37

38 7 0
                                    

Mel POV

"Eify! Seriously?" - Mel

Eify hanya tergelak kecil.

"Awak ni kalau dengan saya memang tak nak naik kenderaan eh?"-Kataku yang mengikuti Eify dari belakang. Eify masih menggenggam tanganku dari mula kami meninggalkan tempat Motocross tadi.

Rina sempat menjeling aku sebelum masuk dalam kereta bersama Cici. Que hanya berkata 'Take care Mel' sebelum memecut laju motornya.

Aku tidak tahu Eify nak bawa aku pergi mana. Eify membawa aku ke laluan yang tiada bangunan. Cuma dikelilingi pokok-pokok.

Mesti Eify dah pernah lalu sini.

Dalam perjalanan, aku dan Eify senyap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dalam perjalanan, aku dan Eify senyap. Tiba-tiba Eify berhenti dan menoleh ke belakang. Eify melihat aku dan tersenyum.

"Kenapa?" Tanyaku pelik.

Eify membelakangiku semula dan merendahkan sikit badannya.

"Come" kata Eify sambil menepuk bahu kanannya.

Tanpa berkata banyak, aku terus naik dibelakang Eify dan Eify meneruskan langkah.

"Awak nak bawa saya pergi mana?"-Mel

"Dah sampai nanti kau tahu lah"- Eify

"Jauh lagi ke?" - Mel

Eify hanya menggeleng.

Lebih kurang 10minit aku berada di belakang Eify, Eify pun berhenti. Sepanjang jalan tadi aku memejam mata sambil menikmati bau perfume Eify.

"Dah sampai" kata Eify

Aku melihat sekeliling. Kami berada disebuah tasik yang jauh dari bandar dan orang ramai.
Sangat tenang bila dapat menikmati keindahan alam. Kami boleh mendengar bunyi burung dan haiwan lain yang aku sendiri tidak tahu apa. Aku melihat Eify merenung jauh ke arah tasik yang berada di depan kami. Nampak Eify tenang.

"Aku nak ada tempat yang jauh dari orang ramai macam ni." Eify bersuara.

"One day Mel" sambung Eify lagi dan melihat ke arahku.

Aku hanya mengangguk.

"Awak nak buat rumah kat sini ke?" Aku bergurau.

"Mungkin" kata Eify.

"Huh?" - Mel

Lalu kami tergelak.

"Betul Mel, bila semua dah selesai nanti. Aku akan bawa kau tinggal dengan aku ditempat macam ni. Mungkin sini atau mungkin tempat lain." Kata Eify.

Apa maksud Eify bila semua dah selesai? Belum sempat aku bertanya Eify sudah mengeluarkan soalannya.

"Siapa perempuan yang kau maksudkan tadi?" - Tanya Eify serius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Siapa perempuan yang kau maksudkan tadi?" - Tanya Eify serius.

Aku diam lama tapi Eify masih menunggu jawapanku.

"Rina?" Kataku

"Rina? Maksud kau kesayangan tadi Rina?"- Tanya Eify ingin kepastian.

Aku mengangguk.

Eify tergelak.

"Tengok! Nak balik lah macam ni!" Aku tadi yang duduk disebelah Eify ingin berdiri tapi tanganku ditarik Eify.

"Sayangg.." Eify memanggilku.

"Panggil kita sayang, tak salah orang ke?" -Mel

"Ada orang lain ke kat sini Sayangggg?- kata Eify

"Awak panggil Rina sayang haritu."- Mel

Dahi Eify berkerut. Dia mencuit hidungku.

"Sekarang ni kau kesayangan aku Mel."- Eify

"Sekarang ni? Maksudnya sebelum ni Rina?"- Mel

Eify hanya tersenyum paksa.

'Betullah tu! Apa hubungan Eify dengan Rina sebelum ni? Atau mungkin sekarang?' Bisik hatiku.

"Aku dah kata sebelum ni, aku anggap Rina tu macam adik aku sendiri."-Eify

"Itu Eify. Rina? Dia anggap awak macam abang dia ke?"- Mel

Eify mengangkat kedua bahunya.

"Eify! Awak tak boleh macam tu. Awak bagi harapan dekat orang tau!" Kataku serius.

Eify terus memandang aku.

"Rina ada cakap apa-apa dekat kau ke?"- Eify

Aku menggeleng kepala.

"Kenapa awak naik motor dengan Rina?"- aku bertanya tanda tidak puas hati.

"Sebab nak cepat sampai."- Jawab Eify tenang.

"Habistu dengan isteri awak ni, tak nak cepat sampai?"- aku bertanya lagi.

"Nope!" Jawab Eify lalu tersenyum kepadaku.

"Saya tak suka awak naik motor dengan perempuan lain." - Aku sudah tidak berselindung.

"Perempuan lain? Maksud kau Rina?" - Tanya Eify.

Kenapa setiap kali aku kata perempuan lain, mesti Eify tidak terus tujukan kepada Rina.

"Kenapa? Ada perempuan lain lagi ke?"- Mel

"Sekarang ni, aku ada kau je Mel" kata Eify perlahan.

Eify merenungku lama. Macam ada sesuatu yang disembunyikan Eify atau sesuatu yang tidak dapat dijelaskannya.
--------------------------------------------------------------
Eify POV

Patutkah aku bagitahu Mel. Perlukah aku bagitahu pasal aku yang dulu. Kisah silamku hanya Que dan Kla saja yang tahu. Masa tu sebelum Gunners muncul.

Apa perasaan Mel bila tahu semua nanti.

"Kau percaya aku Mel?" Aku melihat tepat mata Mel.

Itu yang aku harapkan. Kepercayaan daripada Mel.

"Saya percaya awak sejak sekolah dulu Abang Eify" kata Mel tersenyum.

Entah kenapa aku tidak berkenan bila Mel memanggil aku panggilan itu.

"I'm not your brother Mel"

"Sooo awak tak nak denda saya ke sebab panggil awak Abang?" Mel mendekatkan wajahnya sambil tersenyum nakal.

Aku hanya tergelak. Perangai tak berubah dari dulu budak ni. Asyik nak mengorat aku je.

"Not here sayang." Kata ku dan terus mengucup dahi Mel.

#####################################

This part just untuk Eify & Mel ❤️❤️‍🔥
Ready tak nak next part 🤭
Siapa suka part ni, boleh vote tak 👉🏻👈🏻😍✨

MY SILENT PROTECTORWhere stories live. Discover now