ni Mel?- Que.
"Tak berbaloi lah Mel buat macam ni. Kla tu tak pernah baik dengan Mel pun"- Fin
Fin dari tadi berpaling ke arah lain sambil dada yang turun naik menahan marah.
Kenapa setiap kali Que dan Fin ambil berat pasal Mel, aku rasa lain. Rasa tak selesa. Perasaan apa ni Eif?"Que jangan risau okay. Sikit je ni." Mel senyum ke arah Que.
Ya, aku tak selembut Que yang boleh cakap baik-baik.
Dalam hidup aku cuma ada dua orang perempuan. Mama dan Rina."Dah! Bangun!"- Eify
Aku masih memapah Mel dari belakang. Kami masuk ke dalam kereta. Aku dan Mel duduk di tempat duduk belakang. Dania drive dan Que duduk di sebelah driver.
Fin, Zaim dan Bin menaiki motor dan mengekori kami dari belakang.Sekejap sekejap Que pandang ke belakang.
"Are u okay babe?" Dania sambil melihat dari cermin.
Mel mengangguk.
"Mel tak larat bagitau tau."-Que
Nampak raut wajah dan suara Que yang risau.
Aku? Entah lah. Aku tak faham apa yang aku rasa sekarang ni. Rasa nak marah tapi dalam masa yang sama rasa takut. Takut jadi apa-apa dekat Mel. Rasa takut? Sejak bila aku ada perasaan takut?Mel hanya pejam mata menahan sakit. Perlahan-lahan kepala Mel jatuh di bahuku. Aku hanya membiarkan walaupun degupan jantungku semakin laju.
----------------------------------------------------------------
Mel POVKenapa rasa sakit sangat ni sampai rasa nak pitam.
"Sakitnya" -Mel
"Memanglah sakit. Lain kali fikir sebelum buat"- Eify dengan nada yang perlahan tapi tegas.
"Be nice!"-Dania
*Hospital Harith Dormant*
Ini lah hospital Daddy Dania. Dania pun doktor dekat sini. Dania seorang perempuan yang bijak dan lantang. Bukan senang orang lain nak buli Dania. Aku berkawan dengan Dania sejak sekolah rendah lagi. Dia satu-satunya kawan perempuan yang paling dekat denganku.
Lepas aku pindah ke tempat Marta. Kami jarang berhubung.
Kami melangkah masuh ke dalam Hospital. Beberapa staff menegur Dania.
"Hi Dr. Dania"
"Helo girlsss" Dania
Kami masuk ke dalam bilik rawatan. Dania memanggil 2 orang lagi staff untuk membantunya.
YOU ARE READING
MY SILENT PROTECTOR
Roman d'amourMel gadis misteri yang secara tiba tiba muncul dalam hidup Eify. Kali pertama Eify berjumpa dengan Mel Kali pertama jugalah Eify menyelamatkan Mel. Kini Mel tinggal bersama Eify Dan kawan-kawannya. Mereka digelar Gang Gunners. Keberadaan Mel dalam...