40

62 8 2
                                    

Mel POV

Eify yang baru menyedari tindakan perempuan yang bernama Maya itu, terus menolak Maya dengan kasar.

"Kau buat apa ni?" Kata Eify marah.

Perempuan itu sudah mengalirkan air mata.

"Eify, Eify boleh benci Maya tapi please jangan benci anak kita." Kata Maya yang sudah mendekati budak tadi.

"Mummy kenapa Daddy marah Mummy?" Kata budak itu.

Aku masih terkejut dengan situasi yang berlaku sekarang. Dalam fikiranku sekarang ni, siapa Maya? Siapa budak ni? Apa hubungan Eify dengan Maya? Sesayang itu kah Eify terhadap Maya sampai mereka ada anak. Kenapa Eify?

Eify memandang aku. Dapat aku lihat mata Eify marah bercampur kecewa. Aku terus menoleh ke arah Maya dan memperkenalkan diri.

"I dont know who you are but I heard your name, Maya. I'm Mel, isteri Eify" kataku dan menghulur tangan.

"I'm sorry Mel." Kata Maya dan menyambut tanganku.

Eify yang berada disebelah kiriku cuba menggenggam tanganku tapi cepat aku alihkan. Aku rasa marah dan kecewa. Mendengar Maya berkata budak itu anak mereka, hatiku seperti kaca yang jatuh pecah menjadi serpihan. Tapi cuba aku kawal perasaan dan emosiku.

"I think both of you need space. Sorry." Kataku dan ingin berlalu pergi.

Beberapa langkah menuju ke kawasan Gunners tanganku ditarik. Eify menarik aku berhadapan dengannya. Muka Eify sangat lain.

"Sayang, I will explain." Kata Eify

"You know her?" Aku bertanya perlahan. Air mataku sudah bertakung.

Eify mengangguk.

"Is it true?" kataku walaupun sepatah perkataan yang keluar dari mulutku ibarat mengeluarkan sesuatu yang berat.

"Mel..." - Eify

"He is your ..so..son? With her?" Sakitnya aku rasa bila terpaksa menyebut perkataan itu.

Eify merenung aku dengan mata yang kecewa.

"Sayang..let me explain, okay?" Kata Eify yang sudah menggenggam kedua tanganku.

"Yaa, but, can just please answer yes or no, now?" Kataku lagi.

Eify menarik nafas panjang.

"I take it as yes." Kataku mengangguk perlahan. Air mata yang bertakung tadi terus mengalir.

Aku terus berlari masuk ke kawasan Gunners dan menuju ke bilik aku dan Eify.

----------------------------------------------------------------
Kla POV

Aku melihat Mel berlari masuk ke dalam bilik 01 dan Eify mengejar Mel. Belum sempat Mel menutup pintu, Eify menolak pintu dan masuk kedalam.

Mereka yang lain tengah makan sambil berborak. Hanya aku yang perasan kejadian itu. Aku cuba ambil tahu apa yang terjadi. Aku terus berdiri dan berjalan ke arah luar pagar.

"Kla, mana Eify dengan Mel?" - Dania datang ke arahku.

"Dorang dah masuk dalam bilik"

"Huh? Photoshoot tak habis lagilah." Kata Dania.

Dania yang sedang memegang kamera ditangannya terus menangkap gambarku yang sedang berdiri disebelahnya.

MY SILENT PROTECTORWhere stories live. Discover now